Toon posts:

HTPC geluidskaarten + Marantz en JBL Northridge

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een uitdaging waar ik zelf niet uit kom en ik hoop dat iemand hier meer verstand van heeft.

Ik heb een pc dedicated aan mijn tv gekoppeld en daaraan een Marantz versterker met een vrij dikke JBL set en een REL subwoofer. Alles aangesloten via HDMI en geluid via optisch. Toch heb ik het idee dat het niet helemaal goed werkt. Ik krijg wel geluid maar moet het versterkervolume te hoog zetten.

Ik heb iets van NVIDIA en iets van realtek in mijn pc zitten (ik heb screenshots maar kan deze hier niet plakken) en dat staat allebei aan. Ik wil graag weten welke van de 2 mijn geluidskaart is en of ik 1 van de 2 (de minst goede) uit kan zetten.

Alvast bedankt!
Rob

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-02 08:10

FeaR

In GoT we trust

Als je nu ook eens aangaf welke Marantz je exact hebt staan, en ook welke componenten er in de PC zitten. Want wellicht is het handiger om de PC met HDMI aan te sluiten naar de Marantz en dan vanaf de receiver naar de TV te gaan. Met bepaalde hardware stuur je dan beeld en geluid naar de Marantz wat nogal wat voordelen heeft. Maar daar is nu niets over te zeggen aangezien er informatie mist.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Wil ik graag doen maar kan hier geen screenshots plakken, in pastebin ook niet zie ik net... Het is een Marantz NR1402. Ik stuur je ff mijn mailadres, als je wil kun je replyen en dan stuur ik de screenshots.

• E-razor1984
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-02 20:39
optie 1
Als je een geforce er in hebt zitten kun je vanaf de 4xx serie via hdmi zowel HD audio en video doorsturen naar je versterker. Dus je pc via HDMI naar je HDMI in op je versterker, en dan met je HDMI out naar je TV.

optie 2
heb je geen geforce 4xx serie dan je optische uitgang op je moederbord gebruiken en die aansluiten op de optische ingang op je versterker. Je beeld kan dan alsnog via je geforce HDMI of DVI naar je tv

http://www.cyberselect.co...ntz_NR1402_rear_large.jpg

ps als je weet wat voor videokaart er in zit, hebben we wat meer duidelijkheid

[ Voor 8% gewijzigd door E-razor1984 op 03-02-2012 18:40 ]