Laptop/TV geen werkende HDMI koppeling?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:51
Hallo :)

Ik zit met het probleem dat ik mijn HDMI verbinding van mijn laptop naar mijn TV niet werkende krijgt. Heb een HDMI kabel gekocht (bij MediaMarkt) en deze zit in mijn laptop HDMi aansluiting en ook in de HDMI TV aansluiting.

Met geen enkele mogelijkheid krijg ik mijn beeld van de laptop naar de TV gedupliceerd. Ik heb het vanaf de laptop geprobeerd maar ook bij de TV instellingen gekeken.

Laptop is nu net een jaartje oud en is een Asus, windows 7 Home Premium en 64bit.
Model: ASUS Notebook K52Dr Series.

TV is een LG --> 32LG3000. Er zitten 2 HDMI poorten op, en allen werken niet.

Vanaf de laptop probeer ik door middel van rechtermuisknop op bureaublad en dan naar schermresolutie en dan in te stellen, maar ook vanuit daar werkt het vooralsnog niet.

Iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen? Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:01
Probeer eens in windows 7 op de Windows toets te drukken in combinatie met de P dus: [Windows] + [P]
Als het goed is krijg je dan een scherm in beeld met 4 mogelijkheden
- Alleen op Computer
- Dupliceren
- Uitbreiden
- Alleen op projector

Dan moet je zelf nu dus beslissen wat je wilt, maar normaliter moet het gewoon werken.

[ Voor 3% gewijzigd door Annuk op 03-02-2012 11:29 ]

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
en anders de ouderwetse fn-F8 om de externe uitgang te activeren. even nagekeken bij google :Y

[ Voor 21% gewijzigd door DECOY88 op 03-02-2012 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
DECOY88 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:28:
en anders de ouderwetse fn-F8 om de externe uitgang te activeren. even nagekeken bij google :Y
DECOY88 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:28:
en anders de ouderwetse fn-f4 om de externe uitgang te activeren
Dat is niet per definitie overal hetzelfde hé die FN + F4 knop, als ik bijv. dat doe op mijn laptop dan gaat deze in de slaapstand. ;)

en de FN+F8 toets is hier de mute :P maar zal miss per fabrikant verschillen, mijn laptop is namelijk een Acer Aspire Ethos 5951G

[ Voor 35% gewijzigd door Annuk op 03-02-2012 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Annuk schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:31:
[...]

Dat is niet per definitie overal hetzelfde hé die FN + F4 knop, als ik bijv. dat doe op mijn laptop dan gaat deze in de slaapstand. ;)
had het nog even nagekeken op google en bij deze is het fn+F8

gelukkig zijn de icoontjes wel bij iedereen hetzelfde *O*

[ Voor 8% gewijzigd door DECOY88 op 03-02-2012 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Toetsencombinatie FN+F8 is meerdere malen geprobeerd. Lukt helaas niet.
Combinatie Windows + P ga ik direct even testen.

Kom er nog even op terug of het werkt. Bedankt voor de reacties in ieder geval, hopelijk krijg ik het werkend.

Zowel FN+F8 als Windows+P al deze opties werken niet.
Heb op de TV gekeken, HDMI kabel zit in input 3, en die heb ik op de TV dan ook geselecteerd. Daar kan het al niet aan liggen. Ik krijg gewoon het signaal vanaf de laptop niet over op de een of andere manier.

[ Voor 54% gewijzigd door Sleehond op 03-02-2012 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
Wat is je videokaart e.d. dan? weet je dat zo?
En zijn de drivers allemaal wel goed voor je videokaart? of moet je in het Nvidea/ATI menu nog wat omzetten mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Dat is volgens mij ook een beetje het probleem inderdaad.
Mijn videokaart is een ATI Radeon HD 5470 1 GB.

Voorheen had ik van ATI iets van Catalyst centrum ofzo op de laptop staan. Dat is nu van mijn laptop verdwenen op de een of andere manier. Ik heb vanochtend al de drivers gecheckt, alles moet up to date zijn. Ik probeer dat weer te installeren, dat Catalyst centrum gedoe, het lijkt ook te lukken de installatie ervan, maar vervolgens is het nergens op mijn computer terug te vinden.

http://support.amd.com/us...ws/Pages/auto_detect.aspx

Heb nu deze gedownload. En deze download nu het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://img710.imageshack.us/img710/743/fotoykn.png

Uploaded with ImageShack.us

Vervolgens krijg ik nu de volgende elementen om te installeren:

Afbeeldingslocatie: http://img443.imageshack.us/img443/4088/foto2k.png

Uploaded with ImageShack.us

Installatie van bovenstaande elementen gelukt. Vervolgens kan ik nergens dat Catalyst Control Center vinden :? Ik schiet dus nog geen klap op volgens mij |:(

Er staat als ik rechtermuisknop doe op bureaublad:

"ADM Vision Engine Control Center"

Klik ik daarop gebeurt er niks 8)7

[ Voor 54% gewijzigd door Sleehond op 03-02-2012 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Een kleine kick als het mag. Iemand nog enig idee wat ik kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Grote kans dat het ontbreken van CCC jouw probleem is. Wellicht compleet je videokaart uninstallen en dan de laatste drivers van Ati / Guru 3D nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:18
^ Dat, en kijk even hier:

"C:\Program Files (x86)\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CCC.exe"

Dat moet de executable van control center zijn.
Doorzoek anders even je program files op ccc.exe
Als die mist is je installatie sowieso niet goed.

EDIT:

En probeer even hier: http://usa.asus.com/Noteb...rformance/K52DR/#download

64 bit selecteren en dan onder chipset kopje. Ik heb eerder gehad bij laptops dat je een fabrikant driver moet gebruiken en dat de standaard nvidia en ati niet werken. Dit is nu ook zo bij mijn bto laptop.

EDIT EDIT: Maar verwijder inderdaad eerst even alle ouwe troep voordat je dat doet.

[ Voor 45% gewijzigd door KnoxNL op 04-02-2012 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Thanks for de updates. Ik zal dit vanmiddag eens gaan proberen. Hopelijk gaat het dan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brunsting
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-06-2024
Ik dacht ook een dergelijk probleem te hebben met mijn dell xps15. Ben toch best lang bezig geweest voordat ik doorhad dat de hdmi kabel niet ver genoeg in mn laptop zat. Klinkt heel stom, maar check ff of je hem ver genoeg er in hebt gedrukt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
@ KnoxNL

Bedankt voor je bericht. Zojuist alle oude troep verwijderd. Ben nu via jouw link de volgende aan het downloaden:

AMD Graphics & INF Update Driver
Version V8.781.0.0
2011.01.07 update

Dat is de meest recente onder de chipset knopje. Ben erg benieuwd of het na installeren hiervan wel gaat lukken. Ik kom er op terug, bedankt in ieder geval!

EDIT: Heb bovenstaande geïnstalleerd. Zoals ik kan zien is catalyst control center nu weer geïnstalleerd op mijn laptop. Ik kan er alleen niet in komen? Via rechtermuisknop op bureaublad staat er CCC en dan opent hij hem niet. Ik kan hem ook niet openen wanneer ik de map opzoek waar hij geïnstalleerd staat.

Leuk, heb je hem geïnstalleerd opent hij niets...

Is CCC nou gewoon nog steeds niet goed geïnstalleerd ofzo?
Bij start button staan er gewoon shortcuts naar CCC, maar die werken niet
In lijst van geïnstalleerde programma's staat niks van ATI CCC

[ Voor 45% gewijzigd door Sleehond op 06-02-2012 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Poeh, lastig zeg.
En die CCC.exe is ook nergens te vinden? In een andere map ofzo?
Van afstand wordt het nu inderdaad wel lastig om te bepalen waar het fout gaat. Als ik vanavond achter mijn laptop zit zal ik wel eens kijken of er ergens een install log wordt bijgehouden ofzo. Misschien dat we daar wat wijzer van worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Zal zeker gewaardeerd worden als je nog even wat voor me kan bekijken. Ik heb het vooralsnog nog steeds niet werkend gekregen, behoorlijk vervelend allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Wat ik nu in ieder geval zie is dat bij mij alleen "AMD CATALYST install manager" staat bij geinstalleerde programma's. CCC gaat dus sowieso niet apart vermeld worden. Heb je een custom of express install gedaan? Voer de setup anders nog eens uit en kijk eens of je CCC niet apart moet aanvinken (normaliter niet maar je weet maar nooit).

En probeer deze anders eens: Van guru 3D. http://downloads.guru3d.com/download.php?det=2846
Deze gebruik ik momenteel ook, weliswaar met een 6990m maar dat mag voor CCC niet uitmaken.

Ik denk ook nog even verder :)

EDIT: De logs worden (bij mij) hier neergeplempt. C:\Program Files\ATI\CIM\Reports
In de XML files. Als je vanaf de oudste ze allemaal bekijkt moet je precies kunnen zien wat er verwijderd/geinstalleerd word.

EDIT EDIT: Die ccc.exe trouwens nog kunnen vinden? Misschien verwijzen de snelkoppelingen alleen naar de verkeerde plek....

[ Voor 23% gewijzigd door KnoxNL op 06-02-2012 17:20 ]

Pagina: 1