Toon posts:

Hey tweaker, hoezo heb jij een AMD gekocht?

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zijn jullie ooit op het idee gekomen een AMD processor te kopen?? eerst kende ik alleen maar intel, maar vorig jaar toen stond er opeens een athlon in een computerboekje, er stond ook informatie bij en die was allemaal beter dan de pentium 3, en dus d8 ik, nou laat ik maar eens zo eeentje kopen. En nu ben ik er zeer tevreden mee :)
Hoe zijn jullie ooit begonnen aan een AMD proc?? of hadden jullie al een K6 ofzo en vonden die beter dan een intel??

• aftermath
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

ik las veel positieve dingen erover en amd is cheap

http://psnprofiles.com/AfthyX

• D-RiSe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-01 17:43

D-RiSe

Kick the baby

ik gebruik al jaren amd, goeie procs voor weinig geld....

intel silver reef, celly 2.0 Ghz, 256mb ddr, G2MX

Verwijderd

gewoon lekker goedkoop

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

AMD in laptop, aangezien laptops met Intel-achtigen zo een rug duurder zijn :(. Of ik nog iets met AMD ga doen? Als ze volgend jaar nog steeds marktleider zijn ....

Deze topic gooi ik trouwens direct op slot als dit een pro-AMDblaat topic wordt.

Verwijderd

Ik vond de amd duron wel goedkoop en goed.......als je prijs/kawliteit kijkt.

Ray

• Nasty Nate
  • Laatst online: 22-01 17:14
Erhmm..De "K" serie was al langer bekend en ik werk er nu nog mee op het werk.

Thuis nu voor het eerst een AMD Duron gekocht.
Die was gewoon goedkoper en schijnt redelijk klokbaar te zijn dus.

Verwijderd

Volgens de meeste benchmarks net ietsiepietsie beter dan een intel en een stuk goedkoper

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 23 maart 2001 16:32 schreef gharay29 het volgende:
Ik vond de amd duron wel goedkoop en goed.......als je prijs/kawliteit kijkt.

Ray
Dat ie goedkoop is dat kan iedereen wel zien, maar of hij goed is dat kun je niet weten...... tenzij je al eerder een AMD proc hebt gehad.

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-02 23:08

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Heb altijd een MSX gehad, met Zilog Z80 CPU :)

Daarna een Intel 286, met 287 FPU.

Kocht een DX4-100 in 1994, en dat was toevallig een AMD.

Toen heb ik in 1995 bewust ge-upgrade naar een Cyrix 150+ (OC'ed naar 166+) en VX mobo. Die werd in 1996 een K6-200 gekocht (OC'ed naar 225) op een Asus HX mobo. Dit allemaal vanwege het prijsverschil tussen Intel/AMD & Cyrix)

In 1998 toevallig via PC Prive een P2-333 (toen snelste x86 CPU die er was) op een LX mobo kunnen kopen, meteen dezelfde dag nog geupgrade naar een BX mobo (Asus P2B), en OC'ed naar 412MHz. En tot op de dag van vandaag doet ie zijn werk nog op die snelheid tot volle tevredenheid.

Dus ik ken AMD al een tijdje :)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

Ik kocht eens een pc met een k6-200 erin en iemand zei me dat ie sneller was dan een p200. Ik had er de ballen verstand van maar was zeeeeeer tevreden met dat ding. Later nog een K6-2 sysje gehad en die was ook prima en goedkoop. Heb nu 2xathlon classic, 1x k6-2 333, 1x tbird en mijn laptop is gewoon intel.

Verwijderd

Ik had in mijn vier8zes al een AaEmDee zitten
De DX-II 80 MHZ, die bleek sneller te zijn dan de later uitgebrachtte P-120's
Pas toen de 133 Mhz's op de markt kwamen moest ik ondrespit delven...
Ik besloot toen verder te sparen voor een nieuwe chip(en aanhang zoals MB en MEM)
AMD ging plots splijten en men noemde ze ook ineens IBM processoren, alleen maar ellende, die bleken een floating point probleem te hebben, welk is blijven bestaan in alle chips tot AMD met de Duron en Athlon kwam...Het floating point eenmaal onder de knie bleek ook de markt onder de knie...
Een "probleem" hebben ze nog wel, ze worden nog altijd warmer dan de Intels, dat zal waarschijnlijk aan een Intel Patentje te danken zijn.
Mijn huidige Duron bewijst eens te meer wat AMD heeft bereikt...700@1050 @ 27 graadjes (dank zij de 2COOLPC unit en de opgefokte Cooler Masters, stabiel als de pest

Verwijderd

Intel was me te duur en ik hoorde o.a. op dit forum dat amd helemaal niet zo gek is
nu heb ik een TB 900 en een TB1000 en ik moet je zeggen ik wil helemaal geen intel meer ik ben verkocht :9

tenzij intel goedkoper wordt dan amd dan liggen de zaakjes weer anders. Het gaat mij puur om prijs/kwaliteit verhouding.

• darmit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04-2024

darmit

who wants to live forever

Ik ga nu voor het eerst een AMD anschaffen en wel een TB 1,2 ghz , ben benieuwd.
kon bij een pc prive project kiezen wat ik wou ,dus eerste optie was een P4 1,4ghz
toen ging ik ergens anders kijken en die raden mij een TB aan . punt een hij is sneller en goedkoper nu heb ik voor hetzelfde bedrag ook nog eens een goede printer erbij :P

searisk

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

vijf jaar geleden een Cyrix en vorig jaar een AMD. nooit uit eigen wil een Intel gekocht.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 16:31

Willem2

Ω is futile

de 386 cpu's van AMD waren goed (gehad), de 486 cpu's waren goed (ook gehad), de K5 serie was bagger (overgeslagen), de K6('1',2,3) beter (ook gehad) en vanaf de K7 zijn ze weer helemaal terug (en die heb ik dus nu)!

en ze zijn altijd goed te betalen geweest tov. Intel...
ideaal dus als je performance wilt maar niet een rug te verbranden hebt!

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-02 21:51
amd = gewoon goedkoop en goed

• Starbolt
  • Laatst online: 15-02 10:47
Ik heb altijd intel gehad; p90, p200
Eind vorig jaar vond ik het nodig om een nieuwe pc te kopen en verschillende mensen raadden mij een AMD proc aan. Nou hier is ie dan :9~. Ik heb nooit achter een p4 1500 gezeten voor vergelijking, maar ik ben erg tevreden met mijn amd systeem :)

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:16
Ik heb een K6-2 300 gekocht als upgrade voor een P166 MMX servertje. Was er niet tevreden over. Heb inmiddels daarvoor in de plaats een PII 350 staan (en een PIII 1000 als werkstation).

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-01 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

De enige redenen was voor mij de prijs.

Was het even duur, dan had ik een intel gekocht.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Ik heb AMD k6-2 op 500 Mhz gekocht omdat ie zo goedkoop was, niet zo'n goeie prestatie maar beter dan de celeron 533 bij ons op school, toen had een vriend van mij een duron 700 gekocht, en hij had hele goeie performance/prijs. Daarom ga ik wachten todat de AMD Duron 850 goedkoop wordt en dan lekker OCen naar 1 Ghz. Hoge snelheid voor weinig geld(vind ik), want 1,5 Ghz heb ik nog lang niet nodig voor die paar spellen die ik heb.

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-02 22:12

SG

SG surft naar info hardewaren

Vooral om de prijs /performance verhouding en dat was nog voor die +/- 3x prijsverlagingen van de P4

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

Tja na jaren pentium gehad
was het eens tijd om eens wat nieuws te proberen

bevalt me goed moet ik zeggen maar uiteindelijk komt het erop neer wat je precies met een pc wilt doen
nou voor de games is amd wel leuk
maar apps is pentium volgens mij toch beter...

volgende word pentium 4 of amd moet iets beters verzinnen en dan ga ik weer voor de moment opnamen welke op die moment sneller en beter is ...

Verwijderd

1e eigen pc was een cyrix 100 mhz. Had in die tijd erg weinig verstand van computers, dus daarom dat ding.
Daarna een AMD K6(1)-233. Was er opzich wel tevreden mee, maar de FPU was ronduit bagger. Ik wist trouwens toen ik de pc kocht, ook niet dat het AMD K6 was, stond gewoon op: "233 MHz processor"... :(:(:(
Daarna op de HCC beurs in '99 een Slot 1 P3-500 gekocht, toen wist ik ook nog niet al te veel van computers, maar wel iets meer dan in de tijd van mijn K6 :)
En nu, vorige week, een P3-866 voor een gigantisch laag prijsje gekocht. Maar als ik die P3 niet voor zo'n laag prijsje had kunnen kopen, dan was waarschijnlijke de volgende upgrade een AMD geweest, ivm de prijs/kwaliteit verhouding.

• Bigs
  • Niet online
Ik kocht een K6-2 omdat die goedkoper was dan een Celly/P2 en toch even snel zou zijn (dat viel tegen).
Een jaar later kocht ik een Athlon omdat die gewoon supersnel en goedkoop is.

• _JGC_
  • Laatst online: 01:21
Op zaterdag 24 maart 2001 13:40 schreef Gangsteroe het volgende:
Ik heb AMD k6-2 op 500 Mhz gekocht omdat ie zo goedkoop was, niet zo'n goeie prestatie maar beter dan de celeron 533 bij ons op school, toen had een vriend van mij een duron 700 gekocht, en hij had hele goeie performance/prijs. Daarom ga ik wachten todat de AMD Duron 850 goedkoop wordt en dan lekker OCen naar 1 Ghz. Hoge snelheid voor weinig geld(vind ik), want 1,5 Ghz heb ik nog lang niet nodig voor die paar spellen die ik heb.
Dat lukt je dus ook al met een Duron 700 of 750. Heb hier een Duron 700 @ 963 draaien... vorige week een Duron 800 @ 1008.

Verwijderd

Ben begonnen met AMD bij de 80286 8 MHz.. :)

• _JGC_
  • Laatst online: 01:21
Oh die:
Ik had een AMD 80286-16 Turbo, copyright(C) Intel 198?...

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb een AMD K6 PR233 gekocht ooit, omdat de 233 mmx van Intel niet meer te krijgen was. Blijkt de PR233 sneller te zijn dan de Intel, jaren plezier van gehad. Daarna een K6-2 450, die nog steeds prima dienst doet. Daarnaast een Celeron 466, eigenlijk alleen aangeschaft wegens problemen met P5a(Ali Aladin 5)/TNT2. Was te duur die videokaart op dat moment, om het maar te laten voor wat het was. Exit K6-2 450, Intro Celeron 466. Nu ligt er een A7V133 met een AMD TB 1,2 Ghz 266 fsb klaar op de plank. Nog even tijd vinden om het zooitje in elkaar te zetten en dan weer rammen. Al jaren dus AMD koper, op een paar kleine uitstapjes na dan. (P120, Celeron 466) Als cheap ass vriend altijd fan geweest van de prijs/prestatie verhouding van AMD. :P

• Frenkpie
  • Laatst online: 18:06

Frenkpie

"Crocs Rule !"

ik zag gewoon dat de amd veel beter presteerde dan de intel
dus amd it is for me

• k7of9
  • Laatst online: 25-10-2025
Voornamelijk voor de prijs, en ook een beetje omdat ik een zwak heb voor underdogs. Bovendien had ik in m'n ouwe pc een K6 zitten, en daar was ik gewoon tevreden over. Dat terwijl AMD toen wel achterliep op Intel. Althans vooral bij spellen, die intel had een betere FPU.
Ik denk echt dat de opkomst van AMD erg goed is voor de consumenten, dus ook de intel kopers.

Mijn fotografie en videografie

Verwijderd

Uh?:

<AMD in laptop, aangezien laptops met Intel-achtigen zo een rug duurder zijn . Of ik nog iets met AMD ga doen? Als ze volgend jaar nog steeds marktleider zijn ....>

Marktleider????????????

da's groot nieuws, wist ik nog niet, kun je met 5% marktleider zijn of geldt dit alleen onder tweakers? >:)

• arjandijk162
  • Laatst online: 14-02 20:25
In de reviews bleek dat de duron erg relaxed over te klokken was en dat sprak me erg aan, goedkoop dus

Verwijderd

Eerste was een K7 Classic-Athlon omdat hij veel goedkoper was dan een P3.

• Eindbaas
  • Laatst online: 19-01 07:18
Op vrijdag 23 maart 2001 16:37 schreef DynaMikeY het volgende:
Heb altijd een MSX gehad, met Zilog Z80 CPU :)
Ik ook MSX gehad Zilog Z80 3.57@7,14 oc'ed :P

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:27

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Ik vond amd eerst tegen vallen, veel problemen met de k6 gehad, maar toen een stel vrienden van me AMD procs kochten tegen een lagere prijs en met beter resultaten toen was ik snel van mijn AMD vrees af :)
En ik heb nog geen AMD gekocht, maar als de prijs van de P4 niet binnen een jaar een beetje acceptabel wordt koop ik een AMD.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-02 22:52
Ik heb rond sep/okt 2000 een AMD thunder 900 gekocht omdat ik in de PIII niet zoveel meer zie, toen was de PIII ook amper leverbaar en het leverbare top model 750/800 of zo.
Verder kan je in veel gevallen niet verder dan 1000 MHZ (met de PIII), daarboven is niet leverbaar (of toen der tijd instabiel, en zag het er niet naar uit dat er iets wel stabiels boven de 1000 MHZ kwam) en met die AMD 900 kan ik nog naar de 1200/1250 upgaden met hetzelfde mobo.

Qua prijs maakt het niet veel uit, voor een AMD heb je een 300 WATT voeding nodig, met meestal een big tower, en een wat duurder mobo, dus het hele systeem is niet meer zo veel goedkoper.

Verwijderd

Ik had destijds een nieuwe computer nodig. Ik had veel gelezen over de Athlon. Toen heb ik dat ding maar gekocht.

Verwijderd

Mijn eerste 486'er was een AMD en die vond ik super toen. Daarna een K-5 100Mhz gehad. Heb ik ook te vrede op zitten werken.
Daarna gezondigt met een PII 333@343(leet OC skillz;)).
Maar als snel had ik een Athlon Classic 600. En nu al weer een Athlon Thunderbird 700@900.

Ik ken AMD best wel lang...en het is me altijd goed bevallen.:) Why change then?

Verwijderd

Altijd al AMD gehad... vanaf de 286... Daarna 386, 486, K5 PR166, K6-2 500 en nu Duron 700.

AMD is wat betreft kwaliteit-prijs verhouding gewoon toppie...

Verwijderd

GOEDKOOP (ik blijf een hollander!)

Verwijderd

Op zaterdag 24 maart 2001 15:09 schreef _JGC_ het volgende:
Oh die:
Ik had een AMD 80286-16 Turbo, copyright(C) Intel 198?...
Intel heeft een tijdlang AMD procs laten maken, omdat men niet voldoende capaciteit had!

Verwijderd

Omdat ze goed werken >:)

en heel errug cheap zijn *D

• SteAlthmAn
  • Niet online
ALTIJD AMD GEHAD NOOIT MEER INTEL

oopz caps stond aan|:(

Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT

Verwijderd

ik zelf ben eigenlijk pas een AMD gebruiker.. dit komt doordat een vriend van mij een K6-2 350 had... dat ding was toch zo klote.. vastslaan.. cpu error... dan weer dit, dan weer dat... maar ik hoorde steeds meer over AMD.. en toen ging ik maar eend kijken hoe duur het was... 500,- (mobo + duron)... ok... gekocht en ERG tevreden over...
overigens ben ik nog steeds tevreden met Intel.. :)

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-01 07:24
Ik heb 1 keer een AMDK6-II 200 gehad en daarna Intel.

Dat komt omdat ik na de K6-200 een BX bord heb gekocht met een celeron 300. Die ging ik later overigens oc'en, maar wou net niet op 450 lopen. Dus na een jaar heb ik een celeron 466@ 525 gekocht, daarna een Celeron566@ 850 en daarna een P3 650@ 900. En dat allemaal op hetzelfde mobo :)

Lang leve de BX! :)

p.s Volgend systeem wordt waarschijnlijk een AMD 1700 mhz ofzo...

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-01 15:21
Ik heb nu een P166 en een PIII 450. De volgende compu wordt een AMD. Waarom? Sneller, maar vooral: goedkoper.
Overigens ben ik nooit ontevreden geweest over Intel. Nooit klachten mee gehad of ervan gehoord. Ze zijn alleen wel duur.

• MagicTempest
  • Laatst online: 12-02 08:42
[REBEL]

Geplaatst door magical - zaterdag 24 maart 2001 13:43

--------------------------------------------------------------------------------
Tja na jaren pentium gehad
was het eens tijd om eens wat nieuws te proberen
bevalt me goed moet ik zeggen maar uiteindelijk komt het erop neer wat je precies met een pc wilt doen
nou voor de games is amd wel leuk
maar apps is pentium volgens mij toch beter...

volgende word pentium 4 of amd moet iets beters verzinnen en dan ga ik weer voor de moment opnamen welke op die moment sneller en beter is ...

AMD is op alle fronten sneller als Intel, ook op apps. Als je een Intel test tegenover een AMD op dezelfde Mhz zal de AMD een stuk hoger scoren. (hier heb ik het natuurlijk over de vergelijking PIII - Duron/Athlon

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Verwijderd

Heb me eerste AMD gekocht in de tijd van de eerste K7's er werd zoveel goeds over verteld, dat ik er maar een gekocht heb. Nu heb ik alweer me tweede AMD, een thunderbird, da's vooral omdat de eerste me beviel, en ook doordat ik bij intel door al die slot/socket versies niet meer weet wat bij elkaar hoort :)

Verwijderd

Ik had dus een P100, tijdje terug opgrade, keuze tussen amd k6-2 en PII was snel gemaakt, toen door prijsverschil.
nu heb ik dus een Athlon, puur om de snelheid, maar ook wel weer om de prijs.
AMD rules gewoon

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
Kheb eigenlijk altijd al een AMD gehad. Begonnen met een AMD 486-40, daarna een K5-100Mhz (die dus ook al sneller was dan een p100). Niet zo lang geleden nog een K6-2 333 gehad, maar die had ik al snel vervangen naar een 450. En sja, wat ik nu heb.... zie beneden...

Xbox360 gamerprofile

Verwijderd

'k heb nooit een AMD processor gehad. Maar niet al te lang geleden heb ik voor mijn ouders, en voor een kennis een AMD systeempje gebouwt.

Mijn processoren achtereenvolgens:

386 40Mhz, 486 100Mhz, P2 233Mhz, P2 300Mhz, Celeron 333Mhz(laptop), P2 350Mhz en nu een P3 500Mhz. En Als router een Alpha 166Mhz.

Maar als ik nu een nieuw systeem moest kopen; dan werd het een AMD systeem. (dual eigenlijk... daar ben ik op aan het w88)
En niet vanwege dat ie zo goedkoop is; maar omdat de prijs/kwaliteit verhouding goed is tov het alternatief; intel.

Ik ga voor prestatie, tenzij prestatie te duur is, wat op het moment niet het geval is. :)

• Imperial_Master
  • Laatst online: 14-02 10:57
Ik heb eigenlijk altijd AMD gehad (begon bij mijn eerste eigen compu (486). Een keer de stap gewaagd naar Intel (P133), daar heb ik het ongever anderhalf jaar mee uit gehouden en toen toch maar terug naar AMD (K6 2-300).
Nu dan eindelijk een Tbird waar ik de komende jaren weer van kan genieten (hoop ik).
* Imperial_Master 's ervaring: AMD levert dezelfde (zoniet betere) prestaties voor minder geld.

en dat is natuurlijk ook niet onbelangrijk *D

• CV_SmileY
  • Laatst online: 13-02 13:52

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Eeej,

Ik ben een grote intel fan (geen commentaar!). Maar ik ga binnen kort toch als 2e systeempje een AMD aanschaffen. De prijs is een stuk aantrekkelijker en ik wil nou zelf eens de verschillen ontdekken. (Het is zo lastig om een klant te adviseren als je zelf alleen met Intel hebt gewerkt).
Conclusie : Mischien hebben jullie er binnenkort een AMD-fan bij :-)

Gr:):)tZZ

[typo (zullen er wel meer in zitten) ]

• Ramon
  • Laatst online: 22:44
MIjn eerste PC was een K6-2 333. Ik was toen een jaar of twaalf denk ik en sindsdien heb ik gewoon alleen nog maar AMD gehad. Kep nu een Duron 707

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Exirion
  • Laatst online: 00:08

Exirion

Gadgetfetisjist

M'n 286-16 was ook al een AMD, dus ik was er vroeg bij ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• N8w8
  • Niet online
Wij hadden een AMD 286 gekocht, omdat ie goedkoper was dan de rest. Heb nooit een andere 286 CPU gehad, dus heb ook geen vergelijkingsmateriaal.

Sindsdien alleen Intel gekocht (omdat dat IMO beter was).

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 25 maart 2001 03:07 schreef N8w8 het volgende:
Wij hadden een AMD 286 gekocht, omdat ie goedkoper was dan de rest. Heb nooit een andere 286 CPU gehad, dus heb ook geen vergelijkingsmateriaal.

Sindsdien alleen Intel gekocht (omdat dat IMO beter was).
In die tijd waren AMD en Intel nog dikke vriendjes, en AMD maakte chips voor Intel die technisch identiek waren. Hetzelfde gold voor de 386, al was Intel al wat minder blij toen AMD met een DX40 uitkwam terwijl Intel op 33MHz bleef steken. De ellende begon pas echt toen AMD en Intel 'uit elkaar' waren en AMD volgens Intel materiaal had gestolen om eigen 486's te kunnen ontwerpen. Daarom heeft de Pentium een naam gekregen in plaats van een getal (586) zodat het registreerbaar was, en zodoende de concurrentie geen concurrerende produkten met dezelfde naam op de markt zou kunnen brengen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-02 09:01

EaS

Ja van 486 naar K6-2 naar Athlon allemaal AMD. Heb nu 6 AMD systemen om me heen staan. Bevalt perfect !!

Verwijderd

Al vanaf dat ik voor het eerst geruchtn hoorde over een 'K7' .. wist ik het al :)

Verwijderd

ik ga slapen

Verwijderd

Heel nuttig

• Ramon
Op zondag 25 maart 2001 05:16 schreef _coolman_ het volgende:
ik ga slapen
Op zondag 25 maart 2001 07:24 schreef HlpDsK het volgende:
Heel nuttig
[/onzin]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 25 maart 2001 19:35 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

[..]

[/onzin]
Nee, JOUW bijdrage is lekker nuttig... :P

• Ramon
Op zondag 25 maart 2001 19:55 schreef Exirion het volgende:

[..]

Nee, JOUW bijdrage is lekker nuttig... :P
Ik had m'n bijdrage al gedaan, maargoed...

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Toen ik de Athlon Classic 550 van broederlief aan het werk zag, wist ik, dat Intel even op de tweede plaats zou komen bij mij. Pure kracht, heerlijk. Zoals al eerder vermeld onder andere al zeker anderhalf jaar een Celeron 466 met een BX chipset. BX rules, never nooit gezeik, maar de TB 1,2 Ghz staat te popelen op de plank.

(Wekkel wil naar huis en zijn nieuwe aanwinst inbouwen....!!!)

• silentsnow
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Nou, ik was op de beurs in Utrecht en wou een snelle Proc. Aangezien Intel maar tot 800 ging (toen) en AMD tot 1000 besloot it voor AMD te gaan :9

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

mijn ouders hadde gene goesting meer in minder-compatibele Apple, en den dichtsbijzijnde comp-winkel had alleen compaqs me celerons (ARGHL) of Athlon 500/600

kzit dus nu me dienen Athlon 600 :), en da werkt al een jaar en paar maand supergoe

• Dennis
  • Laatst online: 21:11
Op zondag 25 maart 2001 20:51 schreef GiGNiC het volgende:
mijn ouders hadde gene goesting meer in minder-compatibele Apple, en den dichtsbijzijnde comp-winkel had alleen compaqs me celerons (ARGHL) of Athlon 500/600

kzit dus nu me dienen Athlon 600 :), en da werkt al een jaar en paar maand supergoe
Heb jij nooit taallessen gehad ofzo. OK, fouten is niet erg maar dit begrijp ik niet eens :(

• Devil N
  • Laatst online: 28-10-2025
'k Ben trouw begonnen met een Intel 486 en daarna een Intel Pentium 1. Maar Maart vorig jaar vond ik dat die Pentium 200 niet meer genoeg was (nou ja, eigenlijk vond ik dat al eerder :)), en aangezien ik net een hoop poen had gekregen voor m'n verjaardag, ben ik dus maar begonnen met 't zelf samenstellen van een pjoetertje, natuurlijk met bepaalde onderdelen uit de ouwe comp.
In ieder geval, op dat moment wist ik eigenlijk nauwelijks wat van hardware. Ik heb dus samen met een vriend alles uitgezocht wat in mijn budget paste.
En waarom ik toen uiteindelijk voor AMD heb gekozen? Daar zijn meerdere redenen voor.
Ten eerste moest ik, omdat ik een veel nieuwere processor zou kopen dan ik al had, een nieuwe mobo kopen, en daarom moest ik ook een nieuwe ATX kast kopen. Ik had dus alle vrijheid om te kiezen tussen een AMD en een Intel systeem.
Ten tweede is AMD gewoon goedkoper dan Intel. Mijn budget was ongeveer 1500 piek, net genoeg om een goede AMD pjoeter in elkaar te zetten (zoals ik al zei met onderdelen uit de oude comp).
Ten derde had ik voornamelijk lof gehoord over AMD, dus er was geen reden om er niet voor te kiezen.
En als laatste wou ik nou wel eens wat anders dan iets van monopolist Intel, en de underdog steunen.

That's it, I guess...
Pagina: 1