• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

Topicstarter
Goedenavond,

Mijn nieuwe aanwinsten waren binnen, maar na inbouwen van het moederbord, processor en geheugen krijg ik geen beeld op het scherm.

Dus: moederbord uit de kast gehaald en wat dingen geprobeerd:
- Ander scherm
- Losse PCI-E videokaart (werkende HD6870, getest met oude systeem)
- Losse PCI videokaart (oud SIS ding)
- 1 reep geheugen
- 1 andere reep geheugen in een ander slot
- Voeding getest op werkend systeem --> werkt prima
- Moederbord gechecked op losse componenten, doorgebrande lijntjes en andere oneffenheden, maar niets gevonden
- Processorkoeler vervangen voor het stock exemplaar

Al met al geen beeld. Ventilators gaan wel aan en het regenboogled-rijtje op het moederbord brandt wel.
Iemand nog een idee wat eventueel het proberen nog waard is? Of toch morgen maar proberen langs de lokale computerboer te gaan?

Systeem specs:
i5 2500K
Gigabyte GA-Z68X-UD3
Corsair Vengeance DDR3 1600MHz
op een Zalman ZM600HP

-_-

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoe ziet de socket eruit? En zit de CPU daar ook echt goed in?

• M2M

M2M

medicijnman

Topicstarter
ja, voor zover ik kon zien wel. Geen gebroken of verbogen pinnetjes. Processor valt er netjes in. Goede spreiding van de pasta en daar verder niets op aan te merken.

Ik heb helaas ook geen pc speaker meer liggen. Soms komt daar ook nog wel wat geluid uit als er iets niet helemaal goed zit.

-_-

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Andere voeding proberen. Testen op andere systeem is leuk, maar dan weet je nog niet of het werkt op je eigen pc.
Wat zegt je monitor? geen aansturing van videokaart of alleen zwart beeld, andere kabel proberen.

[ Voor 26% gewijzigd door jan99999 op 04-02-2012 01:37 ]

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-01 15:30

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Geprobeerd met de IGP of je dan beeld hebt?
8 pins ipv 4 pins gebruikt voor cpu (als dat gaat)?
PCIe slot extra stroomconnector nodig?

[ Voor 51% gewijzigd door DaLoona op 04-02-2012 08:41 ]

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

• M2M

M2M

medicijnman

Topicstarter
Het euvel is inmiddels bekend. mijn oude voeding werkt blijkbaar niet helemaal lekker samen met het nieuwe moederbord. Aangesloten op een andere voeding en het moederbord bootte wel. straks nog maar even de defecte voeding doormeten. wel vreemd dat de defecte voeding wel prima werkt met de oude hardware. De oude hardware is ook de lichtste niet: i7 920 op een asrock x58 xtreme6. In ieder geval bedankt voor alle respons.

edit: voeding doorgemeten en geen afwijkende voltages gemeten op mijn oude hardware. Vervolgens de boel maar eens open geschroeft en heb ik 1 lekkende en 2 bolle condensators gevonden. Deze voeding gaat in ieder geval richting het permanent archief. Blijkbaar vindt een asrock X58 xtreme6 een ruimere range aan power prima, en een gigabyte Z68 plank niet.

[ Voor 29% gewijzigd door M2M op 05-02-2012 09:37 ]

-_-

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Sorry als ik een topic kaap. Maar ik heb dus precies hetzelfde probleem. Nieuwe hardware gekocht, pretty much dezelfde config, computer start maar ik krijg geen beeldsignaal. Heb zelf ook alles al geprobeerd qua configuraties maar het wil maar niet. Op rma gestuurd maar ook afuture zegt dat 'ie oke is dus sinds vandaag weer terug gekregen.

Ik heb het topic doorgekeken, maar dit betekend dus dat ik morgen een nieuwe voeding kan gaan shoppen?

Overigens, mag ik vragen welke voeding je er nu op aangesloten hebt?

Ik zit rond te kijken voor nieuwe (niet te prijzige) voedingen en ik kwam de Cooler Master - Extreme Power Plus - 500 Watt tegen, zit deze in dezelfde range als die je nu gebruikt?

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

• M2M

M2M

medicijnman

Topicstarter
ik heb 'm momenteel op een OCZ mod xstream pro 700W zitten. Nu doet de pc het prima.

Wat je nog kunt doen is de oude voeding even open schroeven en checken voor bolle / lekkende condensators. Dat was bij mij het issue. Als een voeding (in mijn geval) 5 - 6 jaar actief is geweest gaan de componenten op een gegeven moment gewoon op.

Zolang je niet al te veel hardware aan je systeem hebt hangen is 500W meer dan voldoende. De enige rede dat ik 700W gekozen heb is omdat er in mijn geval ook nog een 10-tal harde schijven aan hangen.

Voor de rest hoef je de boel niet helemaal in te bouwen. Voor eenvoudig testwerk is werken op een stuk karton prima te doen. Gebruik de onboard videoaansluiting en de meest eenvoudige config. Je bent niet geïnteresseerd in werking met harde schijven, dvd spelers, toetsenborden of muizen of wat dan ook. Dat is allemaal van latere zorg. Eerst beeld op je scherm :).

Dus 1 reepje geheugen, 1 processor, 1 koeler en 1 moederbord. Dat hang je aan de voeding en dat hoort in ieder geval beeld op je scherm te geven. Probeer een aantal keer te booten en eventueel de bios te resetten.

-_-

Pagina: 1