• tommyboy55
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Hallo,

Mijn computer heeft nooit last van internet problemen gehad tot ik hem sinds kort niet meer kan verbinden met het internet. Het probleem is als volgt:
Als ik mijn computer opstart gaat soms het lampje bij de lan-verbinding niet branden. Dit is heel verschillend, de ene keer wel en andere keer niet. Als het lampje niet brand heeft hij geen verbinding, dat is ook te zien in Windows. Maar als het lampje wel gaat branden lukt het hem niet om met het netwerk te identificeren. En geeft hij de fout: onbekend netwerk.

Ik heb van alles geprobeerd, maar krijg hem niet meer werkend.
De enige verklaring die ik bedenken kan is dat de lan verbinding kapot is, want ik heb een paar dagen geleden mijn harde schijf vervangen. Hierna heeft hij het max een uurtje gedaan en daarna kreeg ik die fout code.
Kan het zijn dat mijn lan-verbinding hierdoor kapot is gegaan? Voor de rest doet alles het nog wel gewoon goed en ik zie geen beschadigingen op mijn moederbord...

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:20
WAT heb je al geprobeerd?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Als je pech hebt is er iets mis gegaan met statische elektriciteit. die kans is klein maar wel aanwezig.

Je bent wezen slepen met je pc dus ik zou even naar de mechanische staat van je lan kabel/aansluiting kijken.
heb je al een ander kabel geprobeert ? is de dhcp range van de router toevallig vol/vergeven ?

Iperf

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:20
fish schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 20:03:
Als je pech hebt is er iets mis gegaan met statische elektriciteit. die kans is klein maar wel aanwezig.

Je bent wezen slepen met ej pc dus ik zou even naar de mechanische staat van je lan kabel/aansluiting kijken.
heb je al een ander kabel geprbeert ? is de dhcp range van de router teovallig vol ?
lijkt me sterk. de leasetijd kan nooit zolang aanblijven dat je op een thuisnetwerk door je DHCP range heengaat.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Dus, kan het kwaad om te controleren ?

Hij krijgt een onbekend netwerk. dus volgens mij geen fatsoenlijk antwoord van de dhcp server
of die is niet bereikbaar, (uit/losgetrokken) of vol

Iperf