Coax of UTP: zo min mogelijk verlies?

Pagina: 1
Acties:

• Paul M.
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:16
Ik moet de router in de hal van het huis krijgen omdat er mensen problemen hebben met draadloos. De router en het modem staan nu in de woonkamer, bij de hoofdaansluiting van de TV (oud huis).

De afstand van de hoofdaansluiting naar de hal is 6 meter (door de muur, gat zit er al). Wat is het beste om zo min mogelijk signaal- cq. snelheidsverlies te hebben: 6 meter lange UTP tussen modem en router, of een 6 meter lange Coax en dan modem + router in de hal zetten?

Verwijderd

Coax liefst enkele decimeters kabel, anders kun je problemen krijgen. Een UTP kabel kun je ook makkelijker doortrekken dan een COAX, minder dik, niet zo kwetsbaar als COAX.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-02 09:47

heuveltje

KoelkastFilosoof

Met utp ga je zeker geen verlies krijgen. maar ik betwijfel ook of je die 6m COAX wel gaat merken

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Die 6 meter UTP ga je niet merken, maximale afstand is 100m.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Paul M. schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 10:52:
Ik moet de router in de hal van het huis krijgen omdat er mensen problemen hebben met draadloos.
Niet de router+AP verplaatsen maar een tweede AP neerzetten :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Paul M.
F_J_K schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 11:07:
[...]

Niet de router+AP verplaatsen maar een tweede AP neerzetten :Y)
Dan moet ik een tweede AP kopen en daar kabels naartoe trekken (studentenhuis, dus het moet wel goedkoop blijven). Voorheen stond de router altijd in de hal en toen had iedereen overal prima bereik. Werkt dit niet, kan ik altijd nog een AP neerzetten.

De rest: bedankt. Ik had al zo'n vermoeden dat Coax gevoeliger was. Ik heb een tang geleend om utp-stekkertjes aan te kunnen zetten, dus maandag even een kabel trekken.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 10:29

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Als je een modem en een router hebt zou ik de modem laten staan, en tussen de modem en router de utp (=digitaal tcpip signaal) verlengen tot max 100 meter.

PS: de klreurvolgorde in utp is wel belangrijk he... zie faq van dit topic.

[ Voor 20% gewijzigd door leuk_he op 04-02-2012 11:49 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Paul M.
Het werkt nu met een "straight" UTP kabel, dus gewoon dezelfde kleurvolgorde aanhouden en dan komt het goed. Ik heb ook genoeg kabel en stekkertjes, moet lukken ;)
Pagina: 1