Snelheidsproblemen overgang van wireless-G naar N-netwerk

Pagina: 1
Acties:

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 20:25
Voorheen hebben wij altijd een wireless-G router gebruikt om draadloos internet in huis te hebben. Nu zijn we onlangs overgestapt naar Alles-in-één van Ziggo. Een monteur heeft hiervoor een nieuw modem bij ons geplaatst met daarin ontvangst voor draadloos internet. We hebben onze wireless-G router dan ook verwijderd uit onze setup aangezien deze door de nieuwe modem overbodig was geworden. Bovendien beschikt deze modem over een N-netwerk, waardoor er een veel grotere (draadloze) snelheid mogelijk zou moeten zijn.

Overal is dit het geval, behalve op mijn nieuwe Dell laptop... daar gaat het internet opeens super traag (als in 10-15 seconden voor de frontpage van tweakers). Andere (oudere) laptops werken gewoon goed op het nieuwe modem (overigens zijn dit allen laptops met een G netwerkkaart, mijn nieuwe Dell laptop is de enige die beschikt over een N-kaart). Ik heb als test opnieuw de wireless G-router ertussen geplaatst en dan is de snelheid van het internet op mijn Dell laptop wel gewoon naar behoren....

Ik heb de drivers van de netwerkkaart al opnieuw geïnstalleerd, maar dit heeft niet mogen werken.

Hier een plaatje van mijn netwerkkaart:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v289/outlandos/netwerk.jpg

En hier een plaatje van de snelheid op het N-netwerk via mijn Dell laptop:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v289/outlandos/ping.jpg

Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn? Dell hardware test geeft aan dat de netwerkkaart naar behoren werkt en de helpdesk van Dell geeft daarom mijn netwerk de schuld en wil de laptop niet terug nemen ter controle.

[ Voor 3% gewijzigd door outlandos op 03-02-2012 14:53 ]

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:12
speedtest.net geprobeerd ?

• outlandos
Ook ja, die maakt mijn laptop meestal geen eens goed af die test:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v289/outlandos/ping3.jpg

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Aangezien het hier om een Intel kaart gaat, wil je de nieuwste drivers van Intel installeren

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Wat geeft je laptop aan als snelheid van je draadloze netwerk?

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-02 08:33
doe eens een grote ping of tracert. zo te zien heeft computer steeds ergens een dip

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Doe ff tracert google.nl oid, en post het resultaat?

• outlandos
Brahiewahiewa schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 20:05:
Aangezien het hier om een Intel kaart gaat, wil je de nieuwste drivers van Intel installeren
Zojuist heb ik de nieuwste driver van de Intel site geprobeerd en dat heeft het opgelost! Voorheen enkel de driver van de Dell site gehaald, blijkbaar is daar iets niet helemaal lekker mee.

In ieder geval bedankt voor de reacties! :)
Pagina: 1