Voor een klant moet ik printers toevoegen op een terminal server. De terminal server draait in het datacenter, de printers staan bij de klant. Er ligt een VPN verbinding tussen de netwerken.
Ik heb niet veel ervaring met network shares, maar het is me gelukt om de printer handmatig toe te voegen (in het Administrator account). Dit heb ik gedaan door
- start > uitvoeren > \\1292.168.xx.xx
- printer dubbelklikken
Het lukt dan ook om de netwerk printer te selecteren wanneer ik een test pagina wil printen met kladblok.
Nu wil ik een script schrijven om met net use de printer(s) toe te voegen.
Ik heb dit geprobeerd met
Ik krijg echter de volgende foutmelding:
System error 67 has occurred. The network name cannot be found.
Heeft iemand enig idee hoe ik er voor kan zorgen dat de printer(s) met net use worden toegevoegd? Klopt mijn syntax niet? Of moet ik op een andere manier verbinding met een share op een IP maken?
Ik heb niet veel ervaring met network shares, maar het is me gelukt om de printer handmatig toe te voegen (in het Administrator account). Dit heb ik gedaan door
- start > uitvoeren > \\1292.168.xx.xx
- printer dubbelklikken
Het lukt dan ook om de netwerk printer te selecteren wanneer ik een test pagina wil printen met kladblok.
Nu wil ik een script schrijven om met net use de printer(s) toe te voegen.
Ik heb dit geprobeerd met
code:
1
| net use * \\192.168.xx.xx <password> /user:ADAM.local\printACC /persistent:yes |
Ik krijg echter de volgende foutmelding:
System error 67 has occurred. The network name cannot be found.
Heeft iemand enig idee hoe ik er voor kan zorgen dat de printer(s) met net use worden toegevoegd? Klopt mijn syntax niet? Of moet ik op een andere manier verbinding met een share op een IP maken?