Sommige spellen laggen, moederbord + RAM upgrade?

Pagina: 1
Acties:

• diggow
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-02 13:18
Hallo, ik heb een soort van probleem.
Ik kan Battlefield 3 Singleplayer gewoon op Maxed out aan zonder enige lagg, multiplayer op High.
Maar met bijvoorbeeld Skyrim of GTA IV lagg ik al als ik bijvoorbeeld shadows ofzo aandoe en hoger dan High zet.

Ik denk zelf dat ik maar is mijn moederbord moet upgraden en 8gb DDR3 ram moet gaan kopen.

Iemand enige oplossingen of een goed moederbord met AM3+ enzo, waar mijn processor op kan?
Ik had zelf deze in gedachte : pricewatch: Asrock 870 Extreme3 R2.0

Edit : Vergeten om mn specs neer te zetten :cab:
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/fyrC

[ Voor 7% gewijzigd door diggow op 03-02-2012 15:55 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Mobo maakt weinig uit. In principe hoort je CPU het ook wel te doen, GTA 4 is namelijk voornamelijk voor je CPU nogal zwaar. Maar, ik heb het kunnen spelen met mijn Phenom II x3 720, een triple core dus.

Wel zie ik dat je cpu erg warm is. Is dit idle of net na een potje stevig gamen?

Mijn AMD 1100T word nu, met idle, een "whopping" 18 graden per core. Dus dat die van jou 30 graden warmer zijn, is best vreemd.

[ Voor 18% gewijzigd door RobinHood op 03-02-2012 16:11 ]

People as things, that’s where it starts.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Voor GTA IV is het misschien wel handig om je geheugen up te graden naar 8GiB.

Overigens geeft speccy bij mij aan dat het geheugen op 400MHz loopt. Zoek eens uit of je geheugen op de correcte snelheid werkt (denk er aan, het is DDR geheugen, dus 2x doen voor de effectieve snelheid).

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Stefanto
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-09-2025
Als je gaat kijken voor beter geheugen. Dan kan je ook kijken of je moederbord DDR3 aan kan. Deze halen hoger snelheid dan DDR2. http://tweakers.net/pricewatch/cat/545/geheugen-intern.html

• diggow
VasZaitsev schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 15:58:
Mobo maakt weinig uit. In principe hoort je CPU het ook wel te doen, GTA 4 is namelijk voornamelijk voor je CPU nogal zwaar. Maar, ik heb het kunnen spelen met mijn Phenom II x3 720, een triple core dus.

Wel zie ik dat je cpu erg warm is. Is dit idle of net na een potje stevig gamen?

Mijn AMD 1100T word nu, met idle, een "whopping" 18 graden per core. Dus dat die van jou 30 graden warmer zijn, is best vreemd.
Volgens mij was dit half uurtje nadat ik Battlefield 3 had afgesloten.
Nu is ie 50 graden.
Heb een Scythe Samurai ZZ cooler erop, en die staat ook ingestelt op het snelst in de BIOS.
Ik wou mischien een Cooler Master 212 gaan kopen, omdat die fan dan rechtstreeks naar buiten de kast gaat.

[ Voor 6% gewijzigd door diggow op 03-02-2012 16:39 ]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

na een halfuur hoort ie allang afgekoeld te zijn. Mijn koeler koelt hem van 50 naar 20 in ongeveer 5 minuten.

Ik denk dat je cpu mss te warm word, en zichzellf gaat terugclocken door de hitte.

• diggow
VasZaitsev schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 16:46:
na een halfuur hoort ie allang afgekoeld te zijn. Mijn koeler koelt hem van 50 naar 20 in ongeveer 5 minuten.

Ik denk dat je cpu mss te warm word, en zichzellf gaat terugclocken door de hitte.
Wat is dan een goede cooler voor een AMD Phenom x4 955?

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

een Scythe Mugen 2, een Arctic Cooler Freezer 13 pro, een Zalman perfmorma nogwat [staat wel in de pricewatch]

Ik gebruik een Freezer 13 Pro voor mijn 1100T, er zijn betere koelers, maar ach. Tijdens stresstests komt ie niet boven de 60 graden uit.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Upgraden van DDR2 geheugen is sowieso te duur om te gaan doen imo. Kun je beter wat extra neerleggen en dan DDR3 nemen.

48 graden is trouwens niet zo heet voor een CPU, al kan de koeling beter, controleer dus de airflow in de kast en de thermal paste op de CPU zelf.

[ Voor 38% gewijzigd door CH4OS op 03-02-2012 16:57 ]

• diggow
Ik denk dat ik de Cooler master Hyper 212 ga halen, koelt deze beter als de Scythe Samurai ZZ?
Geluid wat er vanaf komt boeit me niet zoveel, ik draag toch altijd een koptelefoon.

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-02 15:39

Fordox

00101010

zolang ie niet boven de 65 graden komt is het goed.
je kan beter een ddr3 am3+ bord nemen, daar heb je 2 hele goede bang for buck borden in:
pricewatch: Gigabyte GA-990FXA-UD3
en
pricewatch: Asus Sabertooth 990FX

dit zijn wel de high end chipsets, en fijne borden om evt toekomstige upgrades in uit te voeren met de nieuwe processoren van amd.

als je ergens een mugen 2 kan vinden heb je de beste deal. anders zonder overklok laat je lekker die scythe zitten.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Ik wil nogmaals even benadrukken dat het kan lonen om te kijken of je geheugen wel op de correcte frequentie is ingesteld in je bios.

265MHz lijkt me niet te kloppen gezien speccy bij mij gewoon de DDR snelheid van 400MHz aangeeft. (Als je DDR533 hebt en in je bios staat het op 266 dan klopt het wel).
Edit; Negeer dat maar ik ben er niet helemaal bij met m'n kop, ik heb DDR800 dus 400MHz klopt wel.

MBT de temperatuur van je cpu; controleer of de koeler er wel goed op zit, er geen plastic onderop de koeler zit en of de koelpasta wel goed is aangebracht.

[ Voor 32% gewijzigd door NitroX infinity op 03-02-2012 18:53 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• diggow
NitroX infinity schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 18:40:
Ik wil nogmaals even benadrukken dat het kan lonen om te kijken of je geheugen wel op de correcte frequentie is ingesteld in je bios.

265MHz lijkt me niet te kloppen gezien speccy bij mij gewoon de DDR snelheid van 400MHz aangeeft. (Als je DDR533 hebt en in je bios staat het op 266 dan klopt het wel).
Edit; Negeer dat maar ik ben er niet helemaal bij met m'n kop, ik heb DDR800 dus 400MHz klopt wel.

MBT de temperatuur van je cpu; controleer of de koeler er wel goed op zit, er geen plastic onderop de koeler zit en of de koelpasta wel goed is aangebracht.
Ik heb de processor en koeler die mn vader eerst gebruikte, hij heeft ook goed de koelpasta enzo erop gedaan.
Volgens hem is 50 graden op idle ook goed.

Verwijderd

Mijn processor is idle 24 graden en stressed 55 graden. Lijkt me dat jouw pa het niet helemaal juist heeft.

• diggow
Hier trouwens nog een foto van mn kast, er zit 1 casefan op de achterkant.
Die zit trouwens ook een beetje tegen de CPU fan aan, maar het past niet anders.
Heb die casefan trouwens ff uitgezet vanwege een felle blauwe led en dat is beetje vervelend als je het op de foto zet :p
http://puu.sh/fzHo

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-02 22:31

ötzi

eclecticus

Het is niet verwonderlijk dat als je de shaders aanzet dat je enige lag krijgt , dit is een van de zwaarste taken om te renderen voor je GPU.
Daar komt bij dat beide spellen best wel wat issues hebben grafisch gezien.
Ontstoffen is ook geen overbodige luxe aan je casefan te zien :P
Hou er trouwens ook rekening mee dat als je een nieuwe koeler koopt deze wel past in je kast qua hoogte...

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:10

jgj82

Ja, maar = nee

VasZaitsev schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 15:58:
En hoe bedoel je dit? 6x18= 108 graden?
of 18 graden? Vriest het dan 15 graden in jou kamer?

Geloof me maar dat alles tussen de 25 en 35 Idel normaal is, kouder kan bijna niet met luchtkoeling...
diggow schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 19:22:
[...]
Ik heb de processor en koeler die mn vader eerst gebruikte, hij heeft ook goed de koelpasta enzo erop gedaan.
Volgens hem is 50 graden op idle ook goed.
Heb je koelpasta? Zo ja, haal je PC van het stroomnet, verwijder de de koeler, haal de oude koelpasta eraf met een pluisvrije doek en doe 1 reistekorrel pasta op het midden van de head-spreader van je CPU.
Plaats de koeler terug en kijk eens of het beter geworden is....

Welke kant draait die ene fan op? luchtstroom naar buiten neem ik aan?

• diggow
ötzi schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 12:56:
Het is niet verwonderlijk dat als je de shaders aanzet dat je enige lag krijgt , dit is een van de zwaarste taken om te renderen voor je GPU.
Daar komt bij dat beide spellen best wel wat issues hebben grafisch gezien.
Ontstoffen is ook geen overbodige luxe aan je casefan te zien :P
Hou er trouwens ook rekening mee dat als je een nieuwe koeler koopt deze wel past in je kast qua hoogte...
Maar ik hoor met deze setup de spellen op het aller hoogste als het goed is, een vriend heeft een GTX 550TI, die net ietsje slechter als mijn kaart is en die kan GTA IV enzo wel op het hoogst.
Casefan enzo is trouwens gewoon stof vrij, hij is doorzichtig en door de belichting zie je hem niet zo goed.
jgj82 schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 13:07:
[...]

En hoe bedoel je dit? 6x18= 108 graden?
of 18 graden? Vriest het dan 15 graden in jou kamer?

Geloof me maar dat alles tussen de 25 en 35 Idel normaal is, kouder kan bijna niet met luchtkoeling...

[...]

Heb je koelpasta? Zo ja, haal je PC van het stroomnet, verwijder de de koeler, haal de oude koelpasta eraf met een pluisvrije doek en doe 1 reistekorrel pasta op het midden van de head-spreader van je CPU.
Plaats de koeler terug en kijk eens of het beter geworden is....

Welke kant draait die ene fan op? luchtstroom naar buiten neem ik aan?
Ik heb mijn CPU en de CPU Koeler sinds December, en mn vader heeft er toen ook gewoon koelpasta op gedaan.
Casefan blaast lucht uit de PC.

Zou het mischien komen omdat ik een AM2+ moederbord heb inplaats dan AM3?
En maakt cool n quiet nog iets uit? heb dat namelijk aan staan.

Volgens mij ligt het gewoon aan GTA IV, maar vind het wel raar dat mijn CPU zo warm is/

[ Voor 38% gewijzigd door diggow op 04-02-2012 19:48 ]

Pagina: 1