E-mail server: Relaying denied. (state 14)

Pagina: 1
Acties:

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-02 15:40
Beste lezers,

Vandaag heb ik een Mac Lion OSX 10.7.3 server ingericht, deze moet zich kunnen focusen op 2 services: VPN en E-mail. De VPN is inmiddels gelukt en werkt uitstekend, helaas heb ik met de e-mail nog een probleempje.

Kort even de netwerkstructuur:

Cisco Router -> Airport Extreme -> Server

De Cisco router geeft een extern IP aan de Airport Extreme op de WAN poort. Vervolgens treedt de Airport Extreme als DHCP server.

Airport Extreme 192.168.1.1
Server 192.168.1.2

Ik heb een webhosting pakket genaamd www.domeinnaam.com.
In het controlepaneel heb ik Batch-SMTP ingesteld en het externe IP ingevuld van mijn internetverbinding.

Vervolgens heb ik op mijn Mac OSX Lion server enkele e-mailadressen aangemaakt, voorbeeld is mail@domeinnaam.com. Ik hen een testclient ingericht bestaand uit een Macbook Pro met de applicatie Mail, hierin heb ik het emailadres mail@domeinnaam.com ingesteld via iMap.

Hét probleem;

Als een extern persoon wilt mailen naar mail@domeinnaam.com krijg ik de volgende error:
Delivery Status Notification (error)
Relaying denied. Proper authentication required. (state 14)

Het e-mailadres waarmee ik een e-mail stuur is een willekeurig Gmail adres.

Ik ben al zeker 10uur bezig met dit probleem. Het kan niet liggen aan de SMTP server van de versturende partij, dat is een correcte geteste SMTP server. (Gmail, webinterface)

Via Google zie ik veel problemen met bovenstaande melding, alleen zijn ze niet soortgelijk met mijn probleem. Ik denk dat het ergens aan de MX records ligt of aan de partij die de mailrecords moet doorsturen? Ondertussen heb ik alle setting al meerdere keren veranderd en gecontroleerd maar ik kom er niet uit...

Wie kan me op de goede weg helpen? Bedankt voor het lezen. :)

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

ThinClientQ schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 22:08:
Kort even de netwerkstructuur:

Cisco Router -> Airport Extreme -> Server

De Cisco router geeft een extern IP aan de Airport Extreme op de WAN poort. Vervolgens treedt de Airport Extreme als DHCP server.

Airport Extreme 192.168.1.1
Server 192.168.1.2
Poort 25 is ook geforward naar dat IP-adres?
Ik heb een webhosting pakket genaamd www.domeinnaam.com.
In het controlepaneel heb ik Batch-SMTP ingesteld en het externe IP ingevuld van mijn internetverbinding.
Kan je in het controlepaneel ook direct DNS-records inzien of wijzigen? Batch-SMTP is handig wanneer jouw server bijvoorbeeld niet 24/7 online is, anders kan het beter direct naar jouw server.
Als een extern persoon wilt mailen naar mail@domeinnaam.com krijg ik de volgende error:
Delivery Status Notification (error)
Relaying denied. Proper authentication required. (state 14)
Wie krijgt die error, jij of de verzender? Komt die foutmelding van jouw mailserver of die van je webhost?
Wie kan me op de goede weg helpen? Bedankt voor het lezen. :)
Maak eens een 'domein' en account aan op je mailserver waar je direct je IP-adres invult en verstuur dan naar dataccount@jouw.ip.adres.hier en kijk of dat wel werkt.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:44
Relay denied houd in dat je mailserver geen e-mails accepteerd voor het domein domeinnaam.com. Je dient in te stellen dat dit een lokaal domein naam is waarna de mailserver deze waarschijnlijk wel accepteerd en naar de lokale mailbox doorzet, zoals je het nu hebt wil de mailserver deze doorsturen (hij ziet hem niet als lokaal) en je hebt daarbij de beveiliging goed staan, anonieme mensen mogen niets via jou mailserver doorsturen naar een externe host.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-02 15:40
Nextron schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 22:21:
[...]
Poort 25 is ook geforward naar dat IP-adres?

[...]
Kan je in het controlepaneel ook direct DNS-records inzien of wijzigen? Batch-SMTP is handig wanneer jouw server bijvoorbeeld niet 24/7 online is, anders kan het beter direct naar jouw server.

[...]
Wie krijgt die error, jij of de verzender? Komt die foutmelding van jouw mailserver of die van je webhost?

[...]
Maak eens een 'domein' en account aan op je mailserver waar je direct je IP-adres invult en verstuur dan naar dataccount@jouw.ip.adres.hier en kijk of dat wel werkt.
Poort 25 is geforward.

Ja ik kan rechtstreeks DNS records wijzigen - Ik heb nu even Batch SMTP gepakt, omdat dit makkelijk instelbaar was in het controlepaneel.

De fout is van de verzender, die krijgt het van zijn eigen mailhost.
Test@Gmail.com verstuurt een mail naar mail@domeinnaam.com
Gmail server geeft de foutmelding aan.

Je laatste oplossing ga ik morgenochtend even uitproberen. :)
kfaessen schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 22:25:
[...]

Relay denied houd in dat je mailserver geen e-mails accepteerd voor het domein domeinnaam.com. Je dient in te stellen dat dit een lokaal domein naam is waarna de mailserver deze waarschijnlijk wel accepteerd en naar de lokale mailbox doorzet, zoals je het nu hebt wil de mailserver deze doorsturen (hij ziet hem niet als lokaal) en je hebt daarbij de beveiliging goed staan, anonieme mensen mogen niets via jou mailserver doorsturen naar een externe host.
Bedankt voor je sterke reactie; nu weet ik waar ik het probleem moet zoeken, en waar het precies misgaat.
Enig idee waar ik een lokale domeinnaam corrigeer in Mac OSX Lion server? Ik ben alweer aan het zoeken.

Heren, bedankt voor jullie tijd. _/-\o_

• DutchKel
  • Laatst online: 17:44
Ik heb helaas geen verstand van OSX Server dus daar kan ik je helaas niet mee helpen. Ik kon alleen de foutmelding uitleggen waardoor je wat verder kunt komen, zelf ben ik helaas voor jou van de Windows servers.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• laurens0619
  • Laatst online: 19:17
Ik dacht dat je iets als anonymous request moest aanzetten. zoek daar eens op:)

CISSP! Drop your encryption keys!

• Grootstyr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-12-2025
In OS X Server kun je instellen voor welk domein deze server de mail verzorgt. Weet je zeker dat dit goed ingesteld staat? Standaard staat dit namelijk op de fqdn van de server die niet gelijk hoeft te zijn aan het mail-domein.

Edit: Server.app -> Hardware -> Network -> Change Hostname. Hier kun je de hostname van je server veranderen. Dit is waarschijnlijk onnodig als je de bovenste stap succesvol uitvoert.

[ Voor 29% gewijzigd door Grootstyr op 06-02-2012 16:33 ]

Pagina: 1