Mac Pro dood?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01-2021
Heel apart dit. Mac Pro is van het ene op het andere moment dood, zo lijkt het. Gisteravond uitgezet, en als ik op de aanknoop druk, gaat de machine niet aan. Net alsof de stekker van de voeding niet in het stopcontact zit.
Is er een soort van guideline waar ik aan zou kunnen checken wat er aan de hand is?! Nergens branden lichtjes in de machine. Heb al het geheugen eruit gehaald, hdd's eruit gehaald, alle stekkers los gehad maar niets helpt. Een voeding overlijdt toch niet zomaar? Zijn er zaken die ik nog kan proberen? Vroeger zat er nogal eens een batterijtje op het moederbord, moet ik het in in die hoek zoeken of zijn dit symptomen van 'einde oefening'?! Googlen levert weinig tot niks (bruikbaars) op;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Haal de accu er eens uit en druk 2 keer op de aan/uitknop. Dan de accu er weer in en kijken of ie het weer doet. Ik zie dit bij allerlei laptops wel eens dat ze niets meer doen. Regelmatig lost dit het dan op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wlie
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
PilatuS schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 23:23:
Haal de accu er eens uit en druk 2 keer op de aan/uitknop. Dan de accu er weer in en kijken of ie het weer doet. Ik zie dit bij allerlei laptops wel eens dat ze niets meer doen. Regelmatig lost dit het dan op.
Het is een Mac Pro, geen MacBook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qck
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-06 13:12

Qck

Bazinga

Ik zou haast zeggen dat de voeding kapot is inderdaad. En mijn ervaring zegt me dat onderdelen in het algemeen wel 'zomaar' kapot kunnen gaan. ;)
Je kunt nog proberen alle kabels na te lopen of alles goed vast zit en dan evt. opnieuw aansluiten (binnenin en buiten). Anders even proberen met een andere voeding, mits je die ter beschikking hebt natuurlijk.

Music is not just a sound, it's a way of living.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Wlie schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 23:25:
[...]

Het is een Mac Pro, geen MacBook ;)
My bad :P Dan word het een ander verhaal inderdaad. Dan blijft er denk ik niet veel over dan voeding of moederbord. Als RAM, een HDD of een ander onderdeel kapot is moet ie gewoon aan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xKeito
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-01-2023
Heb je al geprobeerd je Mac Pro aan een ander stopcontant te hangen? Het lijkt me eerlijk gezegd onwaarschijnlijk dat dit het probleem is, maar het is misschien het proberen waard?

Eventueel zou je de voedingskabel kunnen proberen te vervangen?

Als dit niet werkt denk ik dat je het inderdaad met de bovenstaande suggesties zal moeten doen...

PSN: H1SOLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-06 19:26

Maartenvs

For Sale

Mac Pro is geen laptop. (edit spuit11)

Maar als het vochtig is in je kamer of slechte aarding kan een voeding wel sneller kapot gaan. Er zit een zekering in de voeding welke je zou kunnen bekijken. Als deze kapot is kun je overwegen om er een nieuwe in te zetten, maar het kan zijn dat deze er meteen weer uit gaat. In dat geval zou ik een andere voeding proberen te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Sorry, ja uiteraard geprobeerd aan ander stopcontact aan te sluiten. Zonder resultaat.
Contact is goed geaard. Andere voedingskabel werkt ook niet. Kamer is niet stoffig of vochtig, in tegendeel. Zal morgen de voeding er proberen uit te slopen (hoop werk), kijken of er überhaupt een zekering in zit.
Maar er zijn geen andere mogelijkheden? Niks werkt overigens meer, gaat geen fan of lichtje aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Zal morgen de voeding er proberen uit te slopen (hoop werk),
Als je een testvoeding hebt zou ik de orginele lekker laten zitten. Eventueel de Mac neerleggen en met de testvoeding alleen het moederbord van stroom voorzien en kijken of ie dan iets doet. Scheelt een hoop werk en dan weet je genoeg. Alles aansluiten is nergens voor nodig, de voeding uitbouwen ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 22:06

Nik

Probeer eens het volgende:

1. Haal de stekker uit het stopcontact;
2. Druk 30 seconden lang op de powerbutton (ingedrukt houden);
3. Laat de powerbutton los en steek de stekker weer in het stopcontact.
4. Druk op de powerbutton (2 seconden).

Zo heb ik al 3 Macs kunnen redden (1x een MacBook Pro, 1x een Mac Pro, 1x een IMac). Who knows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
*probeert*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-06 10:07
Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipneck
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-06 22:26
PilatuS schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 23:23:
ben je wel bekend met mac's? ten eerste bij de laatste generatie unibody's mag jij niet de accu eruit halen, dit mag allen een APR doen, anders vervalt je garantie, daarnaast is een mac pro, geen laptop.

het valt mij de laatste tijd steeds meer op dat in het apple talk gedeelte steeds meer van deze mensen komen, met allerhande oplossingen, de ene keer lees je: kijken eens of de instellingen in je bios goed staan, tot klik op start. dit kan zo toch niet langer?
PilatuS schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 23:40:
[...]

Als je een testvoeding hebt zou ik de orginele lekker laten zitten. Eventueel de Mac neerleggen en met de testvoeding alleen het moederbord van stroom voorzien en kijken of ie dan iets doet. Scheelt een hoop werk en dan weet je genoeg. Alles aansluiten is nergens voor nodig, de voeding uitbouwen ook niet.
test voeding? enig idee hoe duur een voeding voor een mac pro is? als je deze al ergens kon kopen. een mac is geen normale pc, waar zo van alles voor aan te schaffen is. als je niet bekend bent met mac's is het beter niet te reageren, hoe goed dit ook bedoeld is. de persoon met het probleem zal niet geholpen worden, omdat standaard "windows" oplossingen niet werken.

[ Voor 33% gewijzigd door kipneck op 04-02-2012 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Laatst online: 06-06 13:01
Guttegut.. Heb jij wel een oplossing dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
De 30 second power button ingedrukt houden werkt ook niet. Wat me wel opvalt is dat als de stekker in het stopcontact zit, je heel, heel zacht een tikkend geluid hoort. Om de seconde, misschien iets sneller. Het is bijna niet te horen, maar duidelijk verschil tussen de kabel wel of niet in het stopcontact. Ik gok dat de voeding echt is overleden, wat zou het anders kunnen zijn? Punt is dat het mijn werkmachine is en dat ik dit weekend nog een paar klussen moet doen. Kan helaas niet op de Mac Mini (waar ik dit bericht vandaan tik), want alle data staat op de RAID set in de Mac Pro :/

Waar maak ik de grootste kans dat ze een voeding voor zo'n Pro op voorraad hebben? iFactors?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:34

Hoite

Goed verhaal

Willem schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 11:25:
De 30 second power button ingedrukt houden werkt ook niet. Wat me wel opvalt is dat als de stekker in het stopcontact zit, je heel, heel zacht een tikkend geluid hoort. Om de seconde, misschien iets sneller. Het is bijna niet te horen, maar duidelijk verschil tussen de kabel wel of niet in het stopcontact. Ik gok dat de voeding echt is overleden, wat zou het anders kunnen zijn? Punt is dat het mijn werkmachine is en dat ik dit weekend nog een paar klussen moet doen. Kan helaas niet op de Mac Mini (waar ik dit bericht vandaan tik), want alle data staat op de RAID set in de Mac Pro :/

Waar maak ik de grootste kans dat ze een voeding voor zo'n Pro op voorraad hebben? iFactors?
Dat zal een kwestie van wat winkels afbellen zijn, neem bij voorkeur je mac pro mee als er iemand wat op voorraad heeft, dan kan je meteen testen of dat het probleem helemaal oplost.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:56

Wvr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Er zitten diagnostic lichtjes in de Mac Pro (je moet een aantal activeren door op een klein knopje te drukken). Als je wil weten hoe dat zit zul je even bij support.apple.com e.d. moeten rondneuzen. Dat kan al vaak vertellen wat er mis is. Als je echter helemaal geen lichtjes ziet na aansluiten van de stroom mag je er vanuit gaan dat de voeding gewoon stuk is. Die moet je dan laten vervangen door bijv. het genoemde CARD services (die zijn AASP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Niets helpt. Ik ga met de Mac terug naar leverancier, heb nog garantie. Vraag is op welke termijn het gefixt kan worden, leverancier zit in Zwolle, ik regio Rotterdam en zit niet te wachten op heen-en-weer rijden. Maandag eerst maar eens bellen. Mooi klaar mee want had dit weekend twee projecten moeten opleveren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 19:59

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Willem schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 21:37:
Niets helpt. Ik ga met de Mac terug naar leverancier, heb nog garantie. Vraag is op welke termijn het gefixt kan worden, leverancier zit in Zwolle, ik regio Rotterdam en zit niet te wachten op heen-en-weer rijden. Maandag eerst maar eens bellen. Mooi klaar mee want had dit weekend twee projecten moeten opleveren :(
Mooi klote inderdaad. Tip voor de volgende keer: backups! ;) Dan restore je je dataset en kan je 'ergens anders' verder. Maar dat is achteraf gelul uiteraard. :P

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0elr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-06 14:05
Misschien een gek idee, maar ik heb een oude iMac en die deed het niet. Zelfde probleem als TS, hij wilde helmaal niet meer starten. Na wat prutsen een nieuwe PRAM batterij ingezet, en toen startte die weer.

Maar dit was voor een iMac G3, ik weet niet of ditzelfde kan gelden voor een Mac Pro, maar toch even de moeite waard om op te Googlen lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:19

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Pram accu is het zeker niet, dit is een voedingprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-06 20:41
Tikkend geluid betekend dat kabels niet goed contact maken in de PSU, had ik gisteren ook (met mijn PC) en toen zat de kabel er niet goed in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Whieee:

Mooi klote inderdaad. Tip voor de volgende keer: backups! ;) Dan restore je je dataset en kan je 'ergens anders' verder. Maar dat is achteraf gelul uiteraard. :P
Mja, heb vier schijven in RAID op de Mac Pro, dat is mijn 'back-up'. Lastig om die even in een andere Mac te stoppen -die ik niet voor handen heb-, raidset te rebuilden en verder... maar goed. Even wat klanten informeren onder het mom overmacht want dit kun je niet voorzien (en ga er ook niet vanuit bij een vrij nieuwe machine).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:30

Jrz

––––––––––––

Willem schreef op zondag 05 februari 2012 @ 15:02:
[...]

Mja, heb vier schijven in RAID op de Mac Pro, dat is mijn 'back-up'. Lastig om die even in een andere Mac te stoppen -die ik niet voor handen heb-, raidset te rebuilden en verder... maar goed. Even wat klanten informeren onder het mom overmacht want dit kun je niet voorzien (en ga er ook niet vanuit bij een vrij nieuwe machine).
Das geen backup ;)

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 402008

Zekering in de voeding doorgebrand.

voor 10 cent even een nieuwe zekering halen en testen.
Zorg wel dat je weet wat je doet met een voeding anders begin er niet aan.

Als je garantie hebt idd niet aan beginnen

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 402008 op 05-02-2012 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdkleijn
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-06 22:07
een zekering brand over het algemeen niet voor niets door, ga nou maar niet zelf lopen rommelen en breng de machine gewoon weg voor reparatie. (zeker als je nog garantie hebt!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Hence de ''.
Daarnaast is het gewoon onbegonnen werk om in een weekend een mac pro van soortgelijke specs te vinden, daar mijn eigen hdd's in te gooien in de hoop dat het werk, met de kans dat je je raid array verprutst etc. Komt nooit uit dit soort gedoe, maar nu helemaaaaal niet.

@Hierboven: ga de voeding niet openschroeven. Als het al een zekering is, en als ik hem er al uit weet te halen heb ik niet morgen in korte tijd een nieuwe zekering. Gezien Apple ga ik er vanuit dat het geen standaard meuk is. Neem de machien mee naar werk, bel leverancier en ze laten maar koerier komen. Ik moet aan het werk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakanox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-05 01:27
Je hebt er nu niks aan, maar is het geen idee om zo'n Mac-servertje aan te schaffen om je data heen te gooien? Of desnoods een Linux-servertje of een simpele NAS? Kan je je backups prima naar automatiseren, cronjobje maken voor rsync en klaar is Willem.

Op één station vertrouwen (of eigenlijk zelfs één locatie) vertrouwen met je bedrijfsdata is vragen om ellende...

Ga toch fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Laatst online: 18:19

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Anoniem: 402008 schreef op zondag 05 februari 2012 @ 17:25:
Zekering in de voeding doorgebrand.

voor 10 cent even een nieuwe zekering halen en testen.
Zorg wel dat je weet wat je doet met een voeding anders begin er niet aan.

Als je garantie hebt idd niet aan beginnen
Onzin. Een voeding die tikt heeft geen defecte zekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
kakanox:
Je hebt er nu niks aan, maar is het geen idee om zo'n Mac-servertje aan te schaffen om je data heen te gooien? Of desnoods een Linux-servertje of een simpele NAS? Kan je je backups prima naar automatiseren, cronjobje maken voor rsync en klaar is Willem.

Op één station vertrouwen (of eigenlijk zelfs één locatie) vertrouwen met je bedrijfsdata is vragen om ellende...
De Mac Pro ís mijn server. Vandaar het hele probleem. Heb nog wel een externe backup in een Xserver staan, maar geen zin om daar nu op aan te gaan passen met de kans dat alles met de rsync de verkeerde kant op fout loopt -als in: niet synchroniseert, of nieuwe data overschijft- kortom best wel complex en gewoon gezeik. Ga nu even bellen met leverancier. Keep you updated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:30

Jrz

––––––––––––

Willem schreef op zondag 05 februari 2012 @ 19:50:
[...]

Hence de ''.
Daarnaast is het gewoon onbegonnen werk om in een weekend een mac pro van soortgelijke specs te vinden, daar mijn eigen hdd's in te gooien in de hoop dat het werk, met de kans dat je je raid array verprutst etc. Komt nooit uit dit soort gedoe, maar nu helemaaaaal niet.

@Hierboven: ga de voeding niet openschroeven. Als het al een zekering is, en als ik hem er al uit weet te halen heb ik niet morgen in korte tijd een nieuwe zekering. Gezien Apple ga ik er vanuit dat het geen standaard meuk is. Neem de machien mee naar werk, bel leverancier en ze laten maar koerier komen. Ik moet aan het werk....
Jep... maar een niet-raid disk is gewoon aan usb of firewire hangen, en booten.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Ah well.. ik denk dat Willem zich inmiddels ook wel realiseert dat RAID inderdaad geen alternatief is voor backups, hooguit voor disk-uitval. Als hij het risico accepteert dat 'ie een keer een paar dagen niet kan werken, dan is dat toch prima? :) Ik zie geen reden om nog een hele lange discussie te voeren daarover ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Klopt, slightly offtopic, maar het komt over alsof ik mijn werkomgeving slecht inricht, maar niets is minder waar; Heb alles redundant (behalve de voeding dus grrrr), maar werken op een backup server, of Mac Mini waar niet de benodigde software op is geinstalleerd verhindert de continuïteit dusdanig dat het geen fluit uitmaakt of je raid hebt, externe backup of anderszins. Als je NAS of werkserver of externe hdd zou crashen zou dat een zelfde probleem opleveren. Kortom: when it rains, it pours. Leverancier gesproken, hopelijk kan ik na werktijd langskomen; Schoonhoven > Zwolle doe je ook niet 1,2,3....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-06 10:27
Willem schreef op maandag 06 februari 2012 @ 11:25:
Klopt, slightly offtopic, maar het komt over alsof ik mijn werkomgeving slecht inricht, maar niets is minder waar; Heb alles redundant (behalve de voeding dus grrrr), maar werken op een backup server, of Mac Mini waar niet de benodigde software op is geinstalleerd verhindert de continuïteit dusdanig dat het geen fluit uitmaakt of je raid hebt, externe backup of anderszins. Als je NAS of werkserver of externe hdd zou crashen zou dat een zelfde probleem opleveren. Kortom: when it rains, it pours. Leverancier gesproken, hopelijk kan ik na werktijd langskomen; Schoonhoven > Zwolle doe je ook niet 1,2,3....
Er is misschien nog ruimte voor verbetering... als je zorgt dat je data ook ergens extern staat en dat je daarbij kan (nas, timemachine e.d.) en je installeert je software ook op de mac mini, dan moet je zo weer verder kunnen. je kan bijvoorbeeld ook een timemachine backup van je macpro maken en deze in nood restoren op je mac mini. kan je meteen verder.
Data kan je op een NAS in raid 0 zetten. Mocht het kapot gaan, kan je 1 schijf bijvoorbeeld in een externe usb casing hangen en toch nog verder werken.

ik heb in schoonhoven gewoont, alles is niet 123 te bereiken vanaf daar :D

[ Voor 3% gewijzigd door sharkzor op 06-02-2012 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Dan bedoel je daar RAID1 en niet RAID0, RAID0 is namelijk helemaal geen RAID (de R is niet aanwezig in die setup ;)). Dingen als redundantie en RAID worden vaak als backup naar voren geschoven terwijl dat toch iets heel anders is. RAID en redundantie is niet meer dan uitstel van executie. Backup is afstel van executie. Hoe je het allemaal inricht mag iemand zelf weten natuurlijk maar je moet wel in je achterhoofd houden dat dit een publiek toegankelijk forum is. Iemand zou zomaar op het verkeerde been gezet worden door te denken dat je wel een backup hebt wanneer je alleen maar redundantie/RAID doet. Denk dat dat ook de reden is waarom iedereen meteen zo reageert. Liever te vaak dan te weinig gezegd want het voorkomt gewoon veel ellende.

@Willem: succes met de reis en de Mac Pro. Hopelijk is het snel opgelost, kun je weer verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 18:25

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

SMC Resetten? (klein knopje op moederbord)
NVRAM PRAM Resetten??

Of doet hij het alweer? :P

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

kipneck schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 10:54:
[...]

ben je wel bekend met mac's? ten eerste bij de laatste generatie unibody's mag jij niet de accu eruit halen, dit mag allen een APR doen, anders vervalt je garantie, daarnaast is een mac pro, geen laptop.

het valt mij de laatste tijd steeds meer op dat in het apple talk gedeelte steeds meer van deze mensen komen, met allerhande oplossingen, de ene keer lees je: kijken eens of de instellingen in je bios goed staan, tot klik op start. dit kan zo toch niet langer?

[...]

test voeding? enig idee hoe duur een voeding voor een mac pro is? als je deze al ergens kon kopen. een mac is geen normale pc, waar zo van alles voor aan te schaffen is. als je niet bekend bent met mac's is het beter niet te reageren, hoe goed dit ook bedoeld is. de persoon met het probleem zal niet geholpen worden, omdat standaard "windows" oplossingen niet werken.
toon volledige bericht
Ben jij wel op de hoogte? Je mag zelf onder andere het geheugen van een Macbook veranderen. En dit gaat je niet lukken zonder de accu te verwijderen. Dus eerst zelf nadenken voordat je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
@ppl Thanks. Hij's gefixt dankzij de super-service van macbizz.com
Geheugen en videokaart in een nieuwe Mac Pro geprikt en klaar. Knop aan, en lopen als een trein. *happy camper*

Gelijk TimeMachine aangezet. Mocht het weer gebeuren kan ik met die backup ergens anders verder werken als het moet. Los van de backup op de Xserver, én de externe -bij mijn schoonouders thuis-

@Tylen: SMC geprobeerd, hielp niet (logisch als voeding dood is); NVRAM en PRAM kan niet als hij al niet aan gaat. Maar hij doet het dus \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

@Willem: Prima service gekregen dan zo te horen! Was het simpelweg de voeding die defect was of was er meer aan de hand?

offtopic:
Happy b-day btw! Leuk zo'n nieuwe Mac Pro voor je verjaardag :+

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
haha.. Voeding dood ja, en die gaan ze na laten kijken. Ik kreeg gewoon nieuwe Mac Pro mee.
Stond met vijf minuten weer buiten. Erg content over de service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Goeie service :) En gefeliciteerd met je verjaardag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
:*

Hdd's erin geplugd thuis, aangezet, en gaan. Heerlijk die Apples.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-06-2024
Kan wel, ligt eraan wat voor raid opstelling het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

maarten12100 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 18:52:
[...]

Kan wel, ligt eraan wat voor raid opstelling het is.
Leg eens uit?

Met een back-up moet je een systeem kunnen recoveren.

Als je een RAID set hebt, en dan maakt het niet uit welke, en je data is corrupt, dan kan je niet zomaar die data terug halen om je systeem te recoveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Dat klinkt als een hele nette service die je vandaag nog maar zelden ziet. Mooi opgelost zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161119

Ik kloon graag mijn HD. Mocht alles in de shit lopen, prik ik de kloon in een willekeurige Macbook en ga verder waar ik gebleven was. Meer mensen die dit prettig vinden werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
@ppl true :) Ik zal dit bedrijf (Rick) altijd aanprijzen bij andere Mac gebruikers.
@Specifiek: Los van het feit dat dit topic hier niet over gaat: ik heb mijn data ook over meerdere locaties gebackupped staan. Ik had, als de nood echt hoog was, gewoon verder kunnen werken, maar wil de standaard backup procedure (rsync, cronjobs) niet in de war gooien als ik later vanaf een andere locatie mijn bestanden ga "terugkopieren". Kortom: RAID voor data veiligheid: Er kunnen drie (van de vier) hdd's kapot gaan wil ik alles kwijt raken, daarnaast Xserver die mijn webserver en Mac Pro backupt, en daarnaast externe hdd op externe locatie. Kortom: redelijk fail safe, voor de data dan.
Pagina: 1