• JimZzter
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-02 19:44
#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Blue 6Gb/s WD5000AAKX, 500GB€ 72,90€ 72,90
1Sony Optiarc AD-7280S Zwart€ 14,50€ 14,50
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 85,-€ 85,-
1MS-Tech CA-0150€ 21,90€ 21,90
1Intel Core i5 2310 Boxed€ 157,40€ 157,40
1Corsair Builder CX430 V2€ 37,50€ 37,50
1Corsair CMV4GX3M2A1333C9€ 20,50€ 20,50
1Asrock H61M/U3S3€ 56,20€ 56,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 465,90

Beste mensen,

allereerst excuses voor het lange verhaal, alleen zo is het verhaal wel compleet en duidelijk :) ;) :P

Stuit op een serieus vaag probleem..

Zoals je hierboven kunt zien heb ik dit systeem samengesteld, mede dankzij de hulp van afgelopen best buy guide.
enkele dingen zijn door mij zelf vervangen omdat er nog speling was i.v.m hoger budget vandaar een i5 2310 ipv de G620 en ga zo maar door..

Nou heb ik de gehele config in elkaar gezet en het enige wat deze doet is stilletjes de fans van de cpu laten draaien. In het begin draait deze even wat sneller, maar voor de rest geen beeld, geen piepjes (via speakertje) of iets anders...

Nou heb ik zoveel mogelijk zelf al geprobeert natuurlijk..

Uit de kast alles aangesloten ivm eventuele sluiting, allebei de geheugenmodules in beide bankjes los van elkaar geprobeert, zonder enig geheugen opstarten ivm piep die je dan hoort. (echter hoor ik geen enkele piep als ik een speakertje aansluit) cpu opnieuw erin en eruit, met losse gpu geprobeert, opstarten met niks aangesloten (HD, Optical etc.) ook een andere voeding geprobeert, dit ook allemaal zonder resultaat..

Kortom iets lijkt niet goed te werken..

Vervelende is ook dat ik natuurlijk niet zomaar beschik over een 1155 cpu en ddr3 geheugen, dus er zat niks anders op deze te laten testen bij de shops waar ik deze had gekocht.

Nou heb ik de CPU en geheugenmodules bij mycom gekocht dus leek het mij makkelijker om even naar de desbetreffende winkel te rijden om deze te laten testen, mede ook omdat ik het moederbord gekocht had bij een webshop wat resulteert in terugsturen, lang wachten etc.. anyways..

Bij mycom hebben ze erna gekeken en de CPU en geheugenmodules werden OK bevonden ..
helaas dus voor mij zat er niks anders op om het moederbord terug te sturen. Gezien het feit ik ook hierbij geen vervangend exemplaar voor handen had en naar mijn mening deze ook kapot leek te zijn...

Nou ook dit is inmiddels gebeurt en krijg nu vanuit die webshop de mededeling dat het moederbord gewoon OK bevonden is....?!?!?!?!

Dus bij elkaar vegend van mijn gebroken klomp, zit ik hier nu met een systeem wat niet werkt.
en niet wetend wat er nou fout is aan deze config...

heb mij gehouden aan de best buy guide van januari (budgetgamesysteem) wat betreft het geheugen en moederbord. echter heb ik alleen de CPU vervangen voor een sneller exemplaar. (welke ook volgens de cpu support list van asrock compatible moet zijn)

1155/ Core i5/ i5-2310(D2)/ Sandy Bridge/ 2.9GHz/ BLK 100MHz/ 6MB/ 95W/ All

alle andere onderdelen lijken me niet van invloed gezien het feit dat zonder deze onderdelen de samenstelling hetzelfde probleem geeft..

Ik wacht nu op het terugkomen van het moederbord vanuit de webshop..

Heeft iemand enig idee wat nu fout kan zijn????

Verwijderd

Zit de processor goed (diep genoeg) in de socket?

• JimZzter
ja heb ik ook al bekeken inderdaad, als ik dat hefboompje naar beneden druk met enige tegendruk, hij deze toch goed erin zou moeten drukken!!? 2x geprobeert...

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:29
Heb je alle (Voedings)kabels goed op het moederbord bevestigd? Bij mij startte mijn zelfbouw pc ook niet door; bleek dat ik de 4-pins kabel vergeten was...

Edit: Heb je dit topic al doorgenomen? Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 25% gewijzigd door Sibrand op 04-02-2012 09:56 ]

• JimZzter
Heb 2 verschillende voedingen geprobeert, beide zeker weten goed aangesloten.. heb zelfs nog bij beide voedingen steeds alles losgetrokken en weer vastgezet om te kijken of het wel goed zat aangesloten!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-02 18:33
Dit gaat misschien wel heel simpel denkend overkomen, maar als ik dit zo lees:
JimZzter schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 09:46:
ja heb ik ook al bekeken inderdaad, als ik dat hefboompje naar beneden druk met enige tegendruk, hij deze toch goed erin zou moeten drukken!!? 2x geprobeert...
... je hebt toch wel dat hefboompje naar beneden gedrukt *EN* vastgezet onder die klem, toch?
... en je weet zeker dat die processor er op de juiste manier inzit (gouden hoekje bij gouden hoekje en zo)?
... gebruik je afstandbusjes (in je kast, zodat het moederbord op ruwweg 1cm verhoging zit)?
... probeer anders de boel eerst in minimale opstelling (moederbord, CPU+koeler, 1 reepje ram, voeding) op enkel een kartonnen/houten ondergrond.

• JimZzter
vanaalten schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 10:11:
Dit gaat misschien wel heel simpel denkend overkomen, maar als ik dit zo lees:

[...]

... je hebt toch wel dat hefboompje naar beneden gedrukt *EN* vastgezet onder die klem, toch?
... en je weet zeker dat die processor er op de juiste manier inzit (gouden hoekje bij gouden hoekje en zo)?
... gebruik je afstandbusjes (in je kast, zodat het moederbord op ruwweg 1cm verhoging zit)?
... probeer anders de boel eerst in minimale opstelling (moederbord, CPU+koeler, 1 reepje ram, voeding) op enkel een kartonnen/houten ondergrond.
Haha inderdaad simpel, maar ik bedoel daar natuurlijk ook mee dat deze vastgezet is onder het klemmetje op het moederbord :)

CPU kan er ook maar op 1 manier in.. er zitten namelijk 2 hoekjes op de CPU die precies in het moederbord gedeelte passen, anders kan deze er niet in :)

de afstandbusjes zijn ook gebruikt bij inbouw kast, echter heb ik ook het hele systeem uit de kast gehaald, netjes op een doek gelegd en daarbuiten getest.. tevens zelfde resultaat.. :-(

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Ik vind bovenstaande verhalen allemaal erg vaag, maar misschien ligt het aan mij. Wat mij zo allemaal te binnen schiet:

1. Hoe heb je de monitor aangesloten? Wat voor aansluiting (HDMI/DVI/DP) en via de onboard graphics? Het kan in ieder geval zo zijn dat je monitor gewoon geen signaal krijgt.

2. Je kan de bios resetten, dit kan je opzoeken in de handleiding van het moederbord, of je vraagt het hier.

3. Zolang de pc het toch niet naar behoren doet, kan je alle onderdelen uit de pc laten, om zo beter te kunnen troubleshooten. Leg het moederbord op een houten tafel, of geïsoleerd oppervlak. Plaats de cpu met koeler, plaats één geheugen reepje, plaats een losse videokaart als je die hebt. Sluit dan alle stroomkabels goed aan, volgens de handleiding van het moederbord. Je hoeft niet eens een keyboard aan te sluiten, omdat soms een usb keyboard het booten al kan verstoren. Muis heb je al helemaal niet nodig nog.
Zet de pc aan en laat hem desnoods tot een halfuur aan staan. Het klinkt gek, maar menig dode pc is hierdoor alsnog tot leven gekomen. Ondertussen goed opletten of er dingen veranderen, qua lampjes, codes of warmte op het moederbord.

4. Zit er een debugsysteem bij je moederbord? Ben niet zo bekend met andere dan MSI, maar al mijn MSI moederborden hadden één of ander simpel systeem om te kijken hoe ver het booten gaat. Op internet is wel te vinden hoe je dat verder kan aflezen en interpreteren.

5. Mocht echt alles falen dan is of de processor of het moederbord stuk. Je zal dan gewoon om de beurt deze onderdelen moeten vervangen om dit te testen.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Op de monitor kiezen analoog of digitaal?

• JimZzter
Playa del C. schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 23:55:
Ik vind bovenstaande verhalen allemaal erg vaag, maar misschien ligt het aan mij. Wat mij zo allemaal te binnen schiet:

1. Hoe heb je de monitor aangesloten? Wat voor aansluiting (HDMI/DVI/DP) en via de onboard graphics? Het kan in ieder geval zo zijn dat je monitor gewoon geen signaal krijgt.

Heb mijn eigen monitor gebruikt + een monitor die ik altijd gebruik bij reparaties van pc's en dergelijke.. Zowel hdmi, analoog en dvi aangesloten, geen resultaat hierbij! tevens ook mijn eigen GPU van HTPC gebruikt

2. Je kan de bios resetten, dit kan je opzoeken in de handleiding van het moederbord, of je vraagt het hier.

Jumper reset gedaan + Batterij eruit etc. geen resultaat ook hierbij. enige waar ik hierbij nog aan dacht is om andere versie van bios te flashe, echter word dit lastig gezien ik de mogelijkheid daar niet voor heb:) en op de site van Asrock word vermeld dat alle versies van de bios met deze CPU om moeten gaan, even er vanuit gaande dat dat dan ook zo is.

3. Zolang de pc het toch niet naar behoren doet, kan je alle onderdelen uit de pc laten, om zo beter te kunnen troubleshooten. Leg het moederbord op een houten tafel, of geïsoleerd oppervlak. Plaats de cpu met koeler, plaats één geheugen reepje, plaats een losse videokaart als je die hebt. Sluit dan alle stroomkabels goed aan, volgens de handleiding van het moederbord. Je hoeft niet eens een keyboard aan te sluiten, omdat soms een usb keyboard het booten al kan verstoren. Muis heb je al helemaal niet nodig nog.
Zet de pc aan en laat hem desnoods tot een halfuur aan staan. Het klinkt gek, maar menig dode pc is hierdoor alsnog tot leven gekomen. Ondertussen goed opletten of er dingen veranderen, qua lampjes, codes of warmte op het moederbord.

Heb ik helaas dus allemaal al geprobeert, heb het moederbord op mijn bureau gelegd, geen mogelijkheid tot sluiting hierbij. heb toen alleen de CPU met koeler gebruikt, en steeds 1 reepje in beide bankjes geprobeert. ook hierbij geen resultaat. Losse GPU ook al geprobeert, uit mijn eigen HTPC gebouwd, op meerdere monitoren geprobeert, geen resultaat ook. Toetsenbord en dergelijke had ik hierbij er niet eens inzitten.

4. Zit er een debugsysteem bij je moederbord? Ben niet zo bekend met andere dan MSI, maar al mijn MSI moederborden hadden één of ander simpel systeem om te kijken hoe ver het booten gaat. Op internet is wel te vinden hoe je dat verder kan aflezen en interpreteren.

Je bedoelt zoiets als een speakertje aansluiten waarop je verschillende piepjes kan horen? die geven dan bepaalde codes weer toch? speciaal een speakertje uit een pc gebouwd, rechtstreeks aangesloten op het moederbord, maar krijg niet eens piepjes te horen, zelfs niet als je opstart zonder geheugen wat volgens mij toch echt 1 lange piep moet geven dan?

5. Mocht echt alles falen dan is of de processor of het moederbord stuk. Je zal dan gewoon om de beurt deze onderdelen moeten vervangen om dit te testen.

Ja en dat heb ik dus laten doen helaas.. en hierbij word dus geconcludeert dat niks stuk is, CPU, Moederbord en geheugen zijn alledrie goed bevonden??
enige wat ik hieruit kan concluderen lijkt me dat de hardware niet met elkaar overweg kan? maar los ik dit dan op met een ander moederbord (had misschien toch voor asus moeten gaan, nooit problemen mee gehad)
of toch de combinatie CPU en geheugen, wie zegt het???
In ieder geval bedankt alvast voor je uitgebreide reactie..

• JimZzter
jan99999 schreef op zondag 05 februari 2012 @ 04:36:
Op de monitor kiezen analoog of digitaal?
Haha zou mooi zijn ja als ik dat was vergeten ;) maar nee, gelukkig dacht ik daar nog wel aan haha

• Dunnus
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-01 20:27

Dunnus

PSN: Dunnus

Je hebt er waarschijnlijk niks aan, maar ik had precies ditzelfde probleem, waarbij ook alle onderdelen als "werkend" werden bestempelt, maar in de praktijk samen gewoon niet wilden werken.

Uiteindelijk een ander mobo gekocht (ASUS ipv MSI) en sindsdien werkt alles als een zonnetje. Heb nooit een verklaring kunnen vinden waarom mijn MSI bordje het niet deed.

Succes in elk geval!

• robobeat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-01 22:21
heel toevallig heb ik hetzelfde probleem gehad bij mijn systeem, ik ging van eeen Intel Core 2 Duo systeem naar een i7 systeem. Na lang zoeken bleek het probleem in de voeding te zitten, deze bleek niet geschikt te zijn voor het nieuwe systeem. Na aanschaf van een nieuwe voeding werkte hij perfect. De oude voeding werkt ook nog goed in combi met het core 2 duo systeem wat ik nu in een ander systeem heb ingezet. Wat je kan doen is het geheel eens bij mycom langs brengen en kijken of zij het in zijn geheel willen testen (dus met mobo, cpu en geheugen) met hun eigen voeding. Als blijkt dat dit wel werkt, kan daar je probleem in zitten.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-02 05:24

Nox

Noxiuz

Kost je wel wat onderzoekskosten misschien, maar de Mycom heeft wel goede service :)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
JimZzter schreef op zondag 05 februari 2012 @ 10:47:
[...]

In ieder geval bedankt alvast voor je uitgebreide reactie..
Nog een kleine toevoeging dan:

Als je dan toch een probleem zou hebben in compatibiliteit, dan was dit systeem echt niet als een best-buy editie naar voren gekomen. Je hebt de cpu wel vervangen, maar die zou echt prima moeten werken in dit geval.
Staat je voeding trouwens wel op 230 Volt?
Gebruik je een geaard stopcontact?
Als er iets stuk mocht zijn, dan denk ik zelf dat dit de processor is. Geheugen en een moederbord gaan meestal niet compleet stuk. Je gebruikt meerdere repen DDR en ook verschillende geheugenslots. Bij de processor kan één verbogen pinnetje genoeg zijn om het niet meer goed te doen. De aansluitingen in het moederbord zijn beter beschermd en daar is vrijwel nooit iets mee aan de hand.

Succes

• JimZzter
Nailgun schreef op maandag 06 februari 2012 @ 10:49:
Je hebt er waarschijnlijk niks aan, maar ik had precies ditzelfde probleem, waarbij ook alle onderdelen als "werkend" werden bestempelt, maar in de praktijk samen gewoon niet wilden werken.

Uiteindelijk een ander mobo gekocht (ASUS ipv MSI) en sindsdien werkt alles als een zonnetje. Heb nooit een verklaring kunnen vinden waarom mijn MSI bordje het niet deed.

Succes in elk geval!
Hier ben ik dus ook bang voor ja... Probleem is alleen dat ik niet zeker weet of ik deze nog kan ruilen bij de desbetreffende webshop |:(

Anders maar een Asus bordje pakken dan eventueel..

• JimZzter
robobeat schreef op maandag 06 februari 2012 @ 14:54:
heel toevallig heb ik hetzelfde probleem gehad bij mijn systeem, ik ging van eeen Intel Core 2 Duo systeem naar een i7 systeem. Na lang zoeken bleek het probleem in de voeding te zitten, deze bleek niet geschikt te zijn voor het nieuwe systeem. Na aanschaf van een nieuwe voeding werkte hij perfect. De oude voeding werkt ook nog goed in combi met het core 2 duo systeem wat ik nu in een ander systeem heb ingezet. Wat je kan doen is het geheel eens bij mycom langs brengen en kijken of zij het in zijn geheel willen testen (dus met mobo, cpu en geheugen) met hun eigen voeding. Als blijkt dat dit wel werkt, kan daar je probleem in zitten.
Zit een nieuwe voeding bij, maar tevens mijn andere voeding die ik meestal gebruik voor testen en shit werkt ook niet... Lijkt me heel sterk dat deze beide niet voldoende functioneren (al sluit ik dat nu nog niet helemaal uit hahah) maar zal dit zeker in acht nemen en nog als optie beschouwen :) thxx

• JimZzter
Playa del C. schreef op maandag 06 februari 2012 @ 21:47:
[...]

Nog een kleine toevoeging dan:

Als je dan toch een probleem zou hebben in compatibiliteit, dan was dit systeem echt niet als een best-buy editie naar voren gekomen. Je hebt de cpu wel vervangen, maar die zou echt prima moeten werken in dit geval.

Dat dacht ik dus ook ja, heb ook niet voor niets de best buy guide als basis gebruikt en daar zelf het een en ander aan gesleuteld zullen we maar zeggen..

Staat je voeding trouwens wel op 230 Volt?

Yes..

Gebruik je een geaard stopcontact?

Ook :)

Als er iets stuk mocht zijn, dan denk ik zelf dat dit de processor is. Geheugen en een moederbord gaan meestal niet compleet stuk. Je gebruikt meerdere repen DDR en ook verschillende geheugenslots. Bij de processor kan één verbogen pinnetje genoeg zijn om het niet meer goed te doen. De aansluitingen in het moederbord zijn beter beschermd en daar is vrijwel nooit iets mee aan de hand.

Vreemde is wel dat ik de CPU bij mycom heb laten testen (in een ander moederbord natuurlijk) en deze gewoon werkte, incl. geheugen..
Tevens bij deze CPU zitten de "pinnetjes" op het moederbord en niet op de CPU. Maybe maakt ie niet goed contact met moederbord??? zou toch niet, helaas begin ik nu te twijfelen haha...????

Succes

Verwijderd

heb je de geheugen reepjes wel `door`geduwd.. totdat je klik hoorde.Toen ik laatst mijn computer bouwde had ik t zelfde probleem. Wat me opviel was dat ik t geheugen zo hard moest aanduwen dat ik t zelf al eigenlijk te hard vond.ik hoorde toen duidelijk een klik.

• JimZzter
Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 22:42:
heb je de geheugen reepjes wel `door`geduwd.. totdat je klik hoorde.Toen ik laatst mijn computer bouwde had ik t zelfde probleem. Wat me opviel was dat ik t geheugen zo hard moest aanduwen dat ik t zelf al eigenlijk te hard vond.ik hoorde toen duidelijk een klik.
Ja zeker, let ik toch meestal wel even op of deze "klikt"

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-02 13:47

Nessuno

io sono nessuno

Misch nog iets wat je al geprobeerd hebt.
Geheugen per boot verplaatsen van slot naar slot starten in a dan naar b enz
Bij elke swap het bios resetten in sommige gevallen kwam ik er achter dat jumpertje omzetten en het batterijtje er uit halen niet genoeg was, door de + en - kort te sluiten (in de batterij socket) haald ik dan wel het gewenste resultaat.

Na rose e cient spin

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Test je monitor aan beide aansluitingen van moederbord(met verloop stuk). Normaal heb je op beide aansluitingen beeld, maar je weet nooit.

Wat zegt je monitor als je de pc opstart, of is het beeld alleen zwart.

Misschien kan iemand anders helpen, wanneer moet een moederbord piepen tijdens opstarten(mischien toch moederbord defect), dus wanneer 1 onderdeel is verwijderd, dus cpu verwijderd, dan moet hij piep doen.
Zonder geheugen denk ik ook.
Zonder hd?
Geen boot device gevonden?

Heb je op je moederbord geen foutcode, of waar je kan zien waar hij met booten staan blijft.

Speaker aansluiting controleren.

[ Voor 54% gewijzigd door jan99999 op 08-02-2012 05:27 ]

• JimZzter
jan99999 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 04:51:
Test je monitor aan beide aansluitingen van moederbord(met verloop stuk). Normaal heb je op beide aansluitingen beeld, maar je weet nooit.

Wat zegt je monitor als je de pc opstart, of is het beeld alleen zwart.

Blijft inderdaad alleen zwart en zoekende tussen DVI en Analoog, totdat deze ineens aangeeft dat er geen signaal binnen komt :)

Misschien kan iemand anders helpen, wanneer moet een moederbord piepen tijdens opstarten(mischien toch moederbord defect), dus wanneer 1 onderdeel is verwijderd, dus cpu verwijderd, dan moet hij piep doen.
Zonder geheugen denk ik ook.

Heb moederbord terug gestuurd naar webshop, zij constateren echter geen defect...
Nou doen ze alleen moeilijk met eventuele omruiling of teruggave geld...

Zit ik zometeen met een moederbord waar ik niks mee kan...

Zonder hd?

Alles afgekoppeld en ook geen resultaat.

Geen boot device gevonden?

Heb je op je moederbord geen foutcode, of waar je kan zien waar hij met booten staan blijft.

Speaker aansluiting controleren.

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-02 15:41
Ik had een keer gedonder met nieuwe spullen van mycom, ik ben gewoon fysiek met de spullen naar de winkel gegaan, hebben ze het direct getest waar ik naast stond... bleek gedoe met de graka te zijn (teriwjl de foutmeldingen iets heel anders suggereerden).
Wellicht kun je dat doen, aangezien zij zeggen dat alles klopt.

mixing a drink and music

Pagina: 1