Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

bulk sms verzenden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,

voor een vrije informatica opdracht voor school heb ik een python scriptje gebouwd dat autmatisch de roosters en de roosterwijzigingen van de school site download en verwerkt. Vervolgens kunnen mede leerlingen zich via twitter aanmelden, om vervolgens (als er wijzigingen zijn die op hun van toepassing zijn) een persoonlijke dm te krijgen met de wijzigingen voor de volgende dag. B)

Nu gaat mn project aan z'n eigen succes ten onder; te veel mensen hebben zich aangemeld en de limiet voor 250 dm's per dag word gehaald, met als gevolg dat twitter dan tijdelijk de stekker eruit trekt (oftewel men api blokkeerd :P). Nu had ik het idee om de dm's te verwisselen voor een sms.

Onze school heeft 1500 leerlingen en laten we er maar vanuit gaan dat er per dag zo'n max (echt max) 800 smsjes de deur uit moeten. :Y

Nu heb ik me al wat georienteerd en er zijn twee manieren om dat voor elkaar te krijgen:
1. koop een gsm modem + sim kaart onbeperkt sms abbo
2. koop een bundel voor een online sms gateway

Probleem is dat bij optie 1 de "onbeperkt" meestal beperkt is tot 1000 smsjes per maand (vanwege de fup)
Probleem bij 2 is dat het meestal erg prijzig is, maar wel makkelijker te schalen.

Momenteel is er nog geen sponsoring van de school, wij willen eerst bewijzen dat het werkt. Eventueel kunnen we daarna vragen of de school het over wil nemen, of iig de kosten :+

Ik zie nu echter door de bomen het bos niet meer; heeft er iemand hier misschien ervaring met zulke services en wat advies voor mij?

Mijn voorkeur gaat echter naar optie 1, (ook meer geeky :P), kan echter nog geen abbo vinden dat geschikt is

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-11 20:40
Vraagje, waarom doe je geen email? Stuk simpeler en geen limiet. Kan soms een minuutje duren, dat is wel zo. Maar is dat niks? Op school heeft tegenwoordig iedereen een smartphone...

[ Voor 18% gewijzigd door naarden 4ever op 03-02-2012 13:55 ]

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:42
Misschien is dit iets voor je?

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Is het geen optie om gewoon meerdere twitteraccounts aan te maken die DM's sturen? of het middels mentions te doen? Lijkt me geen geheime info.

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-11 13:23
Is niet dé oplossing denk ik: "In order to prevent spam we have limited bulk SMS to 100 messages."

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Met http://www.bulksms.com/int/w/pricing.htm kan je 50k sms versturen voor 1400 euro. Lijkt mij een dure hobby? En zij bieden een SMS API waar je dus makkelijk tegenaan moet kunnen lullen vanuit je Python code.

Als ik jou was zou ik een RSS feed aanbieden.

Want hoe dan ook zit je met het feit dat iemand moet kijken voor de informatie van roosterwijzigingen tot zich komt. Of je nou een SMS / Email / RSS Feed / Twitter DM stuurt, het maakt niet uit: je kan het als ontvanger vergeten te bekijken.

Bij mij op school was er een bel lijst opgesteld, en als een docent ziek was dan belde de concierge de eerste twee studenten van de lijst, en elke student belde door naar een andere student. Ook stond het op de school website gemeld.

edit:
www.mollie.nl en http://www.clickatell.com bieden een vergelijkbare dienst aan als bulksms. Maar ze zijn vrijwel even duur.

edit2:

Over RSS feed gesproken. Ik ga er niet vanuit dat iedereen een Twitter account heeft. Maar elk Twitter account heeft wel een RSS feed (toch?). Dus als de school een account aanmaakt en daar de ziekmeldingen op plaatst dan kan iedereen daar de RSS feed van gebruiken. Ook kunnen mensen berichten retweeten naar klasgenoten. Er zijn zelfs lijsten die aangemaakt kunnen worden? Geen idee hoe dat precies zit..

[ Voor 42% gewijzigd door webfreakz.nl op 03-02-2012 14:22 ]

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bij ons op school is er een SMS-service, welke er gebruikt wordt geen idee. Volgens mij is het wel gekoppeld aan Magister, het leerlingvolgsysteem wat er gebruikt wordt. Hier kun je er meer info over vinden: http://www.schoolmaster.n...nguage/nl-NL/Default.aspx

Verwijderd

Topicstarter
Het idee is dat de leerling direct weet wat er uitvalt wat voor hem van toepassing is; met email kunnen ze net zo goed ff de browser openen en naar de schoolsite gaan (waar de wijzigingen ook staan)

Wij (ik ook) vergeten nog wel eens om te kijken op het wijzigingen bord/ of om naar de school site te gaan

Met twitter op de telefoon (meeste zijn bijna standaard voorzien van een twitter app) krijg je vrijwel direct een push als je uitval hebt.

We zijn al bezig met meerdere accounts, echter heeft twitter er een van geblokkeerd ivm serial accounts (wat niet toegestaan is) :P Momenteel is het wachten op twitter...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2012 14:56 ]

• Unity2
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:00
Of ontwikkel een app voor android en iphone en push de berichten naar de telefoons. Lijkt me een stuk goedkoper, maar wel opdringerig genoeg om de aandacht te trekken die studenten willen als het om dit soort info gaat. Just a thought...

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Gebruik gewoon een mailserver van school, geen gezeur met FUP dan.
Laat zien dat het via de mail werkt, dan werkt het ook via de sms vertel je er dan bij ;)

Verwijderd

Topicstarter
[off-topic] kan trouwens niet begrijpen dat sms'n zo duur moet zijn, die paar kb tjes... [/off-topic]

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 15:46:
[off-topic] kan trouwens niet begrijpen dat sms'n zo duur moet zijn, die paar kb tjes... [/off-topic]
Klopt, waarom denk je dat providers zo fanatiek zijn nu veel mensen Whatsapp gebruiken? :+

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Met email op de smartphone krijg je tenminste ook een notificatie dat er een wijziging is, dan kan je eventueel daarop reageren door naar je rooster te gaan online.

Als je zelf telkens moet gaan kijken op de roosterpagina, dan loop je achter de feiten aan.

Ik denk daarom zelf dat een emailoplossing best goed kan werken.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 15:46:
het opzetten van de verbinding kost relatief veel capaciteit. Zo is 20kb verzenden dus niet per se 10x belastender dan 2kb verzenden.

Verwijderd

418O2 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 16:01:
[...]

het opzetten van de verbinding kost relatief veel capaciteit. Zo is 20kb verzenden dus niet per se 10x belastender dan 2kb verzenden.
maar een smsje van 161 tekens is wel 2 keer zo duur als een smsje van 160 tekens. is toch stom dan

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 16:02:
[...]

maar een smsje van 161 tekens is wel 2 keer zo duur als een smsje van 160 tekens. is toch stom dan
Om dat tegen te gaan zou de provider in het bericht moeten kijken om te snappen dat twee berichten bij elkaar horen. Nu sturen ze die berichten gewoon door naar het telefoon nummer van de ontvangende partij en die rijgt de berichten maar aan elkaar.

Pagina: 1