Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Facebooklog zegt ingelogd geweest te Schiedam - kan niet!

Pagina: 1
Acties:

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:12
Nu weet ik even niet helemaal of ik hier op het goede gedeelte zit, maar we gaan er voor.

Ik heb 2 FB-accounts, eentje voor sociaal en eentje voor werk, beide gebruiken ze emailadressen die ik extreem weinig voor andere dingen gebruik. Nu zat ik laatst voor de grap even in beveiliging te kijken en zie ik dat ik op beide ingelogd zou hebben moeten zijn op FB in Schiedam. Daar ben ik nooit geweest! De rest klopt wel.

Het enige wat ik kan bedenken is dat ik soms op mijn telefoon (droid, Hi Abo)/iPOD inlog op FB via de app, anderzijds via de website zelf.

Wachtwoorden heb ik inmiddels veranderd naar anders en 2 keer zo lang inclusief speciale tekens.

Wat het eventueel kan zijn:

* online via mobiel kan zijn dat de proxy geregistreerd wordt van KPN/Hi.
* Gebruik Google's DNS 8.8.8.8/8.8.4.4

Moet ik mij zorgen maken of zit ik spoken te zien?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9ALMA.png

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:34
Ben je in Schiedam geweest met je telefoon en is het mogelijk dat je op die plaats was ingelogd?

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

• Pascal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11 16:22
Als je met je muis op 'Locatie' staat komt er het IP te staan waarmee je ingelogd was... klopt dit met je internet/mobile IP? Want hier wordt ook aangegeven dat ik vanuit Lochem zou inloggen, klopt natuurlijk niks van maar het IP is wel van mij. Zal wel door IP-2-Location database komen die niet zo up-te-date is (gelukkig)

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Als de locatie wordt bepaald aan de hand van de IP-adres is dat alles behalve precies. Log je in vanaf twee verschillende vaste computers?

Anders in ieder geval je wachtwoord veranderen en kijken of het blijft gebeuren.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

• Cornelison
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:28
Als ik bij mij kijk zie ik ook heeeeel vaak Schiedam staan. Ik gebruik facebook bijna alleen via mijn telefoon. Misschien dat dat het is?

• SkyStreaker
Barleone schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 16:48:
Ben je in Schiedam geweest met je telefoon en is het mogelijk dat je op die plaats was ingelogd?
Nee :) Daarom kan het ook niet, vooralsnog.

Zal jullie tips ff checken.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:25

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Niets aan de hand.

Mijn IP zegt ook altijd dat ik in Malden en omstreken zit. Ook op facebook ook op van die gerichte reclame die dan zogenaamd je IP uitlezen en dames in de buurt uitzoeken. Ik woon in Groningen om maar eventjes het verschil te noemen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• SkyStreaker
Blijft frapant dat nu ik het wachtwoord veranderd heb (zoals al aangegeven) de sessies wel weg zijn. Compleet. De IP-adressen leken ook helemaal niet op mijn huidige, maar zal nog even die van mijn foon bekijken.

Mijn tel. IP komt uit Lopik 145.x.x.x

Die van Vianen en Schiedam waren 66.x.x.x

[ Voor 16% gewijzigd door SkyStreaker op 04-02-2012 17:19 ]

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:14

Dr C

met C en CK

Ik heb ook de ervaring dat de lokaties van voor geen kant kloppen. Ik woon ook in Groningen en hij heeft wel eens aangegeven dat ik in Utrecht was ingelogd, terwijl ik daar niet geweest was. Ik zou inderdaad het IP verifieren (al weet ik niet hoe je dat zou moeten doen van je tel., aangezien deze steeds weer veranderd).

Je kan bij beveiligingsinstellingen van FB aangeven dat je elke keer als je inlogt met een nieuw apparaat een naam moet opgeven, misschien is dat een idee?

[ Voor 19% gewijzigd door Dr C op 04-02-2012 17:41 ]

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
cramwinckel schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 17:40:
Ik zou inderdaad het IP verifieren (al weet ik niet hoe je dat zou moeten doen van je tel., aangezien deze steeds weer veranderd).
Het IP-adres invoeren in een WHOIS tooltje. Dan krijg je een uitdraai van de 'registratiegegevens' en dergelijke van wie en voor wie et cetera het blok IP-adressen is. En als daar dan T-Mobile/Vodafone/Telfort/KPN/whatever staat, dan weet je genoeg ;)

Verwijderd

cramwinckel schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 17:40:
Ik heb ook de ervaring dat de lokaties van voor geen kant kloppen. Ik woon ook in Groningen en hij heeft wel eens aangegeven dat ik in Utrecht was ingelogd, terwijl ik daar niet geweest was. Ik zou inderdaad het IP verifieren (al weet ik niet hoe je dat zou moeten doen van je tel., aangezien deze steeds weer veranderd).

Je kan bij beveiligingsinstellingen van FB aangeven dat je elke keer als je inlogt met een nieuw apparaat een naam moet opgeven, misschien is dat een idee?
Dat werkt bij mij in ieder geval voor geen meter, ik moet iedere keer vanaf dezelfde laptop op dezelfde verbinding inloggen met de code die ik per sms krijg omdat het een ongeverifieerd apparaat is die ik al 5 keer toegevoegd heb.
Pagina: 1