hoe "de functie die u... niet beschikbaar" oplossen ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:31
Ik heb een client die sinds ik daar een andere gebruiker op laat werken, bij het bezoeken van sommige websites steeds komt met de melding "de functie die u probeert te gebruiken staat op een bron die niet beschikbaar is" en vraagt dan om de installatiebestanden van office 2000 professional.
ik heb hier geen cd van, en er zijn ook geen installatiebestanden beschikbaar ergens op de pc of het netwerk.

inmiddels staat er gewoon een office 2007 op. ik zou dus graag van deze melding af willen, want hij doet verder niks dan de gebruiker iriteren. er is niets dat niet werkt.

weet iemand hier iets tegen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:05

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En, wat zegt TechNet of office.microsoft.com?

Lijkt me een gevalletje achtergebleven registry-meuk i.c.m. machine-based install. Kan je vast wel enigszins troubleshooten met ProcMon, ProcExplorer en RegMon.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
google zegt niks over achtergebleven zaken. technet zegt alleen waar het door komt, niet welek registersleutels ik er uit zou moeten gooien of iets dergelijks. microsoft gaat er van uit dat ik wel even ergens een cd heb liggen en dan netjes de spullen kan instaleren van cd, of iets dergelijks.
dat wil nu juist niet, omdat de cd er niet meer is. daarnaast vindt ik het heel vreemd, want voor zover ik weet heeft er nooit een office 2000 profesional op gestaan. wel een windows 2000 voor bedrijven, met outlook en iets met klantcontact etc. waar je niets aan hebt, maar wel telkens erg vervelend is. ( ook ivm outlook en webmail in latere exchangeversies en citrix, die dan outlook 2000 wilde gebruiken, en weer om die cd met die klantcontact spullen vraagt, en je in een ieuwere versie van outlook op een werkstation, weer een foutmelding over geeft. die kun je dan herstellen door iets uit het register te verwijderen, maar bij het volgende citrix en outlook200 bezoek, heb je de foutmelding weer terug.)
daarna geupgrade naar office 2003 en 2007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:11
Klinkt als een gevalletje: tijd voor schone installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:05

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Klinkt als een gevalletje punctuatie in je replies en rotzooi in de profielen; het kan natuurlijk "onmogelijk" dat als je een Citrix-sessie start en daar iets opstart, dat het doorwerkt in je lokale profiel van het werkstation tenzij iemand zo briljant is geweest om iets te doen met roaming profiles die ook naar Windows XP/Vista/Win7 moeten repliceren op het werkstation.

Dat je zegt dat Office 2000 nooit bestaan heef op de omgeving maar wel Outlook 2000; Outlook is een deel van Office dus de restanten hiervan zijn dus wel degelijk ergens mogelijk aanwezig.

Wat gebeurt er als je een nieuwe/schone user op dat specifieke werkstation laat aanloggen en dezelfde handelingen uitvoert als de gebruiker die in je topicstart staat?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
Pedorus is een held :)

Citrix gebruikt een andere outlook, en blijkbaar (?) doet exchange dan iets met dat die invoegtoepassingen kunnen worden gebruikt.
Gebruik je daarna weer outlook 2003, dan vindt deze outlook 2003 dat ie ook die invoegtoepassingen moet kunnen gebruiken, maar die zijn dan niet aanwezig op dat station. je krijgt daar een melding over die je verder kunt negeren, maar dat is wel elke keer als je outlook start. Als je dan iets in het register verandert wordt het outlook duidelijk dat die invoegtoepassingen er niet zijn denk ik. en wordt dar pas weer door exchange opgepakt. Zodra je weer via citrix en outlook 2000 ingelogd geweest bent gaat het weer mis. inmiddels zijn we wel van dat probleem af doordat we op citrix ook geen outlook 2000 meer gebruiken, dus dat scheelt alweer :)

Maar dat staat verder los van dit probleem.
Het is denk ik niet erg handig geweest van MS dat ze een optie hebben gemaakt die dingen pas installeert op het moment dat je de bepaalde functie pas wilt gebruiken, waardoor sommige programmas het kunnen triggeren dat dat dit geinstalleerd moet worden.

edit:
het probleem ontstond ( of kwam aan het licht) toen ik het werkstation op het bureau van een andere gebruiker zette, en deze inlogde. dat was dus een schone gebruiker op deze pc. de vervelende vragen kwamen na bezoek aan websites, zoals bijvoorbeeld routenet, die eke keer kwam met de vraag om de office 2000 profesional er op te zetten.
inmiddels is het opgelost, al ging office 2007 wel effe weer wat aanpassen, en moest de acces2007runtime opnieuw worden geinstalleerd.

[ Voor 17% gewijzigd door engelbertus op 03-02-2012 17:39 ]

Pagina: 1