Toon posts:

LG HX551 Home Theater

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Onlangs heb ik deze set (LG HX551) gekocht en op zich, voor de prijs van nog geen E 300,- ben ik tevreden. Echter geluid via de optical in werkt niet naar behoren. Ik heb wel geluid maar als het apparaat "nieuw geluid" binnenkrijgt blijft hij twee seconden stil waarna het geluid het gewoon doet alsof er niets aan de hand was. Dit is vooral met reclameblokken zeer irritant omdat elke reclame begint met twee seconde stilte. Nu is reclame niet boeiend an sich maar ook bij series en tv-programma's wil dit nog wel eens gebeuren. Heeft iemand dit probleem al eens gehad en zo ja, wat is de oplossing ? Met mijn oude surround set had ik totaal geen issues. Zelfde tv (Samsung UE46d6500)

Alvast mijn dank voor jullie reacties.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand enig idee voor bovenstaand probleem ?

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:54

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Is je LG voorzien van de laatste firmware?

http://www.lg.com/nl/supp...e=support-product-profile

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Het lijkt erop dat je set de optical steam disabled op het moment dat hij even niets detecteert. Het weer detecteren van geluid zul je dan merken als het ineens weer gaat lopen.

Ik dénk dat dit "by design" is..en dat een firmwareupdate niets zal doen. Hooguit een instelling om de timeout in te stellen voordat eea disabled wordt, maar ik gok dat in die prijsklasse zoiets niet beschikbaar is...

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst bedankt voor de replies. Firmware is geheel uptodate inderdaad en ik was na lang zoeken al bang dat het "by design" is inderdaad. Nergens zie ik een oplossing al zie ik ook niet vaak dit probleem via google terug.

Hopelijk komt er toch een oplossing somehow maar goed in ieder geval bedankt voor het meedenken :)

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:54

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Dat is jammer :/ Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn PS3 in combinatie met een Harman/Kardon receiver, bij mij is het verholpen na een firmware upgrade op de receiver.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Pagina: 1