Toon posts:

Videokaart crashed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn videokaart crashed telkens als ik een youtube filmpje kijk via internet explorer 9. Dit doet ie zelfs na een nieuwe windows installatie, en nieuwe voeding (700w). Dit keer kreeg ik zelfs een blue screen.
Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.1.7601.2.1.0.256.1
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: 116
BCP1: FFFFFA8005FF64E0
BCP2: FFFFF880040FA8F0
BCP3: 0000000000000000
BCP4: 0000000000000002
OS Version: 6_1_7601
Service Pack: 1_0
Product: 256_1
Weet iemand waar dit door kan komen? Op internet lees ik dat het een driver probleem is, maar ik heb de laatste update.

Het gaat om een sapphire radeon hd 6850 van nog geen half jaar oud.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:57
Chipset drivers van het moederbord wel geïnstalleerd?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
NitroX infinity schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 22:26:
Chipset drivers van het moederbord wel geïnstalleerd?
Ja, alles gewoon geïnstalleerd. BF3 op high spelen lukt ook gewoon altijd prima, dus lijkt me vreemd dat het daar aan zal liggen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2012 22:33 ]

• AeroXbird
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 24-01 11:49
Het kan aan de hardware acceleratie liggen van flash, probeer die uit te zetten via de instellingen van flash.

Verwijderd

Topicstarter
AeroXbird schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 22:30:
Het kan aan de hardware acceleratie liggen van flash, probeer die uit te zetten via de instellingen van flash.
Oke bedankt, ik zal kijken of ik er nu nog last van krijg.

• X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:19
AeroXbird schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 22:30:
Flash zou nooit een BSOD mogen geven. Als dit wel gebeurd, is er een achterliggend probleem - waarschijnlijk een buggy videokaart driver in dit geval.

Verwijderd

Topicstarter
X_lawl_X schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 22:37:
[...]

Flash zou nooit een BSOD mogen geven. Als dit wel gebeurd, is er een achterliggend probleem - waarschijnlijk een buggy videokaart driver in dit geval.
Ik heb dit met meerdere driver versies gehad. Met firefox heb ik deze crashes nooit gehad. Het kom echt alleen maar voor in IE9.

• tommes112
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-08-2025
One does not simply use IE :(

Vreemd dat flash een BSOD geeft. Zoals lawl zegt; buggy driver.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 22:46:
[...]

Ik heb dit met meerdere driver versies gehad. Met firefox heb ik deze crashes nooit gehad. Het kom echt alleen maar voor in IE9.
Als je voor de rest nergens problemen mee hebt moet het wel iets met de software zijn en zou ik mij niet echt zorgen maken en gewoon een andere browser gebruiken.
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 22:01:
Mijn videokaart crashed telkens als ik een youtube filmpje kijk via internet explorer 9. Dit doet ie zelfs na een nieuwe windows installatie, en nieuwe voeding (700w). Dit keer kreeg ik zelfs een blue screen.
Aantal watt maakt niet zoveel uit. Je kan 10 keer beter een goede 300/400W nemen voor die videokaart dan een matige/slechte 700W voeding. Ook stukken veiliger voor de rest van de PC.

Verwijderd

Topicstarter
tommes112 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 23:17:
One does not simply use IE :(

Vreemd dat flash een BSOD geeft. Zoals lawl zegt; buggy driver.
Ik heb dit al gehad met meerdere driver versies.
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 23:28:
[...]

Als je voor de rest nergens problemen mee hebt moet het wel iets met de software zijn en zou ik mij niet echt zorgen maken en gewoon een andere browser gebruiken.

[...]

Aantal watt maakt niet zoveel uit. Je kan 10 keer beter een goede 300/400W nemen voor die videokaart dan een matige/slechte 700W voeding. Ook stukken veiliger voor de rest van de PC.
Het is een voeding van Cooler master maar weet niet meer precies welke.

Edit: deze dus

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2012 00:32 ]

• tommes112
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-08-2025
Aan de voeding zou het dan niet moet liggen, aangezien BF3 zonder BSOD wordt gespeeld. Misschien flashplayer eens updaten?

Verwijderd

Topicstarter
tommes112 schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 08:31:
Aan de voeding zou het dan niet moet liggen, aangezien BF3 zonder BSOD wordt gespeeld. Misschien flashplayer eens updaten?
Die crashes heb ik meerdere keren gehad bij andere versies, met dit keer een BSOD. Wat ik er wel bij moet zeggen: ik heb laatst linux mint geïnstalleerd, nadat ik daar de videokaart driver installeerde en toen de pc opnieuw startte, kwam er in linux een beeld voorbij met daarop de laatste programma wat ik open had in Windows.
Pagina: 1