Ik heb een tijd geleden van iemand wat MOV-bestanden gekregen die gecaptured zijn in Final Cut op een Apple.
Nu wil ik deze bestanden gaan gebruiken in Adobe Premiere Pro CS5.5 maar ivm het ontbreken van de correcte codec kan ik dus niet openen in Premiere (ook niet in Adobe Media Encoder)
Enkele gegevens van de MOV-bestanden zijn (bepaald met MediaInfo):
Format : MPEG-4
Format_Commercial_IfAny : HDV 1080i
Format_Profile : QuickTime
CodecID : hdv3
Width_Original/String : 1 440 pixels
Height_Original/String : 1 080 pixels
DisplayAspectRatio/String : 16:9
FrameRate_Mode/String : Constant
FrameRate/String : 25,000 fps
Volgens mij is de enige manier om de bestanden te converteren met een extern programma van dit 'Apple-specifieke' formaat naar 'iets' wat Premiere kent, waarbij ik minimaal kwaliteitsverlies heb.
Iemand DE oplossing voor mij ? Met Google/GoT kom ik alleen terecht bij 100-en-1 videoconverters...maar de vraag is dus welke in mijn situatie de 'beste' oplossing zou kunnen zijn.
Thanx alvast!
Nu wil ik deze bestanden gaan gebruiken in Adobe Premiere Pro CS5.5 maar ivm het ontbreken van de correcte codec kan ik dus niet openen in Premiere (ook niet in Adobe Media Encoder)
Enkele gegevens van de MOV-bestanden zijn (bepaald met MediaInfo):
Format : MPEG-4
Format_Commercial_IfAny : HDV 1080i
Format_Profile : QuickTime
CodecID : hdv3
Width_Original/String : 1 440 pixels
Height_Original/String : 1 080 pixels
DisplayAspectRatio/String : 16:9
FrameRate_Mode/String : Constant
FrameRate/String : 25,000 fps
Volgens mij is de enige manier om de bestanden te converteren met een extern programma van dit 'Apple-specifieke' formaat naar 'iets' wat Premiere kent, waarbij ik minimaal kwaliteitsverlies heb.
Iemand DE oplossing voor mij ? Met Google/GoT kom ik alleen terecht bij 100-en-1 videoconverters...maar de vraag is dus welke in mijn situatie de 'beste' oplossing zou kunnen zijn.
Thanx alvast!