Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

cpu fan + case fans blijven draaien na afsluiten windows 7

Pagina: 1
Acties:

• Down Under
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-11 20:03
Ik heb laatst mijn desktop schoongemaakt met perslucht (spuitbus). Nadien viel mij op dat na afsluiten windows de duidelijke klik (lijkt wel op een relais) uitblijft. Er blijft op de een of andere manier power op staan. Wanneer weer op de powerknop gedrukt wordt start windows normaal weer op en geeft verder geen problemen. In de bios worden ook geen absurde temperaturen weergegeven. Zou de spuitbus ergens condens veroorzaakt hebben?
De cpu fan + de case fans blijven alle draaien. Tevens kan de dvd brander geopend worden.
Heeft iemand dit geintje ook wel eens gehad en wat is wijsheid om in welke volgorde dingen te gaan demonteren en hermonteren. Kan dit ook een probleem van de powerswitch zelf zijn? Of zou er condens onder de processor gekomen zijn wat dit veroorzaakt.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik denk dat het hoofdrelais van je voeding in blijft.
Het is in jouw geval een relais dat de hoofdstroom uit moet schakelen, maar is blijven "plakken".
Wat je kunt doen: alle voedingsstekkers in je pc uittrekken, en dan met de aan/uitschakelaar een paar keer snel achter elkaar in/uit schakelen. Misschien komt het relais dan los. Zo niet, dan kom je de voeding aan het openschroeven en het relais te vervangen.

• Down Under
Hoe weet de voeding dan dat ie in moet schakelen als alle stekkers eruit zijn. Misschien van alle schijven/dvd speler de power af halen en een paar keer met de power button spelen? Of kan ik alle stekkers van de voeding (Be Quiet! Straight Power E7 CM 480 Watt, 20+24 Pins modulair) er uit trekken en een trigger veroorzaken. Misschien helpt het bekende klopje met de "hamer" ook

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Je hoeft de voeding niet in te schakelen, die is aan. Je moet met de powerbutton achterop de voeding spelen. Of anders de stekker een paar keer insteken/uittrekken.

Je kunt eens een tikje proberen, maar dat zal niet veel uithalen... Je zou dan recht op het relais moeten tikken.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
Start een met een livecd van ubuntu en kijk of je pc nu wel uitgaat.

Heb je windows toevallig ook geupdate op hetzelfde moment, misschien acpi problemen.
Misschien de bios zich gereset, controleer alle instellingen.

[ Voor 16% gewijzigd door jan99999 op 04-02-2012 13:18 ]

• Down Under
Hoe vreemd kan het zijn. Bij het schoonmaken constateerde ik dat de bevestigingsschroeven van de voeding wat los zaten. Misschien beetje los getrild of zo. Deze dus aangedraaid.
Ik had alle stekkers verwijderd en was zover om de voeding los te gaan slopen. Maarrrrrrrrrr ik dacht opeens, het zal toch niet. Wel dus, bij het iets losdraaien stoppen alle fans met draaien. Blijkt dus de foamrand die in de kast zit geplet te zijn (te zacht spul dus) waardoor de schroef ergens tegenaan kwam bij het vast draaien. Stukje harder neopreen ertussen en voila.

Bij deze voeding zit dus iets vlak achter het schroefgat wat er voor zorgt dat de voeding niet compleet meer uitgaat.

Bartjezz en jan99999 bedankt voor de reacties.

enne ikke weer blij dat ik niet elke keer de stekker eruit hoef te trekken. ;)
Pagina: 1