Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Programma voor ledenlijst

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik ben opzoek naar een software waarin ik een ledenbestand kan maken en daarin eventueel een contributie overzicht.

Ik gebruik nu adres2000 en dat werkt opzich wel fijn.
Alleen zit ik met een aanpassing die ik wil doen waar ik niet uit kom.
Dit is een printscreen hoe ver ik nu ben:

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2nkr5w.jpg

Je ziet de tab januari.Daar staat normaal kerstkaart.Denk dat je daar aan kunt vinken om iemand een kerstkaart te sturen.
Nu zou ik daar graag 12 tabbladen hebben van elke maand.Alleen ik kan nergens vinden hoe ik die kan toevoegen.
Dit bedoel ik dan in het grote scherm.Niet in het popup venster.Die moet je daar zelfs uit kunnen zetten.

Ik heb het help stuk al helemaal doorgelezen en via google en dergelijke gezocht maar kom er niet uit.

Weet iemand hoe je dit moet veranderen?
Of heeft iemand een ander programma wat ongeveer hetzelfde idee heeft?
Ik moet dus eigenlijk:

Een lijst hebben met namen.
Als ik op een naam klik , komt er een venster naar voren met al de gegevens van die persoon
De functie tot invullen van contributie.Zo ie zo een zichtbare melding.Ik hoef geen geautomatiseerd systeem dat ik een bericht krijg dat iemand nog moet betalen.

Via google en dergelijke is er zat te vinden , maar dat is allemaal software van bedrijven waarvan je lid moet worden en dergelijke en ik wil dit graag in eigen beheer houden.
Ik doe dit als vrijwilligerswerk bij een sportvereniging voor kinderen en daarom is het budget niet hoog.
Vandaar dat adres 2000 een perfecte oplossing was.

Ik hoor graag of iemand me kan helpen.

PS ik hoop dat ik dit in de goede sectie heb geplaatst.
Wist niet zo goed waar ik dit moest plaatsen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2012 09:00 ]

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-11 17:47

DeTeraarist

#Boots2Asses

Ik zou in dit soort gevallen eigenlijk gewoon een spreadsheet aanraden. Ook al is een spreadsheet eigenlijk een veredelde rekenmachine, kun je er prima licht databasewerk mee verrichten dmv tabs/tabellen en wat ze tegenwoordig al niet bieden. Misschien komt Adres2000 wel met een CSV export optie, kun je de informatie in ieder geval zo importeren in een spreadsheet.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Verwijderd

Topicstarter
Zo dat is even taal hahaha
Ik heb er helemaal weinig verstand van.

Kun je misschien in een PM uitleggen hoe je het precies bedoeld?

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:27
Gebruik gewoon Excel of Access..

Verwijderd

Topicstarter
KhaZ schreef op maandag 06 februari 2012 @ 12:20:
Gebruik gewoon Excel of Access..
Dat is makkelijk gezegd maar als je niet weet hoe dat werkt schiet dat niet op.
Dat popup venster is bijv niet mogelijk om te krijgen.
ALs je Acces gebruikt is het niet mogelijk om een betalingsverkeer te maken zoals bovengenoemde.

ALs je met een voorbeeld komt van gebruik dit of dat , geef dan aub ook uitleg hoe het werkt.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:57

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Wat voegt die popup dan voor extra functionaliteit toe die jij gebruikt? Als ik het zo zie is inderdaad gewoon een simpel tabelletje in Excel perfect voor wat jij wilt. Of je hebt nog een aantal extra eisen die je niet vermeld hebt?

Rail Away!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:27
Jij zoekt een programma voor je ledenadministratie, Excel of Access kan dit prima. Aan jou dan om uit te zoeken hoe het werkt, *knip*..

[ Voor 12% gewijzigd door Rupie op 06-02-2012 17:07 ]

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:50
Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 12:29:
[...] ALs je Acces gebruikt is het niet mogelijk om een betalingsverkeer te maken zoals bovengenoemde.
[...]
Dat is juist heel goed mogelijk met Access.

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-11 10:29

itsalwaysme

Graast voor DB

Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 12:29:
[...]

Dat is makkelijk gezegd maar als je niet weet hoe dat werkt schiet dat niet op.
Dat popup venster is bijv niet mogelijk om te krijgen.
ALs je Acces gebruikt is het niet mogelijk om een betalingsverkeer te maken zoals bovengenoemde.

ALs je met een voorbeeld komt van gebruik dit of dat , geef dan aub ook uitleg hoe het werkt.
Access is eigenlijk een databasepakket(je) (als je het zo mag noemen). Dit kan dus alles wat je zou willen, mits je het kan maken. Het lijkt me erg stug dat er geen gratis dan wel goedkope pakketjes bestaan die dit gewoon kunnen, maw wat vertelt vriend(in) Google?

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Verwijderd

Topicstarter
Mad Marty schreef op maandag 06 februari 2012 @ 12:31:
Wat voegt die popup dan voor extra functionaliteit toe die jij gebruikt? Als ik het zo zie is inderdaad gewoon een simpel tabelletje in Excel perfect voor wat jij wilt. Of je hebt nog een aantal extra eisen die je niet vermeld hebt?
Je ziet gewoon de ledenlijst in de tabel.
De popup die je krijgt staan dan alle persoons gegevens van die persoon.
Je ziet dus in de lijst alleen namen.Zodra je op die naam klikt komt er een popup met daarin alle persoonsgegevens van die persoon.
KhaZ schreef op maandag 06 februari 2012 @ 12:34:
Jij zoekt een programma voor je ledenadministratie, Excel of Access kan dit prima. Aan jou dan om uit te zoeken hoe het werkt, *knip*..
En weer is de vriendelijkheid ver te zoeken op Tweakers!!
itsalwaysme schreef op maandag 06 februari 2012 @ 12:38:
[...]

Access is eigenlijk een databasepakket(je) (als je het zo mag noemen). Dit kan dus alles wat je zou willen, mits je het kan maken. Het lijkt me erg stug dat er geen gratis dan wel goedkope pakketjes bestaan die dit gewoon kunnen, maw wat vertelt vriend(in) Google?
Ik heb op Google al heel wat gekeken maar dan kom je allemaal op betaalde pakketten en maandelijkse kosten.
Ik wil zo ie zo geen abonnement en dergelijke.
Ik doe dit ook vrijwillig en moet daarom ook leuk blijven.

Ik heb verder zitten neuzen in Adres2000 en ik kom al een stuk verder.
Alleen nu moet ik dat vakje wat onder januari staat (waar je dat vinkje kunt aanzetten) kunnen plaatsen in een ander tabelletje.
Ik heb dus nu alle maanden achter elkaar staan.Alleen ik kan niet vinden hoe je zo'n vinkvakje kunt plaatsen.

Iemand een idee hoe dat werkt?
Dan is alles voor mij klaar.Dan werkt adres 2000 perfect en precies zoals ik wil.

[ Voor 12% gewijzigd door Rupie op 06-02-2012 17:08 ]

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

Binnen 30 seconde op google gevonden:
http://www.verenigingen.n...eId/1002/instanceId/9619/

It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Verwijderd

Topicstarter
Die had ik ook allang gevonden maar als je dan even verder leest werkt het niet op alle besturingsprogramma's.

Download je het dan toch en je werkt het bij zoals er staat , krijg je dit:

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/eil1cx.jpg

Deze werkt dus niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2012 14:04 ]

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

Volgens mij staat de oplossing al in de foutmelding: Maak de instructies pointer safe mbv PtrSafe.
Je zou ook access in 32bit modus kunnen starten (wat naar mijn idee al zou moeten gebeuren omdat er bij mij weten geen versie van Office is voor x64 systemen).

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het is een ACC2003 database en dat is zegmaar vrij oud. Corrigeren kan vast, maar: je zult dergelijke tool het dan zelf moeten maken/configureren/bijhouden. Dat configureren zal in menig ander programma overigens ook moeten gebeuren.

Serieus: als je dergelijke termen niet kent (en geen tijd over hebt om eerst een week of wat een boek te lezen en te oefenen) dan moet je het niet zelf willen doen. Je zult al snel aan termen als normalisatie moeten denken.

Als ik het goed lees is Adres2000 opgezet om eenvoudiger dan bijv Access een database te maken. Dan zou een en ander wat makkelijker moeten zijn bij elkaar te klikken. Waar je overigens tabblad zegt, bedoel je vast kolom / veld. Misschien helpt dat bij het lezen van de helpteksten. Maar ik weet niet of er hier iemand ervaring heeft met perse Adres2000. Ik verwacht niet zo veel dus verwacht van ons dan ook geen 'klik op A, dan op B' (sowieso werkt dat nooit op een forum als GoT).

Misschien kan je een vrijwilliger vinden die samen met je een dergelijke database opzet (niet via GoT, dat is niet bedoeld voor V&A / 'banenmarkt').

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Thuis op de PC? Wat ouderwets.. Gratis online ledenadministratie

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op maandag 06 februari 2012 @ 14:41:
Het is een ACC2003 database en dat is zegmaar vrij oud. Corrigeren kan vast, maar: je zult dergelijke tool het dan zelf moeten maken/configureren/bijhouden. Dat configureren zal in menig ander programma overigens ook moeten gebeuren.

Serieus: als je dergelijke termen niet kent (en geen tijd over hebt om eerst een week of wat een boek te lezen en te oefenen) dan moet je het niet zelf willen doen. Je zult al snel aan termen als normalisatie moeten denken.

Als ik het goed lees is Adres2000 opgezet om eenvoudiger dan bijv Access een database te maken. Dan zou een en ander wat makkelijker moeten zijn bij elkaar te klikken. Waar je overigens tabblad zegt, bedoel je vast kolom / veld. Misschien helpt dat bij het lezen van de helpteksten. Maar ik weet niet of er hier iemand ervaring heeft met perse Adres2000. Ik verwacht niet zo veel dus verwacht van ons dan ook geen 'klik op A, dan op B' (sowieso werkt dat nooit op een forum als GoT).

Misschien kan je een vrijwilliger vinden die samen met je een dergelijke database opzet (niet via GoT, dat is niet bedoeld voor V&A / 'banenmarkt').
Ik wil gewoon kijken of ik het kan.Kan toch geen kwaad.

Het is daarbij ook vrijwillig.

Ik bedoelde idd een veld met dat Vtje erin.
Wat moet ik met deze link?
Dat is hetgene wat ik al vaker gezegd heb.

ALs je informatie geeft ,bekijk dan wel wat je geeft.
Veel is gratis idd maar voor 30 dagen en dan moet je toch gaan betalen.

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

Je zou zeggen dat deze gratis is:
http://www.programmingsys...gratis-ledenadministratie

Verwijderd

Topicstarter
Topic mag op slot.
Heb gewoon de ontwikkelaar van Adres2000 gemailt en gevraagd of hij me kon helpen.
Kreeg heel netjes een uitleg terug en alles is gelukt nu.

Programma werkt echt super

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Zet de uitleg dan even hier voor de volgende gebruiker met hetzelfde probleem :)

Iperf

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad graag even hier neerzetten, nuttig voor als anderen met eenzelfde vraag zitten.

Nette reactie trouwens bij een gratis programma d:)b (Er van uitgaande dat het over deze gaat).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ja gaat zeker om dat programma.

Hier een screenshot van hetgene dat ik bedoelde:
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/smt1qc.jpg

Een makkelijke uitleg:

Een veld toevoegen aan een record, deze verwijderen of wijzigen gaat via de opdracht “Velden definiëren” van het menu “Instellingen”. Kijk in de help van Adres 2000 voor de details. Als u de help opent (F1 toets), klik op de tab “Index” (links op het help scherm) en open “Velden toevoegen/verwijderen”. U komt hier ook als u de help opent van het velden definiëren scherm.
Pagina: 1