Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geen geluid Realtek HD Audio

Pagina: 1
Acties:

• DnDiene
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-06-2022
Relevante specs:

Windows 7 64 bit
Asrock 970 extreme 4 (realtek HD audio)
Creative Audigy 4 (pci geluidskaart)

Ik kan mijn gitaar op de audigy 4 aansluiten en zo mijn pc als versterker gebruiken. Ik zou graag het geluid daarvan openemen. Via de audigy 4 is mij dat niet gelukt, ik kan de 'What U Hear' wel selecteren bij recording devices maar de volume meter blijft op 0 staan. Daarom probeer ik nu via de onboard geluidskaart mijn pc geluid op te nemen.

Echter, ik krijg helemaal geen geluid afgespeeld over mijn onboard geluidskaart. Bij playback devices staat er wel 'luidsprekers - realtek high definition audio', en als ik deze als default selecteer gaat hier het groene volume icoontje wel bewegen, maar mijn speakers blijven stil.

Ik heb de juiste realtek driver voor mijn mobo gedownload van de Asrock site en geinstalleerd. Ik heb mijn mobo geflashed naar de nieuwste versie. Aan mijn speakers ligt het niet (ik heb ook een koptelefoon geprobeerd en via mijn audigy werken de speakers wel). De speakers staan aangesloten op de groene mini-jack ingang op mijn mobo.

Wat kan ik nog proberen? Dank!

• superlion
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-11 12:25
Ik haak hier even aan omdat ik hetzelfde probleem heb

Echter, ik krijg helemaal geen geluid afgespeeld over mijn onboard geluidskaart. Bij playback devices staat er wel 'luidsprekers - realtek high definition audio', en als ik deze als default selecteer gaat hier het groene volume icoontje wel bewegen, maar mijn speakers blijven stil.

Ik heb de juiste realtek driver voor mijn mobo gedownload van de Asrock site en geinstalleerd. Ik heb mijn mobo geflashed naar de nieuwste versie. Aan mijn speakers ligt het niet (ik heb ook een koptelefoon geprobeerd en via mijn audigy werken de speakers wel). De speakers staan aangesloten op de groene mini-jack ingang op mijn mobo.

ik heb zelf ook nog in bios gespeeld met audio op auto/enable en hdmi audio op disable/enable zetten maar geen resultaat, de autosense werkt ook niet, hij ziet niet dat er een stekker ingestoken word, ook niet op front panel ->
Nou heb ik nog iets erbij, mijn voeding is ermee gekapt (kon het niet meer trekken, zat wel zelfbeveiling op dat autom. uitslaat) en heb er een nieuwe ingezet, daarna deed de onboard sound het niet meer, denk zelf dat het daarmee komt, onboard sound wil het wel eens begeven als er iets mis gaat met de voltages/voeding maar dit is maar een gok

Iemand nog goede ideeen verder ....