Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

SPDIF bracket zelf maken

Pagina: 1
Acties:

• novalite
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-06 05:16
Ik heb een Gigabyte 970A-UD3 en deze heeft alleen een optische uitgang en geen coaxiale. Heb een mooie digitale versterker van een home-cinema set die ik graag wil gebruiken maar die heeft alleen coaxiale ingang.
Nou zit er wel een aansluiting op het mobo zelf om een header/bracket op aan te sluiten.
Heb al wel wat rond gezocht maar die dingen zijn nog best lastig te krijgen, dus ik wil er zelf wel 1 maken.

Is dit gewoon een kwestie van stekkertje voor het mobo halen en die via een kabeltje aan een cinch plug solderen die ik op een bracket monteer? Of komt er iets meer bij kijken?

Mijn speeltje

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11 07:04
Geen idee of je dit zomaar makkelijk zelf kunt maken. Maar waarom niet gewoon een Toslink naar Coax convertor? Zijn wel actieve omzetters, dus je hebt wel een externe stroombron hebben, maar een stuk minder moeite dan om het zelf te gaan fabriceren. Met een beetje zoeken hoeven die dingetjes ook niet zoveel te kosten.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Kan je geen advertentie plaatsen in de V&A? Je krijgt zulke dingen wel eens bij een mobo, misschien dat iemand er nog wel een heeft liggen die je voor een paar euro mag hebben?

Edit:
V&A aangeboden: SPDIF Bracket dus bijvoorbeeld

[ Voor 25% gewijzigd door Rupie op 03-02-2012 18:41 ]

Desktop | Server | Laptop

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Denk dat deze oplossing nog handiger is namelijk een converter van optisch naar coax.

http://www.kabeltje.com/c...isch-coaxiaal-p-1150.html

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11 07:04
Rupie schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 18:37:
Kan je geen advertentie plaatsen in de V&A? Je krijgt zulke dingen wel eens bij een mobo, misschien dat iemand er nog wel een heeft liggen die je voor een paar euro mag hebben?

Edit:
V&A aangeboden: SPDIF Bracket dus bijvoorbeeld
Je moet wel even checken welke je precies nodig hebt. Op eBay staat bijvoorbeeld deze en die heeft maar een 3 pins connector, terwijl die uit V&A 4 pins heeft. Die verkoper van eBay heeft in zijn advertentie staan dat je even contact met hem mag opnemen zodat hij kan bevestigen of je die nodig hebt ;)

offtopic:
@Roel1966, kijk is twee posts boven je..

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem. Opgelost met een mailtje naar gigabyte Nederland en ik had binnen een paar dagen gratis(!) de juiste bracket in huis.

• novalite
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-06 05:16
Top service bij Gigabyte moet ik zeggen!! _/-\o_

Na de tip van Willem hierboven ook maar even een mailtje gestuurd via de Gigabyte site.
Had vandaag al bericht dat ze de bracket gratis verzonden hebben 8)

Mijn speeltje

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 14:06
novalite schreef op maandag 06 februari 2012 @ 15:39:
Top service bij Gigabyte moet ik zeggen!! _/-\o_

Na de tip van Willem hierboven ook maar even een mailtje gestuurd via de Gigabyte site.
Had vandaag al bericht dat ze de bracket gratis verzonden hebben 8)
Tx for the tip!

Gigabyte kan op korte termijn nog een aanvraag verwachten.. 8)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Pagina: 1