[PS3] Hulp bij speaker/monitor configuratie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormhond
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-09-2023
Dag iedereen,

Ik heb een probleempje welke ik eigenlijk zelf veroorzaakt heb :p Ik ga voor een jaartje in Duitsland studeren, en wil ook kunnen gamen, zonder dus te veel nieuwe hardware te hoeven kopen, aangezien ik ook mijn hardware in Nederland bij mijn ouders wil houden. Ik ben dus van plan om naast mijn PS3, mijn computermonitor (Samsung, DVI en VGA ingang) en mijn computerspeakers (2 gewone 3,5mm headset uitgangen) mee te nemen en aan elkaar te koppelen.

Mijn PS3 kan ik, met behulp van een verloopstekkertje van HDMI aan mijn monitor sluiten, dus het beeld is klaar. Waar bij mij dus het probleem ligt, is het geluid. Hoe krijg ik het voor elkaar om mijn computerspeakers aan deze opstelling te koppelen. De PS3 heeft uiteraard ook nog een optische uitgang, die ik thuis ook heb gebruikt, maar ik ga er van uit dat er geen Optisch --> 3,5mm verloopstekkers zijn ;) Verder heeft de PS3 dus géén 3,5mm ingang. Wat kan ik hier doen, mede om het ook werkend te krijgen? Want een totale leek kun je mij niet noemen, maar wat voor verschillende kabeltjes, verloopstukken en weet ik al niet, er zijn, weet ik niet.

Kunnen jullie mij hier bij helpen? Als er nog vragen/onduidelijkheden zijn, die ook relevant zijn, hoor ik het graag.

Groetjes, Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:38

Nemesizz

Untouchable

Zelf gebruik ik de component kabel (volgens mij heet ie zo, degene met de rode/witte/gele stekker) en heb daar een verloopje van naar 3,5mm (verloopje zat bij m'n logitech speakerset, maar zal ook wel los te krijgen zijn).

Gewoon de rode en witte kabel in het verloopje prikken en klaar.

(ik hoop dat het een beetje te begrijpen is, ken al die namen en mm's van die kabels niet, maar het kan iig wel ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElektroNeko
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09-2024
Nemesizz schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 19:47:
Zelf gebruik ik de component kabel (volgens mij heet ie zo, degene met de rode/witte/gele stekker) en heb daar een verloopje van naar 3,5mm (verloopje zat bij m'n logitech speakerset, maar zal ook wel los te krijgen zijn).

Gewoon de rode en witte kabel in het verloopje prikken en klaar.

(ik hoop dat het een beetje te begrijpen is, ken al die namen en mm's van die kabels niet, maar het kan iig wel ;) ).
Het heet composite, of RCA, en dat werkt volgens mij gewoon prima in combinatie met HDMI.

Als je perse een 3,5 mm aansluiting nodig hebt: Er staan verloopstekkertjes voor RCA wit en rood naar 3,5 mm ;)

[ Voor 8% gewijzigd door ElektroNeko op 04-02-2012 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

Nemesizz schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 19:47:
Component is alleen video en is de aansluiting met drie keer RCA (of cinch, tulp, et cetera) in de kleuren groen, blauw en rood. De kabel waar jij het over hebt is de Multi AV-Kabel van de PS3 met daaraan twee keer RCA voor audio (rood en wit) en een gele voor het beeld (composiet). Verder klopt het inderdaad dat je met die kabel kan verlopen nar 3,5mm jack en zo PC-setjes aan kan sluiten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormhond
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-09-2023
Die kabel waar jullie het over hebben vanuit de ps3 heb ik inderdaad nog. Een verloopje van rood/wit naar 3,5mm out heb ik denk ik ook nog wel ergens liggen. Die gele kabel die ik dan nog over heb, kan ik via een verloopje direct naar DVI of VGA omzetten dan? Of naar HDMI en dat weer naar DVI/VGA (gebruik ze constant door elkaar omdat ik ze altijd door elkaar haal :p)? Die kabels naar scart ken ik wel. En kan ik zo'n verloopje gewoon bij de gemiddelde electronicazaak halen?

Heel erg bedankt voor nu al!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:50

Dennis1812

Amateur prutser

Of je laat je beeld lopen zoals je eerst wou en laat de gele video gewoon los hangen, heb ik ook los hangen, kan geen kwaad.
Via de playstation even instellen dat het geluid analoog loopt en het beeld via HDMI en klaar.

Elk zichzelf respecterende elektronicazaak zou zoon verloopje wel moeten hebben ja.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Pagina: 1