Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:46
Ik heb een thuisservertje en deze wil ik via sftp kunnen benaderen. Zou toch niet al te moeilijk moeten zijn met freesshd. Simpele Gui om in te stellen, maar niet dus.

Het lijkt erop dat er 2 instances zijn van Freesshd. Als ik de windows service start lijkt hij totaal niet gebruik te maken van de config die ik instel in de Gui van het programma.

Als ik de service kill en dan via de Gui de freesshd server start word de service niet gestart. Maar maakt hij wel netjes gebruik van de config die ik in de gui heb ingesteld. Deze config vind ik ook netjes terug in de config file. Niet echt handig als ik hem als server wil gebruiken dus.

Het lijkt er dus op dat de windows service geen gebruik maakt van de config file. Ik kan als de windows service gestart is totaal geen verbinding maken en krijg een time-out.

Al gedaan:
- Ik heb hierna de service nog even gestart onder een admin account i.p.v. de local system account maar dat mocht niet baten.
- De config lijkt me ook prima, die werkt als ik via de gui freesshd start.
- Tutorials die ik vind verwijzen allemaal naar het starten van freesshd via de Gui. Dat wil ik nu juist niet want ik wil dat het permanent draait.
- Google geeft nul terug. Ik heb ook geen foutmeldingen maar alleen een aanname over waar het fout gaat.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
To do:
- (Windows) Logboeken bekijken
- Checken of als de service draait, er inderdaad een poort open staat (netstat -a)

Probeer ook de zaken van deze site eens. vooral punt 1: http://blog.solien.com/archive/2009/11/30/installing-freesshd-on-windows-2008.aspx

[ Voor 19% gewijzigd door Room42 op 04-02-2012 20:37 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Craven
- Logboek: check
- Service draait + poort is in gebruik: check

Maar ik heb het probleem al gevonden :). Ik loop zoals gewoonlijk weer is te vroeg te janken. 2 reboots verder pakte de service wonderbaarlijk genoeg ineens wel de config op. Waarna ik desktop interaction nog moest aanvinken voor de service. Een ander "raar" dingetje dat freesshd ook nog heeft is dat de config pas word weggeschreven word als je op "ok" drukt. Bij "apply" slaat hij het alleen op in de gui en word het weggedonderd zodra je de gui sluit (zonder op ok te drukken dan natuurlijk).

Voor de rest alleen nog even encryptie strakker aanhalen en straks ff met tunneling testen.

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Zelf zou ik Filezilla Server gebruiken als je SFTP wil op Windows, heb daar zelf weleens mee gespeelt en werkt prima. Ook is WinSSHd is een goede voor 2008 R2

[ Voor 52% gewijzigd door Turdie op 04-02-2012 23:29 ]

• Craven
Filezilla server doet volgens mij alleen maar ftp en ftps. De cliënt kan wel een hele rits aan protocollen, waaronder sftp. Winsshd heb ik ook nog bekeken maar dat is weer betaald. En het gaat hier toch om een simpel thuisservertje.

• Craven
Het heeft even stilgelegen vanwege wat hogere prioriteiten maar ik ben hier weer even mee verder gegaan. Ik gebruik bitvise tunnelier om te verbinden. Het starten van een console of openen van sftp verbinding gaat probleemloos. Maar de belangrijkste, remote desktop, wil nog niet lukken.

Stukje uit het log van bitvise:
code:
1
2
3
4
5
6
14:21:16.197 Opening new Remote Desktop session.
14:21:16.197 Listening for Remote Desktop client-2-server connection on 127.0.0.1:24464 succeeded.
14:21:16.228 Remote Desktop Connection launched successfully.
14:21:16.400 Accepted Remote Desktop client-2-server connection from 127.0.0.1:60443 to thuisserver:3389.
14:21:16.431 Server rejected our attempt to open a Remote Desktop client-2-server connection - reason: SSH_OPEN_CONNECT_FAILED.
14:21:16.431 Closing Remote Desktop client-2-server connection from 127.0.0.1:60443 to thuisserver:3389, sent: 0, received: 0.

Zodra ik thuiskom ga ik nog even kijken of ik in de log nog wat interessants terug kan vinden hierover. Iemand misschien een schopje in de goede richting?

Edit:
Nog even wat verder aan geprutst. Het vinkje voor "local port forwarding" stond uit. Vanwege die vage interface... wel ok drukken maar niet opslaan 8)7 (had hem al aangezet). Toen nog ff prutsen met een RDP profile in tunnelier en rdp tunnelen lukte ook. Bedankt voor de hulp :9

[ Voor 16% gewijzigd door Craven op 05-03-2012 23:04 ]

Pagina: 1