Kosten verkeersbord

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:19
Hallo,

Ik ben vanochtend van de weg geraakt waarbij ik een bord omver heb gereden en een in een greppel ben beland.
Ik mankeer niks, het was gelukkig alleen maar schrikken, maar mijn auto heeft wel de nodige schade. Een aardige man die een loonbedrijf bezit heeft mijn auto uit de greppel getrokken met een shovel (scheelt weer een sleepwagen bellen).

De bocht waar ik ben uitgegleden was erg glad ( je mag er normaal tachtig, waar ik 50-60 reed). Andere auto's gleden ook in die bocht (één raakte aan de andere kant van de weg en knalde ook bijna tegen een bord en een greppel in). Er was naar mijn weten ook nog niet gestrooid aangezien toen ik stond te wachten op hulp er pas een strooiwagen langs kwam.

Nu ga ik straks de gemeente bellen (of moet ik een andere instantie bellen?) voor het omver gereden verkeersbord, maar heb ik nog een paar vragen. Ik heb mij laten vertellen dat zo'n bord een erg duur grapje is. Draai ik nu voor de kosten op?

Mijn auto kan waarschijnlijk nog wel gerepareerd worden met tweedehands onderdelen.

Tevens heb ik de telefoonnummers van twee mensen die willen getuigen voor de gladheid & dat ik niet te snel reed.

Graag hoor ik jullie input hier over :).

P.S: Mijn auto is WA verzekerd (golf 3 uit 1996)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verzekering bellen lijkt me handiger :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:48
MAX3400 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 12:05:
Verzekering bellen lijkt me handiger :)
Niet aan toe te voegen....

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Lijkt mij eerder de verantwoordelijkheid van de gemeente. Die heeft blijkbaar niet goed genoeg gestrooid.
Jij had je aangepast aan de omstandigheden zoals ik het nu lees.

Zou je er niet al te druk over maken (dat verkeersbord dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verzekering is hier je aanspreekpunt idd.

Voor wat betreft de prijs van een verkeersbord: enkele tientjes tot 1000+ euro per stuk, afhankelijk van lokatie, type en hoe hufter- en vandalismeproof het moet zijn.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creon
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:36
is er politie bij geweest?

zo nee, mond houden zelf schade laten maken
het is jou fout dat je van de weg gegleden bent
je hebt je niet aagepast aan de weersomstandigheden, als je dat wel gedaan had was je niet van de weg gegleden
ik weet wel dat je snelheid geminderd hebt, maar daamee heb je je blijkbaar niet genoeg aangepast

melden bij de verzekering, gaat zeker je premie omhoog

ik probeer je niet te veroordelen, maar uit eigen ervaring weet ik dat je gewoon snel moet maken dat je weg komt (dat kost gewoon het minste geld en ergenis)

[ Voor 17% gewijzigd door creon op 03-02-2012 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:14

CeesKees

I rest my Kees

Kijk, dit is nu zoals het hoort! Dit vind ik zeer netjes!

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
bord: 50 euro
plaatsen door een gemeente ambtenaar: 1750 euro

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Laatst online: 16:05

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Terrz schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 12:04:
Tevens heb ik de telefoonnummers van twee mensen die willen getuigen voor de gladheid & dat ik niet te snel reed.
Hoezo reed je niet te snel? Je bent toch uit de bocht gegleden? Dat er wellicht nog niet gestrooid was is een tweede. Je hebt je als automobilist aan te passen aan de omstandigheden. In dit geval was zalfs 50-60 km/h te hard voor de omstandigheden.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261479

creon schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 12:26:

je hebt je niet aagepast aan de weersomstandigheden, als je dat wel gedaan had was je niet van de weg gegleden
ik weet wel dat je snelheid geminderd hebt, maar daamee heb je je blijkbaar niet genoeg aangepast

melden bij de verzekering, gaat zeker je premie omhoog

ik probeer je niet te veroordelen, maar uit eigen ervaring weet ik dat je gewoon snel moet maken dat je weg komt (dat kost gewoon het minste geld en ergenis)
Om je even te verbeteren, dat kost JOU het minste geld en ergernis. Om van je medemens maar even niets aan te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-06 10:30
Het kleineblauwe bordje bovenaan zo'n gele paal die je meestal op een vluchtheuvel ziet staan kostte een paar jaar geleden al 325 euro.

[ Voor 49% gewijzigd door Malt007 op 03-02-2012 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261479

Question Mark schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 12:39:
[...]

Hoezo reed je niet te snel? Je bent toch uit de bocht gegleden? Dat er wellicht nog niet gestrooid was is een tweede. Je hebt je als automobilist aan te passen aan de omstandigheden. In dit geval was zalfs 50-60 km/h te hard voor de omstandigheden.
Tja, dat is natuurlijk een gevoelskwestie. De snelheidsborden staan er nu juist omdat de overheid er vanuit gaat dat wij dat zelf niet in kunnen schatten. Dat was hier dan ook het geval.

Daar veroordeel TS overigens helemaal niet op, het is mij ook wel eens overkomen. De combinatie bocht/snelheid/staat van de banden/hoeveelheid ijs e.d. is allemaal erg lastig in te schatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:00
Eerste gemeente bellen en je NAW / Kenteken doorgeven, want als je de politie eerder bij je aanklopt, ben je strafbaar...

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Je had direct de politie moeten bellen en op wachten. Je hebt nu ongeoorloofd de plek van een ongeval verlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
Heb het ondertussen gemeld bij de gemeente en heb contact op genomen met de verzekering.
[...]

Ik doelde op de toegestane snelheid. In mijn geval had ik me niet genoeg aangepast. De automobilist die even na mij slipte en tot stilstand kwam had winterbanden en kon nog goed corrigeren. Ik daarentegen heb geen winterbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
Dav1d schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 12:47:
Je had direct de politie moeten bellen en op wachten. Je hebt nu ongeoorloofd de plek van een ongeval verlaten.
De politie komt niet meer voor dit soort gevallen. Ik ben vorig jaar ook eens achter op iemand gereden, toen we de politie belden wouden ze ook niet komen omdat er geen gewonden waren. Ze komen alleen als er gewonden en/of onenigheid over schuld is.

edit: En verlaten heb ik het niet echt, mijn auto staat 30 meter verder in een doodlopend stukje. Kon de auto moeilijk in de greppel laten liggen wel?

[ Voor 13% gewijzigd door Terrz op 03-02-2012 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Anoniem: 261479 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 12:41:
[...]

Tja, dat is natuurlijk een gevoelskwestie. De snelheidsborden staan er nu juist omdat de overheid er vanuit gaat dat wij dat zelf niet in kunnen schatten. Dat was hier dan ook het geval.

Daar veroordeel TS overigens helemaal niet op, het is mij ook wel eens overkomen. De combinatie bocht/snelheid/staat van de banden/hoeveelheid ijs e.d. is allemaal erg lastig in te schatten.
Twee voorbeelden van de anwb site:
  • U rijdt 's winters om 8 uur over een brug waar het extra glad is en hard waait, terwijl op de radio en de tv al vanaf half 6 gewaarschuwd is voor bevriezing en extra gladheid van dit soort weggedeelten. De wegbeheerder had nog geen kans gezien overal te strooien. De wegbeheerder is niet aansprakelijk.
  • U rijdt met vorst op ZOAB om 11.00 uur 's ochtends. U rijdt 90 à 100 km per uur. U moet plotseling remmen voor een voorligger die gaat slippen en u raakt zelf ook in de slip. Er is overal gewaarschuwd voor gladheid, maar op de snelwegen zijn ook al de strooiwagens langs geweest. Toch is het ZOAB nog glad. De wegbeheerder is niet aansprakelijk, want u had meer rekening moeten houden met de gladheid.
aansprakelijkheid wegbeheerder

Het lijkt me dan vrij duidelijk dat de gemeente/wegbeheerder niet aansprakelijk is. Ondanks dat het lullig en vervelend is voor de topicstarter.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creon
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:36
Dav1d schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 12:47:
en dan bovenop de schade ook nog een boete krijgen omdat je je wagen niet kunt beheersen
paaltje betalen inc zetten, heb ik helemaal niets op tegen
maar dan wel tegen een fatsoenlijk tarief

zo'n voorval moet niet gebruikt worden om het gat in de gemeentekas te dichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 21:30
Hier is een WA verzekering toch voor?
zolang je niks deed waardoor je verzekering niet uitbetaald (te hard rijden, drinken, premies niet betalen) is er niks aan de hand.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
Voor de ramptoeristen:

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/11/397444.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/11/397447.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/11/397448.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
Malt007 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 12:40:
Het kleineblauwe bordje bovenaan zo'n gele paal die je meestal op een vluchtheuvel ziet staan kostte een paar jaar geleden al 325 euro.
Dat moet je ook niet doen hé ;).

Maar 325 euro vind ik nog al wat... Dit bord zal wel duurder zijn. Ik ben helaas ook maar een (arme) student... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Dergelijke schade aan je auto en dan maak jij je zorgen om dat bordje van de gemeente :D Erg netjes!

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

[...]

Achteraf kijkt men een paard in de kont. Hij reed niet te hard (t.o.v. de daar geldende maximum snelheid) en in zo'n geval weet je pas dat je te hard gereden hebt als het kwaad al geschied is. Voor hetzelfde geld was 30, 20 of stapvoets al te snel. Of stap jij bij elke bocht uit om de weg te beoordelen, er een formule op los te laten om zo op de snelheid te komen dat het nog veilig is?
fsfikke schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 13:11:
Dergelijke schade aan je auto en dan maak jij je zorgen om dat bordje van de gemeente :D Erg netjes!
Die Golf-rijders van tegenwoordig ook :+

[ Voor 14% gewijzigd door McBoom op 03-02-2012 13:14 ]

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
Ach de oom van mijn vriendin werkt op een autosloperij en is erg handig, dus onderdelen en reparatie heb ik wel vertrouwen in. Radiateur is niet stuk, auto start en loopt nog gewoon, dus het lijkt erger dan het is.

op het eerste gezicht lijkt het ook niet verzet. Maar vanavond maar even een diagnose stellen aangezien ik nu op mijn stage ben.

[ Voor 13% gewijzigd door Terrz op 03-02-2012 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
McBoom schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 13:13:
[...]

Achteraf kijkt men een paard in de kont. Hij reed niet te hard (t.o.v. de daar geldende maximum snelheid) en in zo'n geval weet je pas dat je te hard gereden hebt als het kwaad al geschied is. Voor hetzelfde geld was 30, 20 of stapvoets al te snel. Of stap jij bij elke bocht uit om de weg te beoordelen, er een formule op los te laten om zo op de snelheid te komen dat het nog veilig is?

[...]

Die Golf-rijders van tegenwoordig ook :+
Ja ik zie van te voren niet of zo'n bocht te glad is, en aangezien ik gewoon met het andere verkeer in een colone reed (allemaal ongeveer dezelfde snelheid) zag ik niet aankomen dat ik daar de bocht uit zou vliegen.

Ik zat al te wachten op zo'n opmerking :+ . Ik ben geen sjonnie met een petje en de stoel in ligstand. Ook heb ik geen regenpijp als uitlaat, idiote spoilers, subwoofers en velgen die meer waard zijn als de dagwaarde van de auto zelf. Het is gewoon een standaard golf waar ik tot nu met veel plezier in gereden heb (en afgelopen jaar zelfs mee naar Italië ben geweest :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Wel netjes dat je het bij de gemeente gemeld hebt, maar dit gaat je toch wel aardig wat geld kosten.
Kennis is eens door een perkje gereden omdat het in de bocht ook glad was. Kostte hem iets van 300 euro om die plantjes weer recht te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Terrz schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 13:11:
[...]

Dat moet je ook niet doen hé ;).

Maar 325 euro vind ik nog al wat... Dit bord zal wel duurder zijn. Ik ben helaas ook maar een (arme) student... *zucht*
Schrale troost, ik was ook student toen en daarnaast nog 400 euro boete. Maar ja dat was geen ongeluk, maar baldadigheid... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Terrz schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 13:18:
Ik zat al te wachten op zo'n opmerking :+ . Ik ben geen sjonnie met een petje en de stoel in ligstand. Ook heb ik geen regenpijp als uitlaat, idiote spoilers, subwoofers en velgen die meer waard zijn als de dagwaarde van de auto zelf. Het is gewoon een standaard golf waar ik tot nu met veel plezier in gereden heb (en afgelopen jaar zelfs mee naar Italië ben geweest :).
* McBoom is zelf ook Golf (3) rijder :)

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

McBoom schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 13:13:
[...]

Ho ho, ik zeg nergens dat TS onverantwoord gereden heeft. Hij heeft enkel wel te hard gereden voor die omstandigheden. Ik veroordeel verder ook helemaal niemand. Gevalletje stomme pech in dit geval.

Het siert Terrz dat hij de zaken op zo'n nette manier regelt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
Question Mark schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 13:35:
[...]
Ho ho, ik zeg nergens dat TS onverantwoord gereden heeft. Hij heeft enkel wel te hard gereden voor die omstandigheden. Ik veroordeel verder ook helemaal niemand. Gevalletje stomme pech in dit geval.

Het siert Terrz dat hij de zaken op zo'n nette manier regelt. :)
Twijfelde wel om het te melden, maar er zijn genoeg (omwonende) mensen die het gezien hebben dus wou het er eigenlijk maar niet op wagen.

Als ik twee bromsnorren aan de deur heb ben ik vast duurder uit als nu (hoop ik, anders had ik het beter niet kunnen melden :+ )
McBoom schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 13:31:
[...]

* McBoom is zelf ook Golf (3) rijder :)
Ah, je voelt met me mee dus :P.

edit: Kreeg zojuist te horen dat dat bord gewoon door mijn WA-verzekering gedekt word :)

[ Voor 17% gewijzigd door Terrz op 03-02-2012 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Lekker laten gaan, word bij het eerstvolgende wegonderhoud wel vervangen...

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-06 23:16

Twhomp

Stayin' Alive

warhamstr schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 14:01:
Lekker laten gaan, word bij het eerstvolgende wegonderhoud wel vervangen...
Lekkere houding.

Als je al geen geld wilt betalen, dan is een (anoniem) belletje met de gemeente het minste wat je kan doen. Iets stukmaken en stiekem er van tussen is wat kleuters doen als ze een bal door een raam trappen.

Maar blijkbaar zijn sommigen dat niveau nog niet ontstegen.

Natuurlijk zal iemand van de gemeente het bord vanzelf wel zien liggen en wordt het gefixed, daar gaat het niet om. Het gaat om je verantwoordelijkheid nemen.

Ik vind het goed om te lezen dat de TS, ondanks dat hij het bord gesloopt heeft, van plan is het te laten maken _/-\o_

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:47

beany

Meeheheheheh

Houd wel rekening met wat administratiekosten als je het vrijwillig meldt ;)

Administratiekosten buiten proportie?

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Laatst online: 27-06 21:22
Hulde aan de topicstarter! Dat je er uberhaupt over nadenkt, dat lijkt tegenwoordig helaas uitzondering.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
beany schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 14:12:
Houd wel rekening met wat administratiekosten als je het vrijwillig meldt ;)

Administratiekosten buiten proportie?
Zo zie je maar weer, bij mensen met goed gedrag word altijd een poot uitgedraaid.

Als ik werkelijk zo'n hoog bedrag moet betalen voor "administratiekosten" meld ik het de volgende gewoon niet meer als ik schade maak aan overheidseigendom. Dit staat totaal niet meer in verhouding met de gedane schade maar is enkel om de kas te spekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Mja zo kende ik iemand die met dit weer tegen een massief gietijzeren lantaarnpaal van 30 cm doorsnede reed

2stukje verf van de lantaarnpaal af. zijn auto total los

rekening 2500,= gulden

Dat ding staat er 20 jaar later nog. dat zijn redenen voor mij om te zeggen, zoek het maar uit met je bord.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
RocketKoen schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 13:04:
Hier is een WA verzekering toch voor?
zolang je niks deed waardoor je verzekering niet uitbetaald (te hard rijden, drinken, premies niet betalen) is er niks aan de hand.
Ook al deed je dat wel dan is er nog niks aan de hand. Dat soort dingen kan niet worden uitgesloten door de WA dekking. Ja, je kunt er wel gezeik mee krijgen natuurlijk bij justitie als je zwaar dronken met 200km/u dat bord uit de grond hebt gereden. Maar ook al deed je dat, de WA dekt altijd. Dat is voor all-risk (en dan dus schade aan je eigen auto waar je zelf schuld bij hebt) niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:20

Tomatoman

Fulltime prutser

Malt007 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 12:40:
Wat een onzin, die prijs heeft niets met de aanschafprijs van het bord te maken. Als je een verkeersbord bij bijvoorbeeld Agmi in Tegelen of Vermolen in Den Haag bestelt, betaal je afhankelijk van het bord en de maat 50 tot 100 euro exclusief BTW. Een straatnaambord kost 40 tot 70 euro, afhankelijk van de uitvoering. De prijs die jij noemt is waarschijnlijk inclusief de gele paal en/of verkeersmaatregelen en/of plaatsingskosten en/of overhead en/of winst en/of BTW.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

ebia schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 17:04:
[...]

Ook al deed je dat wel dan is er nog niks aan de hand. Dat soort dingen kan niet worden uitgesloten door de WA dekking. Ja, je kunt er wel gezeik mee krijgen natuurlijk bij justitie als je zwaar dronken met 200km/u dat bord uit de grond hebt gereden. Maar ook al deed je dat, de WA dekt altijd. Dat is voor all-risk (en dan dus schade aan je eigen auto waar je zelf schuld bij hebt) niet het geval.
Een WA-verzekering dekt weliswaar de kosten die de wegbeheerder eventueel in rekening brengt, maar dat gaat wel ten koste van je premie. Wellicht ben je beter af om de kosten zelf te dragen. Bij de meeste verzekeraars kun je de schade gewoon door de verzekeraar laten vergoeden en vervolgens binnen een jaar beslissen dat je de kosten alsnog liever zelf draagt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111703

Terrz schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 16:11:
[...]

Zo zie je maar weer, bij mensen met goed gedrag word altijd een poot uitgedraaid.

Als ik werkelijk zo'n hoog bedrag moet betalen voor "administratiekosten" meld ik het de volgende gewoon niet meer als ik schade maak aan overheidseigendom. Dit staat totaal niet meer in verhouding met de gedane schade maar is enkel om de kas te spekken.
Dé reden om het gewoon niet te melden. Je wordt gewoon kei- en keihard aangepakt, en er worden allerlei prachtige kosten in rekening gebracht die helemaal nergens op slaan. Vanuit een moreel aspect is het natuurlijk wel duidelijk dat je het beter kunt aangeven, maar feitelijk worden mensen met dergelijk goed gedrag bestraft. Hoe goed je het ook bedoelt: niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
ZeRoC00L schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 12:38:
bord: 50 euro
plaatsen door een gemeente ambtenaar: 1750 euro
En daarna doodop zeker :+

Ik ben serieus ook wel benieuwd wat zo'n bordje kost :) Over het algemeen is gemeentewerk niet goedkoop. Een boompje kost ook al snel 1000 euro heb ik ooit gelezen.
Zo hoort het :)
Terrz schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 13:38:
[...]
edit: Kreeg zojuist te horen dat dat bord gewoon door mijn WA-verzekering gedekt word :)
Ik had niet anders verwacht. Maar afhankelijk van de prijs en je no-claim-terugval moet je maar kijken of je het bord niet zelf wilt betalen.

[ Voor 22% gewijzigd door RemcoDelft op 03-02-2012 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Laatst online: 27-06 20:38
Geen idee wat het kost, maar hulde voor de TS vanwege zijn netheid _O_. Succes met de afhandeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:24

Bestla

M/M -> V/F

Wa verzekerd dus, eigen schade word niet vergoed. Maar de andere schade zal gewoon gedekt worden. No claim terugval hoeft niet te gebeuren als het je eerste schade is in x jaar. Als je wel terugvalt zal het met enkele euro's per maand zijn. Met die paar euro's verhoging van de premie koop je geen nieuw bord hoor.

Koplamp, bumper, moterkap, en linkerscherm plus wat klein spul en hij ziet er weer goed uit. Als je mazzel hebt kun je de plaatwerk delen nog in de goede kleur bemachtigen.

Kijk ook de bodem van je auto goed na. dat paaltje kan je rem/benzineleiding beschadigd hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door Bestla op 04-02-2012 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:38

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Hier kun je wat prijzen van verkeersborden terugvinden, dat stelt dus niets voor. De kosten inclusief plaatsen verwacht ik ook wat onprettiger.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ach, het is maar een Golf.... ;) (geintje)

Als ik wat meer naar boven lees dat de wegbeheerder vrijwel nooit aansprakelijk wordt gehouden, lijkt het me een lastige taak... Trouwens, een verzekering keert altijd de schade uit die de verzekerde heeft aangebracht. Dan ligt het er maar aan of je alleen een WA of casco(+) of allrisk verzekering hebt of jouw schade ook wordt uitgekeerd.

En ja, je premie gaat omhoog... Tijdje geleden is mijn motor omgereden op een parkeerplaats (stond midden in parkeervak :S). Ik bellen naar de verzekeringsagent, zegt die vent: Ja, je motor kan gerepareerd worden, maar dan gaat je premie met 30 euro omhoog!!
Dus maar gauw via het Waarborgfonds gespeeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
fish schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 16:17:
Mja zo kende ik iemand die met dit weer tegen een massief gietijzeren lantaarnpaal van 30 cm doorsnede reed

2stukje verf van de lantaarnpaal af. zijn auto total los

rekening 2500,= gulden

Dat ding staat er 20 jaar later nog. dat zijn redenen voor mij om te zeggen, zoek het maar uit met je bord.
Als ik schade aan jouw auto veroorzaak en jij krijgt 500 euro voor een kras, is het jouw goedrecht om die kras te laten zitten en van die 500 euro een (ik noem maar wat) upgrade aan je PC te doen. Waarom zou dat voor de overheid anders zijn? Het is pure geldverspilling om vanwege wat verfschade aan een lantaarnpaal een heel nieuwe paal te plaatsen. Leuk voor de mensen die daardoor werk hebben, maar als ze zo met hun geld omgaan krijgt de overheid daar ook commentaar op natuurlijk.

Die 2500 gulden kwam van zijn verzekering, niet uit eigen zak :)

Een paar jaar geleden was het met oud en nieuw zo ontzettend mistig. Toen is er hier bij Almelo bij de oprit van de A35 iemand vol in de zandwal gereden met die rood/witte borden ervoor. Dat is zo hard gegaan dat de politie er vast bij is geweest en de man vast heeft moeten betalen voor de borden, maar maanden later zaten ze nog half in de zandwal gedrukt. Ze functioneerden nog prima, het zag er alleen niet uit :o

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Volgende keer anoniem bellen en dan later, een bedrag naar de gemeente overmaken wat jij redelijk vind voor een nieuw bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

RemcoDelft schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 21:46:
[...]

En daarna doodop zeker :+

Ik ben serieus ook wel benieuwd wat zo'n bordje kost :) Over het algemeen is gemeentewerk niet goedkoop.
[...]
Dat antwoord heb ik zojuist gegeven :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Grrrrrene schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 12:12:
[...]

Als ik schade aan jouw auto veroorzaak en jij krijgt 500 euro voor een kras, is het jouw goedrecht om die kras te laten zitten en van die 500 euro een (ik noem maar wat) upgrade aan je PC te doen. Waarom zou dat voor de overheid anders zijn? Het is pure geldverspilling om vanwege wat verfschade aan een lantaarnpaal een heel nieuwe paal te plaatsen. Leuk voor de mensen die daardoor werk hebben, maar als ze zo met hun geld omgaan krijgt de overheid daar ook commentaar op natuurlijk.

Die 2500 gulden kwam van zijn verzekering, niet uit eigen zak :)
Indirect betalen "we allemaal" natuurlijk voor dergelijke achterlijke bedragen. Nu zou je kunnen claimen dat het indirect via de gemeente ook weer bij "ons allemaal" terechtkomt, maar dan is het alleen zinloos geld rondpompen.
Voor een paar krassen in een lantaarnpaal lijkt me een anti-roest-behandeling voldoende. Sowieso weet ik genoeg palen die helemaal vol zitten met bots-krasjes omdat mensen moeite hebben met parkeren, en ook die roesten niet weg, dus eigenlijk is er niets nodig.
Tenzij het "twee kale plekjes" in werkelijkheid erger was natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-06 09:10

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ernemmer schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 12:43:
Volgende keer anoniem bellen en dan later, een bedrag naar de gemeente overmaken wat jij redelijk vind voor een nieuw bord.
Wat heeft dat anoniem bellen dan nog voor zin?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-06 23:16

Twhomp

Stayin' Alive

Ultraman schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 13:45:
[...]

Wat heeft dat anoniem bellen dan nog voor zin?
Dat je niet genaaid wordt met een onredelijk bedrag ;)

En een ambtenaar gaat echt niet een anoniem telefoontje koppelen aan een niet-anonieme spontane gift (waarvan het bedrag 'vreemd' is). Sowieso: wat gaan ze bewijzen?

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Als de kosten voor plaatsing erg hoog zijn kun je altijd nog voorstellen om het zelf te plaatsen. Tevens kun je een aantal prijsopgaves (bord + plaatsing) opvragen.

Je bent de wegbeheerder de schade verschuldigd, maar dat betekent niet dat de kosten die de wegbeheerder maakt redelijkerwijs overeenstemmen met de schade. Laat ze dus eerst maar eens met een aansprakelijkheidsstelling komen met onderbouwing van het schadebedrag :)

Dat je verantwoordelijk bent voor de schade en linksom of rechtsom zult moeten betalen is evident :)

[ Voor 3% gewijzigd door Rukapul op 04-02-2012 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-06 23:20

Part

Helemaal niets.....

Ernemmer schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 12:43:
Dat overmaken moet je dan wel vanaf je geheime bankrekening doen zodat ze het niet terug kunnen storten. ;)
(Gemeente kan geen gift aannemen.)

[ Voor 6% gewijzigd door Part op 04-02-2012 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Tomatoman schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 21:24:
[...]

Wat een onzin, die prijs heeft niets met de aanschafprijs van het bord te maken. Als je een verkeersbord bij bijvoorbeeld Agmi in Tegelen of Vermolen in Den Haag bestelt, betaal je afhankelijk van het bord en de maat 50 tot 100 euro exclusief BTW. Een straatnaambord kost 40 tot 70 euro, afhankelijk van de uitvoering. De prijs die jij noemt is waarschijnlijk inclusief de gele paal en/of verkeersmaatregelen en/of plaatsingskosten en/of overhead en/of winst en/of BTW.
Je hebt helemaal gelijk, echt onzin die genoemde prijs, hij gaat natuurlijk zelf op zoek naar de goedkoopste aanbieder. Hij heeft natuurlijk ook een bedrijf om de btw terug te vorderen en mogelijkheden, toestemming en expertise om deze zelf terug te plaatsen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Muv de BTW terugvragen zie ik het probleem inderdaad niet. Ik bedoel, hoe moeilijk kan dat zijn.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik waardeer de eerlijkheid van TS, komt er zo'n nozem zoals hierboven die het niet meer dan normaal vindt dat de maatschappij ervoor moet betalen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-06 13:18
Pfff, wel zonde. Auto ziet er nog netjes uit voor de rest. Lijkt inderdaad vooral blikschade, maar dan nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177151

Kun je t bord niet gewoon zelf fixen? Of is er niks meer van over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Dus de gemeente heeft niet gestrooid, TS pas wèl zijn snelheid aan en dan moet TS opeens opdraaien voor de kosten? Alsof hij zelf niet genoeg schade aan z'n auto heeft. Wie zegt dat het bord überhaupt vervangen wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Vinnienerd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 18:14:
Dus de gemeente heeft niet gestrooid, TS pas wèl zijn snelheid aan en dan moet TS opeens opdraaien voor de kosten? Alsof hij zelf niet genoeg schade aan z'n auto heeft. Wie zegt dat het bord überhaupt vervangen wordt?
TS heeft zijn snelheid gewoon niet _voldoende_ aangepast. En de gemeente kan niet, zodra het gaat sneeuwen/vriezen, in 1 klap overal gestrooid hebben. TS vermeldt ook dat de gemeente wel aan het strooien was, maar nog niet daar waar hij uit de bocht gegleden was. De schade aan de auto van de TS is (uiteraard) voor rekening van TS zelf, aangezien het zo te zien een eenzijdig ongeluk was. Het is dan ook erg netjes dat de TS dat meldt bij de gemeente, of moet de gemeente volgens jou een bord vergoeden uit gemeenschapsgeld omdat de TS te snel door een gladde bocht reed?

Ik wil niet zeggen dat de TS onbenullig reed, zoiets als hij omschrijft had mij ook kunnen overkomen, maar dan moet je niet de gemeente de schuld proberen te geven omdat je op een stuk wegdek reed waar het glad was doordat er nog niet (voldoende?) gestrooid was.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-06 21:04
Gevalletje shit happens, kan je niks aan doen, daarom ben je dus WA verzekerd. Beetje jammer alleen dat dan je premie dus omhoog kan gaan en het lastig is in te schatten hoe dit zich verhoud tot de kosten van de reparatie (beetje krom dat het voordeliger kan zijn om het zelf te betalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegve
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-05 23:15
De verzekering kan gewoon uitkeren, en als je dan de schade terugbetaald aan je verzekering, zal deze de no-claim niet verhogen. Dit kan je dus gewoon op dat moment nog beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Laat het nu gewoon voor wat het is joh? Daar betaal je wegenbelasting voor hoor.

Dat morele gezeik! Als een wethouder het over een maand in zijn harses haalt dat hij die bordjes daar eigenlijk niet zo mooi vind, worden ze met dezelfde gang geshredderd :(

Sta je dan met je goeie gedrag, rekening en bekeuring voor achteraf bepaalde roekeloos rijgedrag.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
koplamp vervangen met 2ehands, overige schade laten voor wat het is (auto is al afgeschreven), bord is voor de gemeente (daar betaal je toch wegenbelasting voor?). verzekering er buiten laten, done deal.

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan
  • Laatst online: 07-06 06:46

MadMan

What the....

Dat dacht mijn broertje ook. Twee dagen erna werd ik om 7 uur wakker omdat ze hem van zijn bed aan het tillen waren _O-

Wat je dan doet is geen overtreding, het is een misdrijf. Met andere woorden, een strafblad. Zodra jij schade veroorzaakt bij een ander is het een ongeval, en je mag niet doorrijden na een ongeval. In het geval dat je een verkeersbord ramt oid kijken ze niet zo nauw maar je moet het binnen 24 uur gaan melden, niet alleen aan de verzekering maar ook aan de politie.

De kosten voor een standaard verkeersbord zijn rond de 700 euro trouwens, maar daar kan volgens mij per gemeente verschil in zitten.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
MrJayMan schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 23:54:
koplamp vervangen met 2ehands, overige schade laten voor wat het is (auto is al afgeschreven), bord is voor de gemeente (daar betaal je toch wegenbelasting voor?). verzekering er buiten laten, done deal.
Zo makkelijk is het. Schade:

- Moterkap
- koplampen
- grill
- bumber
- voorframe (waar radiateur inzit)
- wielstang (wielen stonden uit elkaar)

Auto is gerepareerd met slooponderdelen.
heb nu een groene grill en een donkerblauwe moterkap, komende weken maar eens zoeken naar zwarte onderdelen. het is niet erg mooi maar ik kan in iedergeval weer rijden :).

Ik zal vanavond even foto's uploaden.

Excuses voor de hoofdletters etc, ik typ dit vanaf mijn mobiel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
MuddyMagical schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 15:43:
[...]

Pfff, wel zonde. Auto ziet er nog netjes uit voor de rest. Lijkt inderdaad vooral blikschade, maar dan nog...
Ja baal er ook erg van, t mag dan een "1000-euro" auto zijn maar ik ben er heel blij mee. Loopt gelukkig nog wel als een zonnetje. Hij ziet er nu niet meer zo mooi uit, maar ben op marktplaats aan het zoeken naar een gelijk gekleurde motorkap, grill en bumper. Met een beetje mazzel ben ik met een eurotje of 70-80 klaar.

De blauwe motorkap, groene grill en ongespoten kunststof bumper kan ik uiteraard ook weer verkopen waardoor ik er hopelijk niet heel veel meer bij in hoef te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hoe erg is dat bord dan eigenlijk beschadigd? Als de paal een beetje verbogen is zou ik hem gewoon weer rechtzetten en het niet melden. Dat je het gemeld hebt is wel netjes, maar soms wordt eerlijkheid ook bestraft. Ben wel benieuwd naar de afloop hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-06 14:37
Mijn collega schoot laatst uit de bocht over zo'n geel reflactiepaal met zo'n mooi rond blauw bord erop. Hi is frans, dus ik heb voor hem de gemeente even gebeld. Die bedankten voor het melden en dat was het dan, geen vraag over kosten of dat soort zaken.

Geval 2, mijn opa en oma zijn een keer de bocht uit gevlogen en hebben daar zo'n standaard reflectorpaaltje meegenomen. Gebeld om te melden en zelfde verhaal. Geen kosten oid.

Weet niet of dat standaard is, maar volgens mij doen ze er niet zo moeilijk over.
Pagina: 1