Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSDforMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-08 19:55
Ik heb een tijd geleden van iemand wat MOV-bestanden gekregen die gecaptured zijn in Final Cut op een Apple.
Nu wil ik deze bestanden gaan gebruiken in Adobe Premiere Pro CS5.5 maar ivm het ontbreken van de correcte codec kan ik dus niet openen in Premiere (ook niet in Adobe Media Encoder)

Enkele gegevens van de MOV-bestanden zijn (bepaald met MediaInfo):

Format : MPEG-4
Format_Commercial_IfAny : HDV 1080i
Format_Profile : QuickTime
CodecID : hdv3
Width_Original/String : 1 440 pixels
Height_Original/String : 1 080 pixels
DisplayAspectRatio/String : 16:9
FrameRate_Mode/String : Constant
FrameRate/String : 25,000 fps

Volgens mij is de enige manier om de bestanden te converteren met een extern programma van dit 'Apple-specifieke' formaat naar 'iets' wat Premiere kent, waarbij ik minimaal kwaliteitsverlies heb.

Iemand DE oplossing voor mij ? Met Google/GoT kom ik alleen terecht bij 100-en-1 videoconverters...maar de vraag is dus welke in mijn situatie de 'beste' oplossing zou kunnen zijn.

Thanx alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:47

Gutteguttegut

CEO of TFD

Bekend probleem, ben ik ook wel eens tegen aan gelopen:

http://kb2.adobe.com/cps/407/kb407928.html
Video files from Apple Final Cut Pro
Some Final Cut Pro workflows create QuickTime files encoded with the Apple Intermediate Codec ("AIC"), which is not available for Windows. Adobe Premiere Pro CS4 for Windows, therefore, cannot read AIC-encoded QuickTime files.

To resolve this issue, use Final Cut Pro to transcode AIC-encoded files into files encoded with a QuickTime code. The codec is available for both Mac OS and Windows.

If you use Final Cut Pro to create Apple ProRes files, then download the Apple ProRes QuickTime Decoder 1.0 for Windows.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:38
Maar volgens mij is dit niet de AIC codec.

Probeer voor de grap de extensie van .MOV naar .MP4 te veranderen en het dan nog eens te importeren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSDforMe
Helaas.....bij renamen naar MP4 krijg ik alleen het audio-spoor van de opname in Premiere.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:11
Mediacoder kan wel aardig transcoden, er is een standaard gratis versie met weinig beperkingen, dus het proberen waard misschien.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
BSDforMe schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 18:20:
Helaas.....bij renamen naar MP4 krijg ik alleen het audio-spoor van de opname in Premiere.... :(
Hoe groot is het bestand? Kan je het via WeTransfer sturen (naar mij) ? Dan kan ik er wat beter naar kijken voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSDforMe
GerardHenninger schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 23:06:
[...]

Hoe groot is het bestand? Kan je het via WeTransfer sturen (naar mij) ? Dan kan ik er wat beter naar kijken voor je.
Ik stuur je wel even het kleinste bestand welke ik heb (ca 5 mb) per mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
BSDforMe schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 11:19:
[...]

Ik stuur je wel even het kleinste bestand welke ik heb (ca 5 mb) per mail.
Ik heb je bestand ontvangen...... Ik kan het in Adobe CS5.5 gewoon openen (op m'n Mac).
Misschien een idee om over te stappen van Windows naar Mac OS X ? :+

Ook met dit programma krijg ik hem open : MPEG Streamclip.
Probeer dat eens. Als dat lukt dan zou je ze met MPEG Streamclip heel makkelijk over kunnen zetten naar een ander formaat dat je wel kan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSDforMe
GerardHenninger schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 11:30:
[...]

Ik heb je bestand ontvangen...... Ik kan het in Adobe CS5.5 gewoon openen (op m'n Mac).
Misschien een idee om over te stappen van Windows naar Mac OS X ? :+

Ook met dit programma krijg ik hem open : MPEG Streamclip.
Probeer dat eens. Als dat lukt dan zou je ze met MPEG Streamclip heel makkelijk over kunnen zetten naar een ander formaat dat je wel kan lezen.
Jij bent snel zeg ;)

En in MPEG Streamclip krijg ik het bestand geopend, maar hoor ook alleen het geluid en zie geen beeld.

En ja...overstappen op Mac staat al een tijdje op de planning, maar aangezien mijn Windoos Quad-core met 8GB nog niet versleten is zal het nog wel even duren helaas.....

Denk dat het toch echt zo is dat er een codec gebruikt is welke uitsluitend op Mac bestaat......*zucht*
Anders kan ik misschien bij een vriend wel even een Mac lenen voor wat avonden.....eens checken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
BSDforMe schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 11:44:
[...]

Jij bent snel zeg ;)

En in MPEG Streamclip krijg ik het bestand geopend, maar hoor ook alleen het geluid en zie geen beeld.

En ja...overstappen op Mac staat al een tijdje op de planning, maar aangezien mijn Windoos Quad-core met 8GB nog niet versleten is zal het nog wel even duren helaas.....

Denk dat het toch echt zo is dat er een codec gebruikt is welke uitsluitend op Mac bestaat......*zucht*
Anders kan ik misschien bij een vriend wel even een Mac lenen voor wat avonden.....eens checken....
Hoe groot is alles bij elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSDforMe
44GB ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Zou je mij het kleine bestand ook kunnen sturen? Ik heb geen Mac maar ik ben geïntrigeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSDforMe
Voor iedereen die er een blikt op wilt werpen.......

http://www.lousberg.net/FC/090328_1b_2.rar

Hier staat een klein voorbeeld bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Beamer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-03 20:21

Mr-Beamer

And what shall I improve today

Gspot in windows geeft als codec hdv3 HDV (final Cut Pro) status Codec Status Undetermined
Ik kan hem hier dus ook niet openen

To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:11
Met mediacoder kan ik dat bestand afspelen en transcoden naar alle andere formaten.

Maar wat is er als het goed is te zien? ik zie alleen een groot vlak met ruis en een bromtoon op de achtergrond, maar goed, geen errors, dus misschien klopt het gewoon.

[ Voor 14% gewijzigd door haarbal op 08-02-2012 01:05 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

Pagina: 1