Netgear ReadyNAS NV+ bizar traag

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hi Tweakers,

Ik zit met een probleem waarvan ik hoop dat jullie er iets op weten :-) Ik heb een vrij simpel netwerkje thuis.

UPC Modem -> Buffalo Gigabit Router -> TP-Link Gigabit switch -> Netgear ReadyNas NV+
UPC Modem -> Buffalo Gigabit Router -> TP-Link Gigabit switch -> iMac

Alle (relevante) apparaten in het netwerk hebben gigabit en zijn aangesloten met CAT5E kabels. Als ik vanaf de iMac een bestand van de NAS wil lezen haal ik maximaal 21Mbps. Schrijven ongeveer 13Mbps. 21Mbps is simpelweg niet voldoende voor het streamen van een flinke blu-ray. Ik kan alleen niet uitvinden waar de bottleneck zit. De NAS is uitgerust met 3 1TB schijven van Western Digital en deze staan in RAID (automatisch op de NetGear).

Jumbo frames heb ik aan en uit geprobeerd maar dit heeft weinig tot geen invloed.

Iemand die een idee heeft waarom filetransfers zo traag zijn?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:20

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

TP-Link er al eens tussenuit gehaald?
iMac al eens rechtstreeks op Netgear aangesloten?

Beetje basic troubleshooten om allerlei tussenliggende apparaten/kabels uit te sluiten lijkt me handig.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
MAX3400 schreef op zondag 05 februari 2012 @ 00:22:
TP-Link er al eens tussenuit gehaald?
iMac al eens rechtstreeks op Netgear aangesloten?

Beetje basic troubleshooten om allerlei tussenliggende apparaten/kabels uit te sluiten lijkt me handig.
TP-Link heb ik al keer vervangen met een Cisco Gigabit switch, zelfde issue. iMac of Macbook Pro direct aan NAS geeft zelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:49
Voor de zekerheid (ja wellicht domme vragen, maar kijk er toch nog maar eens naar):
Zeker weten dat je de megabytes en megabits niet met elkaar verwart?
Zeker weten dat je verkeer echt via de lan gaat, en toch niet perongeluk via wifi?

Nuttigere vraag:
Welk protocol gebruik je? Heb je al eens een ander protocol geprobeerd?

[ Voor 69% gewijzigd door job op 05-02-2012 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
job schreef op zondag 05 februari 2012 @ 12:11:
Voor de zekerheid (ja wellicht domme vragen, maar kijk er toch nog maar eens naar):
Zeker weten dat je de megabytes en megabits niet met elkaar verwart?
Zeker weten dat je verkeer echt via de lan gaat, en toch niet perongeluk via wifi?

Nuttigere vraag:
Welk protocol gebruik je? Heb je al eens een ander protocol geprobeerd?
Ik gebruik voornamelijk AFP, maar SMB & CIFS geven eigenlijk redelijk hetzelfde resultaat. Data gaat zeker niet via WiFi, dat staat uit op de iMac!