iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Tesla MY RWD
Of je device of gebruikers licentie nodig hebt ligt een beetje aan de manier van connecten. Voor elk device (tablet, werk PC, thuis PC) waarmee jij een connectie maakt ben je een devicecal kwijt.
Userlicenties zijn - zoals de naam al zegt - gekoppeld aan gebruikers.
De manier hoe jij er mee zal werken bepaald dus welke cal's jij nodig hebt. Dit heeft verder weinig van doen met Professional Networking & Servers dus verplaats ik het topic naar Serversoftware en Windows Servers
Userlicenties zijn - zoals de naam al zegt - gekoppeld aan gebruikers.
De manier hoe jij er mee zal werken bepaald dus welke cal's jij nodig hebt. Dit heeft verder weinig van doen met Professional Networking & Servers dus verplaats ik het topic naar Serversoftware en Windows Servers
Wees je er verder even bewust van dat je er met het aanschaffen van extra licenties nog niet bent. Je maakt nu nl. gebruik van de "built-in' mogelijkheid om 2 rdp's sessies welke voor beheerdoeleinden bedoeld zijn.
Wil je meer concurrent RDP sessies, dan zul je de "Remote Desktop Server" role moeten installeren, alsmede de RDS license server role feature. Verkijk je verder ook niet op de additionele load die 10 extra usersessies op een systeem kunnen hebben. Controleer dus ook vooraf of je hardware uitbreiding nodig heeft.
Wil je meer concurrent RDP sessies, dan zul je de "Remote Desktop Server" role moeten installeren, alsmede de RDS license server role feature. Verkijk je verder ook niet op de additionele load die 10 extra usersessies op een systeem kunnen hebben. Controleer dus ook vooraf of je hardware uitbreiding nodig heeft.
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Thx voor de replies; ik weet daarmee namelijk genoeg
iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Tesla MY RWD
Ik kan nou niet zeggen dat het installeren van die Roles heel moeilijk is ^_^Question Mark schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 14:03:
Wees je er verder even bewust van dat je er met het aanschaffen van extra licenties nog niet bent. Je maakt nu nl. gebruik van de "built-in' mogelijkheid om 2 rdp's sessies welke voor beheerdoeleinden bedoeld zijn.
Als je next next next finish ramt ben je al een heel end in de goede richting.
maar de load van 10 users is inderdaad inmens!
Verder lijk het me nog wel handig om even te controleren, of met 10 cal's ( sinds je van mode verandert) je niet je 2 bestaande users kwijt bent ( dan zou je dus 12 cals nodig hebben)
Ik meen hier al eens vake van gehoord te hebben namelijk ( al kan dat met 2003 / 2008 verandert zijn natuurlijk)