'k Ben trouw begonnen met een Intel 486 en daarna een Intel Pentium 1. Maar Maart vorig jaar vond ik dat die Pentium 200 niet meer genoeg was (nou ja, eigenlijk vond ik dat al eerder

), en aangezien ik net een hoop poen had gekregen voor m'n verjaardag, ben ik dus maar begonnen met 't zelf samenstellen van een pjoetertje, natuurlijk met bepaalde onderdelen uit de ouwe comp.
In ieder geval, op dat moment wist ik eigenlijk nauwelijks wat van hardware. Ik heb dus samen met een vriend alles uitgezocht wat in mijn budget paste.
En waarom ik toen uiteindelijk voor AMD heb gekozen? Daar zijn meerdere redenen voor.
Ten eerste moest ik, omdat ik een veel nieuwere processor zou kopen dan ik al had, een nieuwe mobo kopen, en daarom moest ik ook een nieuwe ATX kast kopen. Ik had dus alle vrijheid om te kiezen tussen een AMD en een Intel systeem.
Ten tweede is AMD gewoon goedkoper dan Intel. Mijn budget was ongeveer 1500 piek, net genoeg om een goede AMD pjoeter in elkaar te zetten (zoals ik al zei met onderdelen uit de oude comp).
Ten derde had ik voornamelijk lof gehoord over AMD, dus er was geen reden om er niet voor te kiezen.
En als laatste wou ik nou wel eens wat anders dan iets van monopolist Intel, en de underdog steunen.
That's it, I guess...