| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Western Digital Caviar Blue 6Gb/s WD5000AAKX, 500GB | € 72,90 | € 72,90 |
| 1 | Sony Optiarc AD-7280S Zwart | € 14,50 | € 14,50 |
| 1 | Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) | € 85,- | € 85,- |
| 1 | MS-Tech CA-0150 | € 21,90 | € 21,90 |
| 1 | Intel Core i5 2310 Boxed | € 157,40 | € 157,40 |
| 1 | Corsair Builder CX430 V2 | € 37,50 | € 37,50 |
| 1 | Corsair CMV4GX3M2A1333C9 | € 20,50 | € 20,50 |
| 1 | Asrock H61M/U3S3 | € 56,20 | € 56,20 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 465,90 | |
Beste mensen,
allereerst excuses voor het lange verhaal, alleen zo is het verhaal wel compleet en duidelijk
Stuit op een serieus vaag probleem..
Zoals je hierboven kunt zien heb ik dit systeem samengesteld, mede dankzij de hulp van afgelopen best buy guide.
enkele dingen zijn door mij zelf vervangen omdat er nog speling was i.v.m hoger budget vandaar een i5 2310 ipv de G620 en ga zo maar door..
Nou heb ik de gehele config in elkaar gezet en het enige wat deze doet is stilletjes de fans van de cpu laten draaien. In het begin draait deze even wat sneller, maar voor de rest geen beeld, geen piepjes (via speakertje) of iets anders...
Nou heb ik zoveel mogelijk zelf al geprobeert natuurlijk..
Uit de kast alles aangesloten ivm eventuele sluiting, allebei de geheugenmodules in beide bankjes los van elkaar geprobeert, zonder enig geheugen opstarten ivm piep die je dan hoort. (echter hoor ik geen enkele piep als ik een speakertje aansluit) cpu opnieuw erin en eruit, met losse gpu geprobeert, opstarten met niks aangesloten (HD, Optical etc.) ook een andere voeding geprobeert, dit ook allemaal zonder resultaat..
Kortom iets lijkt niet goed te werken..
Vervelende is ook dat ik natuurlijk niet zomaar beschik over een 1155 cpu en ddr3 geheugen, dus er zat niks anders op deze te laten testen bij de shops waar ik deze had gekocht.
Nou heb ik de CPU en geheugenmodules bij mycom gekocht dus leek het mij makkelijker om even naar de desbetreffende winkel te rijden om deze te laten testen, mede ook omdat ik het moederbord gekocht had bij een webshop wat resulteert in terugsturen, lang wachten etc.. anyways..
Bij mycom hebben ze erna gekeken en de CPU en geheugenmodules werden OK bevonden ..
helaas dus voor mij zat er niks anders op om het moederbord terug te sturen. Gezien het feit ik ook hierbij geen vervangend exemplaar voor handen had en naar mijn mening deze ook kapot leek te zijn...
Nou ook dit is inmiddels gebeurt en krijg nu vanuit die webshop de mededeling dat het moederbord gewoon OK bevonden is....?!?!?!?!
Dus bij elkaar vegend van mijn gebroken klomp, zit ik hier nu met een systeem wat niet werkt.
en niet wetend wat er nou fout is aan deze config...
heb mij gehouden aan de best buy guide van januari (budgetgamesysteem) wat betreft het geheugen en moederbord. echter heb ik alleen de CPU vervangen voor een sneller exemplaar. (welke ook volgens de cpu support list van asrock compatible moet zijn)
1155/ Core i5/ i5-2310(D2)/ Sandy Bridge/ 2.9GHz/ BLK 100MHz/ 6MB/ 95W/ All
alle andere onderdelen lijken me niet van invloed gezien het feit dat zonder deze onderdelen de samenstelling hetzelfde probleem geeft..
Ik wacht nu op het terugkomen van het moederbord vanuit de webshop..
Heeft iemand enig idee wat nu fout kan zijn????