Naheffing ivm de thuiskopie?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-10 16:46
Nu breekt mijn klomp

Eerst kan ik ineens niet meer bij cdrwinkel.com bestellen wijk ik uit naar een Nederlandse webwinkel, zal de naam niet noemen krijg ik deze mail:

Geachte heer *******

Aangezien wij een commercieel bedrijf zijn, hebben wij zoals ieder ander ons aan de wet te houden. Dit houdt in dat de stichting thuiskopie ons verplicht media heffing op alle dvd’s en cd’s in ons assortiment te heffen.

Om het voor al onze klanten makkelijk te maken zouden wij dit het liefst al verrekend willen hebben op de website zodat dit voor u gemakkelijk er is. Aangezien wij meerdere leveranciers hebben om u als klant van de goedkoopste prijs te voorzien is het vrijwel niet te doen om dit probleem al op de website verrekend te hebben. Dat komt omdat de ene leverancier de media heffing al wel heeft verrekend en andere leverancier verrekend deze vergoeding weer niet.

Vandaar dat wij deze vergoeding alsnog moeten verrekenen tot ons spijt. De vergoeding die hiervoor gevraagd wordt is 0,48 cent per dvd. Het bedrag wat nog bijbetaald dient te worden voor deze heffing is €54,74 inclusief btw.
Het bedrag kunt u overmaken op rekening *** en onder vermelding van uw nummer:

Ik verwacht u voldoende te hebben geïnformeerd.

Mocht u nog vragen en/of dergelijke neem dan zo snel mogelijk contact met ons op.

--
Met vriendelijke groet,

Dat gaat dus niet gebeuren en heb net de order laten annuleren

Iemand alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:59
Was er niet al een zaak geweest over dvd's en cd's die niet gebruikt gaan worden voor copyright materiaal? Misschien daar is naar zoeken.

EDIT
Verder is bijna 50 cent per dvd belachelijk hoog, je kunt ze als gewone consument dan nog goedkopere krijgen bij wijze van spreke.

Ter vergelijking(weet niet om wat voor dvds het gaan)
http://www.pmteurope.com/...GB-16X-Philips-100-stuks/

[ Voor 54% gewijzigd door karstnl op 03-02-2012 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Gewoon misleiding van deze winkel. Ze weten toch met welke leveranciers ze zaken doen en welke wel en welke geen heffing verrekenen? Hint: Nederlandse fabrikanten en importeurs wel (die zijn dit namelijk verplicht), buitenlandse niet.

Ze moeten gewoon de echte prijs vermelden op hun website, niet het lokkertje van een buitenlandse leverancier zonder heffing.

Als de koop al tot stand is gekomen, denk ik dat jij in je recht staat om levering af te dwingen voor de geadverteerde prijs.

[ Voor 42% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 03-02-2012 13:34 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
Misschien levert dit iets op, maar dat laat nog niet weg dat de vergoeding die ze nu eisen disproportioneel is.

http://eur-lex.europa.eu/...=CELEX:62008J0467:NL:HTML
Dat gaat dus niet gebeuren en heb net de order laten annuleren
Ik heb over dit zinnetje heen gelezen |:( Las iets anders. :>

[ Voor 26% gewijzigd door karstnl op 03-02-2012 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-10 23:57

Sebastiaan

....

tarief is van de Stichting Thuiskopie: http://www.thuiskopie.nl/nl/tarieven

40 cent + btw = 48 cent per dvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

met google zijn er genoeg te vinden.
waar ik eigenlijk ben blijven hangen is :
http://www.bigdennis.com/...cache=true&order=name&p=1
maar er zijn er nog wel goedkoper te vinden. ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als bovenstaande tekst letterlijk overgenomen is dan heb je geluk en kun je je beroepen op een enorme vormfout.

0,48 cent = bijna een halve cent per DVD.

54,74/0,048=1140 DVD's

Heb je werkelijk zoveel DVD's gekocht?

Verder staan in deze brief nog de nodige fouten met betrekking tot werkwoordvervoegingen en grammatica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Ik zie nergens 0,48 cent staan, alleen 48 cent. denk dat je zelf een vormfout maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
sypie schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 13:43:
Als bovenstaande tekst letterlijk overgenomen is dan heb je geluk en kun je je beroepen op een enorme vormfout.

0,48 cent = bijna een halve cent per DVD.

54,74/0,048=1140 DVD's

Heb je werkelijk zoveel DVD's gekocht?

Verder staan in deze brief nog de nodige fouten met betrekking tot werkwoordvervoegingen en grammatica.
Het is 48 cent, of 0,48 euro. Foutje van TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:05
Was een quote van de mail die hij ontving. Foutje van de betreffende winkel dus :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Van TS of van diegene die de brief/e-mail verstuurd heeft? Als dit namelijk van de verkopende partij komt dan zijn het amateurs en kun je het bedrag door 10 delen,scheelt toch weer dik €40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Brad Pitt schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 13:48:
[...]

Was een quote van de mail die hij ontving. Foutje van de betreffende winkel dus :P
Haha ik zie het inderdaad! Heb tekst letterlijk geplakt! Had ik niet eens gezien!

Het verrotte nu is wel dat ik al geannuleerd heb en had de order ook al betaald.

Zoals ik het nu zie zou de bijbetaling dus 5 euro 40 zijn haha

[ Voor 22% gewijzigd door wimpie007 op 03-02-2012 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Die heffing is er al jaaaaaaren... Fout van de winkel dus..

Mailtje terugsturen dat jij niet opdraaid voor fouten die de winkel maakt.
Geachte heer, mevrouw,

Die heffing is er al jaren en die wet ook. Dat is een fout die u zelf gemaakt heeft dat niet in de prijs te verwerken. Het moge duidelijk zijn dat ik op de prijs ben afgegaan die u hanteerd.

Was de prijs hoger geweest, had ik het wel elders gekocht, gezien de 48ct. de prijs van de concurent overstijgt.

Ik ga uw fout niet financieel compenseren, en biedt de mogelijkheid aan om de media te komen ophalen, nadat deze voorafgaand wordt betaald. De media die al is beschreven zal ook terugkomen, maar gezien de privacygevoelige informatie die er op staat, wel vernietigd zal worden.

U kunt mijn aankoopbedrag terugsturen naar het rekeningnummer waar u de betaling van heeft ontvangen.

Hiermee hoop ik u voldoende te hebben geinformeerd

Met vriendelijke groet,

$jij
En veel plezier er mee $winkel >:)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
RaZ schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 14:15:
Die heffing is er al jaaaaaaren... Fout van de winkel dus..
Mailtje terugsturen dat jij niet opdraaid voor fouten die de winkel maakt.
[...]
En veel plezier er mee $winkel >:)
Dank! Maar had gisteren pas besteld he. Is nog niks verstuurd

Ik ga nog wel even shopreview invullen als ik geld terug heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ohh.. dan valt het nog mee, ik dacht dat je ze al had.

Dan gaat dat mailtje niet echt op natuurlijk. Dan kan je 2 dingen doen denk ik. bijlappen, of annuleren. Denk dat een foutje eigenlijk wel optijd hersteld kan worden.

Maar ik zou niet bijbetalen als ik het al in huis had gehad, en daar ging ik wel van uit.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

wimpie007 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 14:05:
[...]

Zoals ik het nu zie zou de bijbetaling dus 5 euro 40 zijn haha
Daar kun je niks mee, want als je ze daarop wijst zal de cent vervangen worden door euro.

Verder moet dat bedrag betaald worden door de importeur, dus daar heb je als klant niks mee te maken. Annuleren en slechte shopreview is je makkelijksste optie. Misschien heb je recht op meer, maar dan moet je een rechtzaak enzo aanspannen, en ik schat in dat je wat anders te doen hebt.

[ Voor 34% gewijzigd door leuk_he op 03-02-2012 14:42 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Ja, maar dan heeft TS wél voldaan aan hetgeen er gevraagd wordt, en kan TS dus aantonen dat hij de heffing heeft betaald. Dat TS aan mag nemen dat dit bedrag correct is klinkt wel logisch. Kortom de webshop moet beter z'n teksten bekijken voordat deze verstuurd worden.

Als men zegt dat de heffing niet volledig is betaald heeft TS in ieder geval een poot om op te staan en is het overige geld leergeld voor de webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

sypie schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 14:42:
Ja, maar dan heeft TS wél voldaan aan hetgeen er gevraagd wordt,
Formeel heb je gelijk. of nog mooier, je betaald het bedrag en bent erg verbaasd bij het afhalen dat er geen 1180 dvd's voor je klaar liggen. >:) >:) >:) ;) ;) ;) ;) ;)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Haha,

Nou ik ga nog wel een shopreview doen.

Ik vind dus dat zij verantwoordelijk zijn voor de juiste prijzen op de site. En met die prijzen had ik nou niet het idee van goh goh wat goedkoop. Iets met aannemelijk en billijkheid

Het was trouwens Max ICT die toch wel goed stond aangeschreven

Bovendien zouden ze geld vrijdag terugstorten, nog niet gebeurd. Ik weer achteraan bellen,gingen het vandaag doen....

[ Voor 28% gewijzigd door wimpie007 op 07-02-2012 14:46 ]

Pagina: 1