Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in 2008 een denon 1908 receiver gekocht. Perfect apparaat maar plotseling valt hij onverklaarbaar uit. Lampje rond powerknop flikkert dan. Als je een tijdje wacht lijkt alles weer te werken maar dan slaat hij weer af. Zelfs zonder aangesloten speakers en app (geen enkele kabel aangesloten behalve 220v). Mijn normale configuratie is redelijk conventioneel, 2 x 4 ohm front speakers. 8 ohm centre en rear speakers. Dvd speler + tv aangesloten.
Is dit een bekend probleem ? iemand tips waar dit door kan komen en hoe op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:54
Lijkt erop dat de versterker in beveiliging springt ( wass kortsluiting )
Check alle kabels. als daar geen defect in te vinden is / duidelijk contact punt tussen 2 polen
Haal de kap van de versterker en kijk of er iets overduidelijk is ( bijv lekkende elco's / abnormaal veel stof / verbrande componenten et cetera )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27
Wat zegt de handleiding van de Denon? Achterin de handleiding staat namelijk vast wel een lijst met de foutcodes die de receiver kan geven, die worden namelijk gegeven door de snelheid dan wel de code door het flikkeren van de knop. Grote kans dat het overitting is doordat de Denon te krap staat of dat de Denon de 4 Ohm speakers niet trekt op vol vermogen in combinatie met een compleet aangesloten set. Al verklaart dat niet waarom het nog steeds gebeurt met niets aangesloten, dan sluit je overhitting en kortsluiting uit.

[ Voor 12% gewijzigd door FeaR op 04-02-2012 21:26 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor tips. Er zitten geen stof of herkenbaar kapotte onderdelen in. Kabels lijkt niet het probleem doordat hij het in allerlei configuraties doet incl geen kabels.
Handleiding en tips op internet vertellen helaas niets over foutcode door flikkersignaal.
Ik heb contact gehad met leverancier (Saturn). Die bieden aan gratis naar Denon op te sturen ter reparatie. Denk dat ik dat maar ga doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27
Gratis is nooit verkeerd, zeker aangezien de receiver al zo'n 3 - 4 jaar oud is. Ben benieuwd wat er uit komt en of ze hem repareren. Soms word er bij oude modellen geen geld meer in reparatie gestoken en krijg je een vervangend product.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.