Toon posts:

welke printer kopen voor foto kwaliteit

Pagina: 1
Acties:
  • 217 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik zou graag advies willen over welke printer(merk) het best is voor het afdrukken van foto(geen laser). Het moet ook een printer zijn met gescheiden cartridges. Zelf denk ik aan HP 2250 maar welke merken zijn er nog meer goed of beter???

Later

Marobe

Verwijderd

Gewoon HP doen joh...en dan de 970 of zo....
Canon is zowiezo brak :r.
Epson heb ik niks tegen want ik weet er ook niet veel van....
Maar met HP heb ik wel ervaring en ik heb er nooit probs mee gehad, het enige nadeel is dat de cartrigdes zo tering duur zijn...

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op vrijdag 23 maart 2001 16:36 schreef PC-Freak het volgende:
Gewoon HP doen joh...en dan de 970 of zo....
Canon is zowiezo brak :r.
Epson heb ik niks tegen want ik weet er ook niet veel van....
Maar met HP heb ik wel ervaring en ik heb er nooit probs mee gehad, het enige nadeel is dat de cartrigdes zo tering duur zijn...
indeed... een 970 of 930 ofzo... in ieder geval met FotoRET III

• Change
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-04-2025
Epson Photo printers printen foto-kwaliteit het beste BY FAR! Maar goed, de zwart/wit kwaliteit is minder dan HP en ze zijn ook wat luidruchtiger en langzamer geloof ik. En minder stevig (gaan vaker kapot). Maar goed.. als je beste foto-kwaliteit wilt, koop dan een Epson Photo printer die tot de rand print + 5 jaar garantie erbij of zo :D

AMD 64 3200+/2048MB/MSI K8N/2x Seagate 200GB SATA/Seagate 160GB/Seagate 320GB/LG GSA4120B DVDRW/nVidia 6800 XT/SB Audigy 2 ZS/DSL:20/1 - Telfort/21" Samsung SyncMaster 215TW/ToUCam Pro/WinXP Pro

Verwijderd

Op vrijdag 23 maart 2001 16:52 schreef Change het volgende:
Epson Photo printers printen foto-kwaliteit het beste BY FAR! Maar goed, de zwart/wit kwaliteit is minder dan HP en ze zijn ook wat luidruchtiger en langzamer geloof ik. En minder stevig (gaan vaker kapot). Maar goed.. als je beste foto-kwaliteit wilt, koop dan een Epson Photo printer die tot de rand print + 5 jaar garantie erbij of zo :D
En met Epson blijf je powercleanen. En als je koppen beschadigd zijn, kun je net zo goed een nieuwe printer kopen, want herstellen is net zo duur. Met HP koop je dan gewoon ff nieuwe cartridges en je hebt weer nieuwe koppen. Maar koop maar gewoon Epson hoor, dan zie je 7 van de 10 keer strepen in afdrukken.

En geloof me, ik kan t weten |:(

Verwijderd

Wat een ongelofelijke KUL. Gebruik al jaren verschillende Epson printers vanaf de Stylus Color tot aan de Photo serie.....NOG NOOIT STREPEN gehad! En wat die kop betreft...vraag me af hoe die bij normaal gebruik kapot kan gaan:Z

Verwijderd

Op vrijdag 23 maart 2001 17:12 schreef Dreijer het volgende:
Wat een ongelofelijke KUL. Gebruik al jaren verschillende Epson printers vanaf de Stylus Color tot aan de Photo serie.....NOG NOOIT STREPEN gehad! En wat die kop betreft...vraag me af hoe die bij normaal gebruik kapot kan gaan:Z
Nou, IK dus wel en velen hier op tweakers met mij........

En wat die koppen betreft: laat je printer maar es een maand met rust (niet printen), kijk dan nog eens........

En het is gewoon zo, dat bij elke afdruk de print kwaliteit van een epson IETS afneemt (slijtage), dat kun je niet oplossen door nieuwe cartridges..............

Verwijderd

Maar velen hier op Tweakers zijn het er ook mee eens dat Epson --als het je om foto kwaliteit gaat-- de beste keuze is. Evenals alle test die er over zijn. En..tja...mijn Epson staat zelden of nooit een maand stil, dus daar heb ik weinig ervaring mee.

HP is natuurlijk erg degelijk, maar zijn vraag ging over --de beste foto kwaliteit-- en NIET over de meest degelijke van het spul.;)

Verwijderd

Op vrijdag 23 maart 2001 17:18 schreef Dreijer het volgende:
Maar velen hier op Tweakers zijn het er ook mee eens dat Epson --als het je om foto kwaliteit gaat-- de beste keuze is. Evenals alle test die er over zijn. En..tja...mijn Epson staat zelden of nooit een maand stil, dus daar heb ik weinig ervaring mee.

HP is natuurlijk erg degelijk, maar zijn vraag ging over --de beste foto kwaliteit-- en NIET over de meest degelijke van het spul.;)
Nou, ik wil als ik iets koop, er graag langer mee doen dan een jaar en dan neem ik een (idd IETS!) minder mooie afdruk voor lief. Daartegenover staat namelijk weer dat een HP ook op normaal papier er mooie foto's uitgooit en mooier tekst print en dat doet Epson weer minder.....

Verwijderd

Op vrijdag 23 maart 2001 17:24 schreef AirHead het volgende:

[..]

Nou, ik wil als ik iets koop, er graag langer mee doen dan een jaar en dan neem ik een (idd IETS!) minder mooie afdruk voor lief. Daartegenover staat namelijk weer dat een HP ook op normaal papier er mooie foto's uitgooit en mooier tekst print en dat doet Epson weer minder.....
Vertrouw me maar....Doe al langer dan 5! jaar met de Stylus Color, en ook m'n Photo gaat zonder kwaliteits verlies z'n 2de jaar in (ook op gewoon papier goed)

Ach, jij tevreden met HP...ik tevreden met Epson...wordt nog moeilijk voor Marobe...>:)

Verwijderd

Op vrijdag 23 maart 2001 17:31 schreef Dreijer het volgende:

[..]

Vertrouw me maar....Doe al langer dan 5! jaar met de Stylus Color, en ook m'n Photo gaat zonder kwaliteits verlies z'n 2de jaar in (ook op gewoon papier goed)

Ach, jij tevreden met HP...ik tevreden met Epson...wordt nog moeilijk voor Marobe...>:)
Hmm, ja, ik had weer andere ervaringen. Maar idd, jij en ik tevreden, daar gaat t om :)

Verwijderd

Op vrijdag 23 maart 2001 17:03 schreef AirHead het volgende:

[..]

En met Epson blijf je powercleanen. En als je koppen beschadigd zijn, kun je net zo goed een nieuwe printer kopen, want herstellen is net zo duur. Met HP koop je dan gewoon ff nieuwe cartridges en je hebt weer nieuwe koppen. Maar koop maar gewoon Epson hoor, dan zie je 7 van de 10 keer strepen in afdrukken.
Klopt helemaal: Ik had een oude epson stylus :r 200 van 5 jaar geleden ofzow, en alleen maar strepen. Met de hp 500c toen niet !

Nu hebben we de 930c van HP. Zonder kan ik niet meer. Superkwaliteit met de normale instellingen en het normaal papier.

Kies voor de HP 930c !

• BS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-08 16:42

BS

Op vrijdag 23 maart 2001 17:31 schreef Dreijer het volgende:

[..]

Ik hoop dat morgen mij epson printer weer gerpareerd is.
Is ongeveer 2 jaar oud

Verwijderd

ER IS MAAR 1 FOTO PRINTER EPSON PHOTO 870

Verwijderd

Op vrijdag 23 maart 2001 19:42 schreef -KOD- het volgende:
ER IS MAAR 1 FOTO PRINTER EPSON PHOTO 870
:?

Wil je erover praten? Gefrustreerd?

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 18:37

yGiDoRp

Sawasdee

Ik heb mijn Epson 600 een jaartje of wat stof laten vangen. (ik print thuis bijna nooit, en als ik dat doe meestal via een Canon die geshared staat op mijn LAN.)

Laatst heb ik hem weer aangesloten omdat ik iets moois wou uitprinten. Het is dus al een oudje, maar kwam er toch weer lekker strak uit zoals ik gewend was van toen die nieuw was.

De nieuwere Epsons zijn nog beter. 880 heb je voor nog geen 400 piek, en die is lekker snel en super strak. Dat is nog niet eens een Foto model. Daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Verwijderd

Inderdaad de EPSON 870 is een super foto printer, de inkt is bij deze printer ook minimaal 10 jaar kleur echt.
Mits je epson papier gebruikt.
Maar dit kan je op een rol kopen, en dan print je zelfs volledig over het gehele papier.
Wat het lawaai betreft dit valt reuze mee, de printer die ik hier voor had een HP maakte steets meer lawaai.
Dus echt ga voor de EPSON 870.
(de opvolger is geloof ik al uit de ze is de epson 890 photo)
Veel succes.

• Change
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-04-2025
juist.. nevermind dit bericht

AMD 64 3200+/2048MB/MSI K8N/2x Seagate 200GB SATA/Seagate 160GB/Seagate 320GB/LG GSA4120B DVDRW/nVidia 6800 XT/SB Audigy 2 ZS/DSL:20/1 - Telfort/21" Samsung SyncMaster 215TW/ToUCam Pro/WinXP Pro

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Als budget printer zou ik Lexmark nemen, kosten bijna nix bij MediaMarkt :) Kwaliteit is goed:P (Ik weet alleen niet hoe het inktgebruik is)

Wanneer geld geen probleem is HP!

In ieder geval geen Canon want die zuipen inkt |:(

webOS all the way!

Verwijderd

Koop nu maar gewoon de hp 990 cxi.

Verwijderd

Ik ben al jaren bezig met foto editing en het printen ervan en de Epson BLIJFT de TOPPER.....

HP is ook goed zeker weten... maar de cartridges zijn veels te duur tov Epson...

en Epson geeft een veel vollere kleur.....

De Photo870 heeft erg hoge resolutie..... 6 kleuren....... en een hele kleine druppelgrote en is de enige die 10 jaar kleurechtheid garandeert...... probeer dat maar is met je DIGROS fotos ;)

Verwijderd

Op vrijdag 23 maart 2001 16:34 schreef marobe het volgende:
Hoi,

ik zou graag advies willen over welke printer(merk) het best is voor het afdrukken van foto(geen laser). Het moet ook een printer zijn met gescheiden cartridges. Zelf denk ik aan HP 2250 maar welke merken zijn er nog meer goed of beter???

Later

Marobe
:P Ik zou Hp 840C kopen die heeft een speciale technologie om foto goed te printen en die heb ik ook die 840C :P

Verwijderd

Op zaterdag 24 maart 2001 12:32 schreef gravedigger44 het volgende:

[..]

:P Ik zou Hp 840C kopen die heeft een speciale technologie om foto goed te printen en die heb ik ook die 840C :P
Nee, niet HP's uit de 800 serie, die hebben photoret II en niet photoret III, is een groot verschil in fotokwaliteit. Als je een HP koopt, doe er dan eentje uit de 900 serie...

• Jagermyster
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:10
Jemug.... lekker anti Canon hiero jah... :(

Okee, de oude Canon's waren misschien niet de zuinigste, maar goed, de cartridge prijs was er ook na toch???

De nieuwe Canon printers (3000,6?00,S400,S450,8000 Photo) zijn echt stukken beter. Ik meen zelfs dat de 8200Photo een aantal foto awards heeft gewonnen voor de mooiste afdruk. Ook de inkt is nog te betalen (alles is lekker los te vervangen, OOK de printkop!)
Naar mijn mening, en ook die van www.Hardwareinfo.net is de Canon S400 een van de betere printers in zijn klasse. En als je dan echt een foto printer zoekt, kijk dan ook eens naar de 8200 Photo. Ik heb er afdrukken van gezien op de Dealer Info beurs in Utrecht, en persoonlijk vond ik ze nog mooier als de afdrukken van de Epson Photo printers. Maar goed, da's persoonlijk natuurlijk... :7

BTW... ik print zelf al 4 jaar op m'n Canon 6000 (de 1e met gescheiden patronen) en hij doet het (nog?) uitstekend, prima kwaliteit, en BETAALBARE inkt!

• Pc123
  • Laatst online: 00:19
Op vrijdag 23 maart 2001 17:12 schreef Dreijer het volgende:
Ik heb ook nooit strepen bij m'n epson.
Een kennis van mij heeft een hp en die begint heel veel strepen te maken. Zelfs met max clean lost het niks op. Idd niet alleen een probleem van epson.

Verwijderd

Op zondag 25 maart 2001 23:17 schreef Pc123 het volgende:

[..]

Ik heb ook nooit strepen bij m'n epson.
Een kennis van mij heeft een hp en die begint heel veel strepen te maken. Zelfs met max clean lost het niks op. Idd niet alleen een probleem van epson.
Ik wil niemand pissig maken hoor, ik kan alleen mijn ervaring met een epson 870 geven, die strepen trok. Ik weet natuurlijk niet hoe vaak dat voorkomt .

Verwijderd

Ja nog ff en hij neemt een Lexmark >:)

time to :Z

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-08 12:29

rik

Op vrijdag 23 maart 2001 21:17 schreef Hermanvh het volgende:
Als budget printer zou ik Lexmark nemen, kosten bijna nix bij MediaMarkt :) Kwaliteit is goed:P (Ik weet alleen niet hoe het inktgebruik is)
Geen Lexmark kopen als je je printer ook in w2k wilt gebruiken :)

• Titanicfanatic
  • Laatst online: 06:44
Ben erg blij met mijn Epson Stylus Photo 870. Beetje irritant geluidje wanneer je hem aanzet en hij de patronen oplaadt, maar tijdens het printen hoor ik hem bijna niet. Geweldig geile foto's mee gemaakt ook. Staat bij mij vaak ook een week of wat stil, maar geen probleem daarna met printen. Had ik met mijn HP 690C toch iets meer problemen. Dat ding heeft het nooit goed gedaan! Daar had ik dus gigantisch strepen mee, zelfs met nieuwe patronen en de fotopatroon deed het soms wel, maar meestal kreeg ik keurig paarse foto's. Toen begon hij herrie te maken, knallende geluiden enzo. :r-ding! Ontzettend gammele mechaniek!
Pagina: 1