Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een simyo abonnement met internet genomen bij mijn Galaxy S2. Echter de mobiele data krijg ik niet aan de praat. Ik moet er bij vertellen dat ik een custom rom draai (CriskeloRom v. 38 - http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1168836).

Ik heb alle instellingen voor mobiele data handmatig ingevoerd volgens de instellingen van Simyo. Ook heb ik met een medewerker van Simyo alle instellingen nog eens nagelopen, echter data werkt nog steeds niet.

Heeft iemand dit zelfde probleem ervaren en weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn? Zou het aan de custom rom liggen? Ik moet erbij zeggen dat ik via t-mobile wel gwn internet op mn custom rom heb gehad bij mijn vorige abbo.

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-11 09:17
Roaming aanstaan?

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Heb je wel een dataverbindingsicoontje?

Verwijderd

Topicstarter
Roaming heb ik uit staan. Pakket verbinding staat wel aan. Maar roaming moet toch niet aan staan? In ieder geval, als ik roaming aan zet doet internet nog niks.
Verder heb ik ook geen icoontje van data, dus geen 3g of Hspa etc.

• Soldaatje
  • Niet online
APN: internet
Proxy: (geen)
Poort: 5080
Gebruikersnaam: (geen)
Wachtwoord: (geen)
Server: 0.0.0.0
MMSC: (geen)
MMS Proxy: (geen)
MMS Poort: (geen)
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN-type: Internet of default

- Bij Startpagina: voer http://mobiel.simyo.nl in (wordt ook aangeduid als URL, homepage, of relay address in sommige toestellen)

- Soms is het nodig hierna het betreffende profiel waarin deze instellingen zijn opgeslagen nog handmatig te activeren.

Zorg ook altijd dat de optie ‘gegevensservices tijdens roaming’ en pakketgegevens (niet op iedere telefoon terug te vinden) aangevinkt zijn. Deze twee opties kunt u terug vinden onder menu ‘mobiele netwerken’

Nadat u bovenstaande stappen heeft uitgevoerd, dient u uw toestel uit/aan te zetten.
https://forum.simyo.nl/an...oid-incl-screenshots-763/

Roaming moet dus blijkbaar aan staan.
Edit: je kan ook nog proberen basicinternet als APN.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie. Zelfs met roaming aan gebeurt er niks. Instellingen had ik precies zo. Een vraagje: wat is het nut van de startpagina instellen. Helemaal aangezien ik zonder internet ook niet op de start pagina terecht kom.
Verder, heb ik nou alle instellingen goed staan. Zou het kunnen zijn dat simyo internet het niet doet bij een custom rom, of dat bij een custom rom andere instellingen nodig zijn? Wil liever niet standaard firmware installeren, dus ik hoop dat ik het zonder aan de praat krijg,
Soldaatje schreef op zondag 05 februari 2012 @ 00:23:
[...]

https://forum.simyo.nl/an...oid-incl-screenshots-763/

Roaming moet dus blijkbaar aan staan.
Edit: je kan ook nog proberen basicinternet als APN.

• Soldaatje
  • Niet online
Ik weet niet hoe het bij je custom rom is maar is je apn ook geactiveerd, groen bolletje achter je apn?

• gijsiej
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-11 16:49
Mijn Razr heeft zichzelf zo ingesteld icm simyo:

Naam: NL KPN Internet
APN portalmmm.nl
proxy <niet ingesteld>
poort <niet ingesteld>
Gebruikersnaam <niet ingesteld>
Wachtwoord <niet ingesteld>
Server <niet ingesteld>
MMSC <niet ingesteld>
MMS-proxy <niet ingesteld>
Mms-Poort <niet ingesteld>
MCC 204
MNC 08
Verificatietype <niet ingesteld>
APN-Type default
APN-protocol ipv4

Dit werkt gewoon, al zijn het niet dezelfde settings als op de simyo website, al heeft hij ze gewoon netjes van het netwerk opgehaald.

Verwijderd

Topicstarter
Soldaatje schreef op zondag 05 februari 2012 @ 01:09:
Ik weet niet hoe het bij je custom rom is maar is je apn ook geactiveerd, groen bolletje achter je apn?
Ja, dit bolletje is ook aangevinkt. Dat is verder gwn het zelfde. Ik kan hem zelfs niet uit vinken omdat het de enige apn is.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:07
Probeer ook eens met de code *#*#4636#*#* in de kiezer (dialer) te kijken of je eventueel een specifieke foutmelding krijgt van de provider. Hier kun je misschien iets meer uithalen, bijvoorbeeld een typefout of een verkeerde aansluiting.

Verwijderd

Topicstarter
alex3305 schreef op zondag 05 februari 2012 @ 01:24:
Probeer ook eens met de code *#*#4636#*#* in de kiezer (dialer) te kijken of je eventueel een specifieke foutmelding krijgt van de provider. Hier kun je misschien iets meer uithalen, bijvoorbeeld een typefout of een verkeerde aansluiting.
Ik weet niet precies waar ik moet kijken, maar bij telefoon gegevsn staat een kopje GSM-verbinding verbreken.
Daar achter staat wat tekst wat er misschien mee te maken heeft, er staat: state: DcInactiveState disconnected with last try at 0:59 fail because No error

Ook zie ik ergens onder aan staan achter dns conrole aan/uit: 0.0.0.0 not allowed

Verwijderd

Topicstarter
erboven staat nu het zelfde, alleen ipv no Error, staat er nou: fail because Unown Data error

• Soldaatje
  • Niet online
Kan je je oude t-mobile nog proberen of dat niet?
Heb je de laatste versie van de custom rom?
Edit: Telfort>t-mobile :z

[ Voor 18% gewijzigd door Soldaatje op 05-02-2012 01:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Soldaatje schreef op zondag 05 februari 2012 @ 01:34:
Kan je je oude Telfort nog proberen of dat niet?
Heb je de laatste versie van de custom rom?
Ik kan mijn oude t-mobile sim niet meer proberen, aangezien dat abbo is afgelopen. Wel zou ik het simyo abonnement van mijn zusje kunnen proberen morgen.
Ik zal wel een standaard firmware proberen. Dat is mijn laatste hoop nu :P bedankt in ieder geval. Ik hoop dat iemand nog een idee heeft wat het probleem is though
Pagina: 1