Secure encrypted downloading via VPN Provider for FreeBSD/ZF

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3d0zer
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-01-2024
Met dingen zoals Megaupload en andere angstmakende/brengende methoden tegen het downloaden van de SOPA en ga zo maar op het moment, begin ik te denken om naar Secure VPN te switchen om te surfen, downloaden en uploaden.

hebben jullie ervaring met een VPN-provider die FreeBSD / ZFSGuru, Android, Blackberry, Windows, Linux ondersteunen? Blackberry is de minst belangrijke, want ik zal deze telefoon toch niet lang meer hebben.

En misschien zijn er andere manieren om een anonieme manier van surfen, downloaden en uploaden te beveiligen?

Ik wil liefst ook secure zijn tov mijn ISP ! Ik begin door de huidige ontwikkelingen steeds meer het "Big Brother is watching you gevoel" te krijgen en geen zin in dat er complete logs te vinden zijn over mijn surfgedrag enz.

Wie kan mij helpen ;)

Ik heb zelf wat onderzoek gedaan en kom bijvoorbeeld op MexVPN, maar geen idee of dit een goede optie is mbt doorvoersnelheden enz.
http://www.bestvpnservice.com/providers/171/mex-vpn.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3d0zer
Oeps, volgens mij staat ie helemaal in het verkeerde stuk van dit forum, modjes .. kunnen jullie hem in het juiste stuk plaatsen aub?

[ Voor 0% gewijzigd door 3d0zer op 04-02-2012 21:18 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boxman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-09 00:05
Voor zover ik zie geeft MexVPN je een private IP, wat dus niet veranderd gedurende de tijd dat jij klant bent. Tot zover dus je anonimiteit; je IP is alsnog gelogd aan je klantgegevens. Tevens zit dat bedrijf in de VS, niet echt de thuishaven van privacy. Je kunt er vergif op innemen dat die logbestanden bijhouden gedurend een x aantal maanden / jaren.

Je kunt het beste VPN services uit Zweden nemen, aangezien die wettelijk geen logbestanden bij hoeven te houden. Anonine.se en vpntunnel.se zijn goede opties.

Gratis VPN's zijn geen optie overigens. Deze verkopen je gegevens juist door aan advertentiebedrijven. Een betrouwbare VPN kost altijd geld.

Kwa ondersteuning op andere platformen; dat is meer een software kwestie. De provider geeft een verbinding met gebruikersnaam en wachtwoord, meer niet. Je zult het dan per platform in moeten stellen.

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3d0zer
Je kan voor dynamisch kiezen zag ik op de site.

Maar goede tip van zweden, dat is echt belangrijke info.. die Yankees zijn inderdaad voor geen meter te vertrouwen sinds de patriot act!

Enig idee iemand welke software ik voor FreeBSD het beste kan gebruiken om dit mogelijk te maken?

En nog alternatieven tov Zweden?

[ Voor 26% gewijzigd door 3d0zer op 04-02-2012 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreeBSD ondersteunt gewoon OpenVPN wat ook onder Linux e.d. draait. Valt te installeren via de portstree, of via packages: pkg_add -r openvpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3d0zer
CiPHER, I love ya ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 08:06
3d0zer schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 21:16:
Met dingen zoals Megaupload en andere angstmakende/brengende methoden tegen het downloaden van de SOPA en ga zo maar op het moment, begin ik te denken om naar Secure VPN te switchen om te surfen, downloaden en uploaden.
Zet zelf een server neer bij een goedkope colo-toko en ga via dat ding alles doen. Een TransIP bijvoorbeeld heeft geen tapplicht!

Als je bijv. via SSH een socks-proxy opzet gaat alle verkeer van jou naar je server over SSH, en daarna normaal naar buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Kleine verhuizing. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3d0zer
Toppie Dune...

Ik heb nu dus bij VPNTunnel een account gekocht en ik merk dat er na verloop van tijd een soort afgeknepen verbinding ontstaat en dan na een router reset loopt het weer.
Schijnt een bekend fenomeen te zijn... vind het nogal vaag.. maar ga nog eens uitvinden hoe dit voorkomen kan worden.

Verder een server ergens neerzetten vind ik wel een omslachtige benadering. Wat voor voordelen heeft dit vs een VPN verbinding naar een server bij een VPN provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ihre
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-02 09:36
Ik heb een dedicated server waar ik een gewoon vpn op heb staan. In principe kun je voor klein bedrag ook een vps huren, evt meerdere ip's aan koppelen en je eigen configuratie maken. Met L2TP/IPSec heb je een aardige beveiliging voor jezelf.

edit; ik lees dat dit hierboven al aangeraden wordt. Wel goed de algemene en privacyvoorwaarden van een eventuele hoster doornemen.

[ Voor 21% gewijzigd door ihre op 07-02-2012 01:03 ]

Pagina: 1