Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Voor mijn portfolio maak ik gebruik van de standaardapplicatie zenphoto. Er is in deze applicatie een optie voor mod_rewrite aanwezig, echter als ik bij phpinfo kijk is dit niet actief op de server waar ik ruimte huur.

Het eerste wat ik gedaan heb is natuurlijk de hoster een mailtje gestuurd of ze mod_rewrite aan willen zetten in apache, maar na twee weken heb ik daar nog geen reactie op gekregen, en het is ook nog niet uitgevoerd. Balen.
Toen ben ik zelf maar aan de slag gegaan met .htaccess en rewriterules, en daar begint mijn probleem.
De structuur van de site is vrij simpel, het begint standaard in album.php, en door op de plaatjes te klikken kom je uiteindelijk op image.php.

Stap één lukt:
code:
1
2
3
4
index.php?album=ontwerpen
RewriteRule ^([^/]*)/$ /index.php?album=$

Dit werkt goed, nu wordt het [TLD]/ontwerpen

Na die stap gaat het mis bij me, ik heb het wel een keer werken gekregen dat je ermee in elk album kon komen (vier niveaus diep), maar daarna kon je niet naar de afbeeldingspagina komen.
code:
1
index.php?album=ontwerpen/zen/capulus-traba/medius&image=v4render.png

Waarbij het vanaf &image de image.php pakt, en het bestand vanaf een andere locatie laad:
code:
1
[TLD]/albums/ontwerpen/zen/capulus-traba/medius/v4render.png

Inmiddels heb ik natuurlijk alle regels erbij gepakt, generators uitgeprobeerd maar ik krijg het gewoon niet goed werkend.

Nu is de vraag niet zozeer of jullie dit op willen lossen, maar of ik gewoon moet wachten (misschien nog een mailtje sturen) tot mod_rewrite geactiveerd wordt door de hoster, of dat ik gewoon moet blijven proberen om dit werkend te krijgen ? (in dat geval zou ik wel graag een duw de juiste richting in willen krijgen)

Pepijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1: Op die phpinfo pagina kun je helemaal niet zien of mod_rewrite beschikbaar is of niet.
2: Het is beschikbaar want een simpele RewriteRule werkt.

Conclusie: het is onkunde.

Dus ja, je moet gewoon bij het begin beginnen en één voor één de regels uitbreiden tot het werkt. Voor de rest snap ik niets van je uitleg over album.php en image.php.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hoe precies ben jij met rewriterules aan de gang gegaan als mod_rewrite uit staat? Dat kan namelijk domweg niet. Mod_rewrite staat dus waarschijnlijk gewoon aan, dus wachten op je host zal geen enkele zin hebben. ;)

Verder ben met met complexe urls als dit beter af met het doorsturen van elke request naar index.php en het laten afhandelen van je querystring in die file. Je hoeft dan niet voor elke mogelijke combinatie van urls en voor elke mogelijke volgorde van parameters een regel in je .htaccess te zetten.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas klopt dat ;(
NMe schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 11:44:
Hoe precies ben jij met rewriterules aan de gang gegaan als mod_rewrite uit staat? Dat kan namelijk domweg niet. Mod_rewrite staat dus waarschijnlijk gewoon aan, dus wachten op je host zal geen enkele zin hebben. ;)
Naar aanleiding van deze berichten ben ik dus verder gaan zoeken naar wat het probleem dan is dat de functie van zenphoto niet goed werkt bij me, maar het bleek dus dat er een bestand in de verkeerde map stond.

@mod, sluit het topic maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Een slotje is niet nodig op een topic als je je oplossing hebt. Zie daarvoor ook onze faq betreffende topiceinde.

Wat wél nog even gebeuren moet is: Waar hoort mijn topic?
PRG >> WSS

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij