Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zelfbouw server geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• GrannyNL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-11 17:15
Hallo,

Gisteren ben ik begonnen aan mijn eerste pc-build, een kleine server voor thuis. En zoals eigenlijk wel verwacht liep niet alles op rolletjes. Allereerst de specs van het systeem:
ASRock A75M-HVS
AMD A4-3300
Bitfenix Merc Alpha
Kingston ValueRam 4 gb (2x2gb)
Be Quiet! Pure Power L7 350W
WD Caviar Green 2TB
Probleem is dus het volgende. Op het moment dat de pc opgestart wordt gaan alle fans draaien, en als een harde schijf is aangesloten hoor ik die ook draaien, maar ik krijg helemaal geen beeld. Ik heb de kabels naar het scherm getest, die werken prima. Verder heb ik het wisselen van RAM modules geprobeerd (alle mogelijke combinaties van 1, 2 of geen sticks RAM, maar niets lijkt te werken. Verder heb ik ook geprobeerd om met een oude PCI videokaart beeld te krijgen maar ook dit levert niets op.

Graag hulp! Ik heb eigenlijk geen idee meer waar ik het probleem moet zoeken aangezien ik de "usual suspects" wel een beetje geprobeerd heb nu... Behalve een defect in moederboard of cpu kan ik niets bedenken.... Suggesties zijn welkom!!

Verwijderd

Heb je alle onderdelen al eens losgekoppeld en vervolgens weer aangesloten? Oftewel, gecontroleerd of alle kabels juist aangesloten zijn? Het klinkt overdreven, maar ik heb al twee keer een systeem gehad dat de eerste boot ook geen beeld gaf, ondanks dat ik alles goed aangesloten had. Na alles nogmaals aangesloten te hebben werkte het wel 8)7

• GrannyNL
Helaas :P. Ik had de onderdelen eerst in de kast zelf gemonteerd, maar dat werkte dus niet. Zonet heb ik dus een externe build gedaan, dus alleen mobo, cpu en ram (en voeding uiteraard) om te kijken of dat wel zou werken, maar ook niet dus. Ik weet dat ik eigenlijk die externe build eerst had moeten doen om onderdelen te checken, maar eigenwijs dat ik ben helaas niet gedaan :P

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:48
Ook geen piepjes te horen van het mobo?

EDIT: en kijk even of je mobo 1 of 2 voedingsaansluitingen heeft, wordt ook nog wel eens vergeten.

[ Voor 56% gewijzigd door KnoxNL op 04-02-2012 17:46 ]

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:33

-36-

Trust me. I'm an amateur

zowel de hdmi als de vga geprobeerd?

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:33
Kijk even of je de PC speaker kan aansluiten, wellicht hoor je wat piepjes die je een richting geven om te zoeken.

Controleer ook even of je alle powercables op het moederbord hebt aangesloten. Soms moet je een 4-punts powercable extra aansluiten voor de cpu of videokaart.

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:07

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ben je zeker dat het ram supported is? Mijn asrock moederbord bootte ook niet toen ik non-supported geheugen erin deed... Taiwanezen 8)7 :(

Android developer & dürüm-liefhebber

• GrannyNL
Dank voor de reacties :). Samenvatting:
Mobo heeft idd 2 voedingsaansluitingen, een main en eentje CPU. Beide heb ik aangesloten. In de handleiding staat aangegeven dat het mobo een 24-pins ATX power connector socket heeft, maar dat een 20 pins power connector (zoals die meegeleverd bij de voeding) ook werkt. Bij de CPU power connector, eveneens een soortgelijk verhaal (ruimte voor 8 pins, maar aangegeven dat 4 pins ook voldoet; 4 pins connector meegeleverd met voeding dus die gebruikt).

Ik heb idd zowel de HDMI als VGA uitgang geprobeerd van het mobo, en zoals eerder aangegeven een oude nVidia Geforce 8600 met DVI, geen van alleen geeft beeld.

Ik zocht al naar een speaker, neem aan dat jullie dan zoiets bedoelen? http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16812201032 Ik had ergens gelezen dat die soms bij moederborden geleverd wordt, maar bij deze zat ie er niet bij en ik heb helaas ook niet zoiets liggen.

Wat betreft het RAM, dat zou misschien wel kunnen... De ram modules zijn: http://www.informatique.n...n-kvr1333d3s8n9k2-4g.html Die specifieke code staat niet genoemd op de asrock memory support list van het moederbord, zou het echt kunnen dat alleen doordat die specifieke modules er niet op staan het niet werkt? Verder zijn het standaard 1333 mHz CL9 modules namelijk... :S

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:48
GrannyNL schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 17:57:
Dank voor de reacties :). Samenvatting:
Mobo heeft idd 2 voedingsaansluitingen, een main en eentje CPU. Beide heb ik aangesloten. In de handleiding staat aangegeven dat het mobo een 24-pins ATX power connector socket heeft, maar dat een 20 pins power connector (zoals die meegeleverd bij de voeding) ook werkt. Bij de CPU power connector, eveneens een soortgelijk verhaal (ruimte voor 8 pins, maar aangegeven dat 4 pins ook voldoet; 4 pins connector meegeleverd met voeding dus die gebruikt).

Ik heb idd zowel de HDMI als VGA uitgang geprobeerd van het mobo, en zoals eerder aangegeven een oude nVidia Geforce 8600 met DVI, geen van alleen geeft beeld.

Ik zocht al naar een speaker, neem aan dat jullie dan zoiets bedoelen? http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16812201032 Ik had ergens gelezen dat die soms bij moederborden geleverd wordt, maar bij deze zat ie er niet bij en ik heb helaas ook niet zoiets liggen.

Wat betreft het RAM, dat zou misschien wel kunnen... De ram modules zijn: http://www.informatique.n...n-kvr1333d3s8n9k2-4g.html Die specifieke code staat niet genoemd op de asrock memory support list van het moederbord, zou het echt kunnen dat alleen doordat die specifieke modules er niet op staan het niet werkt? Verder zijn het standaard 1333 mHz CL9 modules namelijk... :S
1: Dan zou het voedingen verhaal inderdaad goed moeten zijn, ik heb eerder gezien dat een kleinere connector inderdaad kan werken en het staat in je manual.

2: Dat is zo'n speaker inderdaad al hoeft hij er niet zo uit te zien. Vaak niet meegeleverd met het mobo maar de behuizing. Kijk daar eens.

3: Dat kan helaas heel goed kloppen ja. Al is KVR heel mainstream. Als je dus zo'n speaker hebt en je memory is niet compatible zul je error beeps krijgen. De moeite waard om even een speaker op te snorren dus. Kan ook uit een oude kast of v&a, ik heb er helaas geen liggen anders had ik hem voor een postzegel op de bus gedaan.

Verwijderd

Kun je ander geheugen proberen wat je hebt liggen/ uit een ander systeem even kunt gebruiken?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2012 19:05 ]

• timted3
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-06-2024
Asrock wil ook nog wel eens iets "Kapots / Niet goeds" leveren, je zou kunnen proberen met een ander mobo als je die evt nog hebt liggen.
Tim

• GrannyNL
Nee, helaas ook niet bij de behuizing zo'n speaker :(. Ik heb gezocht in een oude pc voor wat geheugen modules, maar die zijn allemaal nog DDR2 en passen dus niet in de DDR3 slots van dit mobo... Ik ga maar op zoek naar zo'n speaker denk ik, op dit moment krijg ik uit het systeem totaal geen feedback en is het maar gissen naar het probleem. Ander mobo heb ik helaas niet liggen, Tim. Het systeem wat ik in elkaar probeer te zetten is vrij goedkoop zoals jullie kunnen zien, maar het hoeft ook alleen als server te dienen. Deze build heb ik eigenlijk gedaan op aanraden van hardware.info (jaja, semi-concurrent van tweakers :P, maar er was geen recente server guide te vinden op tweakers). Ik heb nogmaals de exacte specs van het hardware.info systeem opgezocht, maar ook die geheugen modules staan niet op de lijst van ASRock... (ik heb iets andere besteld omdat ze anders niet onmiddellijk leverbaar waren).

• A4-
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

A4-

Volgens de be quiet site zit er een 24 pins aansluiting aan die opgedeeld is in 20+4 (die 4 moet je normaal gesproken aan de 20 schuiven).
Kijk ook eens in een oude pc voor zo'n speaker. (die kan er ook zo uit zien)

• GrannyNL
Jep, heb ik ook al geprobeerd, maar op het moment dat ik die 4 pins connector aan de 20 pins schuif boot het systeem helemaal niet. Ik heb idd ook al in oude pc's zitten neuzen (daar heb ik de videokaart opgedoken), maar helaas :(. Ik heb nu een mobo speaker besteld voor 3 euro, hopelijk krijg ik dan een beter idee van het probleem..

• GrannyNL
Probleem is vanmiddag eindelijk opgelost :). Bleek dus in de BIOS van het moederbord te zitten. Het moederbord bleek alleen de AMD A4-3300 te ondersteunen vanaf versie 1.40. Vanuit de fabriek werd het mobo geleverd met versie 1.20. Even teruggebracht naar Informatique waar ze de BIOS geupdate hebben en alles werkt nu gelukkig :). Ik wil jullie bij deze heel hartelijk bedanken voor de hulp!
Pagina: 1