Toon posts:

Nieuwe case..geen Power LED

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een hele goedemorgen,

Van de week heb ik een aantal nieuwe onderdelen gekocht en een nieuwe case.

Nu is het alweer een tijdje geleden dat ik een nieuwe PC in elkaar heb gezet, vandaar dat ik het maar even bij de experts na vraag voordat ik mijn hele huis af fik.

Probleem kinderen:
Moederbord: MSI 870A-G54
Case: Coolermaster Stormtrooper (i know right)

Het gaat over de JFP1 connectoren.

Naar mijn weten heb je de standaard 4 connectoren die je moet aansluiten de:
Power LED(2-4) / Power SW(6-8) / no pin(10)
HDD LED (1-3) / Reset SW(5-7) / reserved (9)

Nu heeft de case al deze connectoren behalve de Power LED.

Is dit normal deze dagen of zie ik deze alsnog over het hoofd?

klein edit: nu is er nog wel 1 2-pins connector waar "WST" op saat maar deze heeft een andere kop dan de normale connectoren (is wat dikker). Kan het zijn dat dit de missing link is?

(het is vroeg dus dit zou een optie kunnen zijn)

Alvast bedankt.

Gr

MrVArious

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2012 09:17 ]

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09-2025
google:

Quote, The power lead that you are looking for is a 12 volt MOLEX black in color with two wires connected to it. The Molex wire originates from the control box in front, where the controls are located. It is easy to overlook. It almost looks like a fan connection so you can easily miss it.

http://hardforum.com/showthread.php?t=1655804

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie op een vroege zaterdag morgen Harrie.

Nu weet ik in ieder geval wat dat ding is.

Nu eens kijken waar deze naar toe moet ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2012 09:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Update:
Alles netjes aangesloten en PC start ook door. Ik krijg alleen geen beeld atm.
Moederbord: MSI 870A-G54
CPU: AMD FX6100
Geheugen: 8GB DDR3Corsair XMS3
Voeding: Corsair 600watt
GFX: Sapphire HD5770

Nu heb ik hier voorheen al hetzelfde probleem mee gehad. Kan gebeuren ik dacht zelf aan een DOA dus de hele handel retour gestuurd en gevraagd of zij dit voor mij wouden testen.

Alternate heeft dit toen voor mij getest, alle onderdelen bleken te werken alleen de CPU was kaduuk. Ze hebben voor de zekerheid ook een BIOS update uitgevoerd dus hier kan het niet meer aan liggen.

Alles netjes terug gekregen inclusief een nieuwe CPU.

Alles lijkt goed aangesloten te zijn.

De case-fans, CPU fan en GFX fan draaien allemaal.
De LED indicatoren van het moederbord laten zich allemaal vrolijk zien.

Ik heb het getest zonder geheugen (moederbord LEDjes geven dan ook aan dat er geen geheugen in zit)
Zonder CPU (alweer, de moederbord LEDjes geven aan dat er geen processor inzit)

Ik heb het alleen nog niet zonder GFX getest, aangezien ik dan geen beeld heb om te testen. Het zou hier in principe ook niet aan kunnen liggen aangezien deze gewoon werkt.

Dit is dus het exacte probleem wat ik had voordat ik de onderdelen retour heb gestuurd en nieuwe heb gekregen.

Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:34
Heeft dat moederbord misschien onboard vga? Dan kan het zijn dat dat als primaire adapter is ingesteld.

Als je moederbord meerdere PCIe x16 sloten heeft zou je de kaart in een ander slot kunnen proberen.

Een bios reset wil misschien ook wel helpen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
Hallo NitroX,

Het moederbord heeft geen onboard vga. Ik kan het inderdaad nog wel op een andere PCI-e slot proberen al zal dit waarschijnlijk niks uitmaken.

Wat bedoel je precies met een BIOS reset? De CMOS of de jumper? (of gewoon allebei ;) )
Pagina: 1