Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Outlook 2010 wil niet inloggen op exchange server

Pagina: 1
Acties:

• mati1983
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-11 09:10
Beste allemaal, wie kan mij helpen?

Ik heb online een hosted exchange 2010 abonnementje afgenomen.
hiervoor heb ik instellingen gekregen om mijn devices te configureren. Dit werkt prima.
Zowel op mijn win7 Ult laptop, ipad en iphone.. allemaal geen probleem.

Echter, ik heb nog een desktop pc met daarop dezelfde windows 7 versie (64mbit ULT) en dezelfde Office 2010PRO versie geïnstalleerd. Hierop lukt het me NIET om outlook in te stellen.

Ik gebruik exact dezelfde instellingen als op de laptop, maar er blijft een credentials schermpje opkomen waarop ik mn wachtwoord moet intikken. Hier kom ik niet doorheen..

Wat me daarbij wél opvalt is dat wanneer ik op 'other account' klik, om mn inlog info in te voeren, dat daaronder 'domain: blabla' staat. De computer hangt echter niet in een domain, de computernaam vd pc zélf is wel blabla.

Niets lijkt te lukken..

username
\username
\mijnserver\username (op advies van de provider, da's hun domeinnaam waar de exchange in hangt)

..Ik ben bang dat Windows bij mijn credentials de domeinnaam blabla meestuurt.. Gut feeling..

Is er iemand die dit probleem kent en wellicht een oplossing weet, of goede ideeën om te trouble shooten? :)

bvd!

• mati1983
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-11 09:10
Als toevoeging:

Bij de poput kan ik dus of kiezen uit de standaard user account, die goed lijkt te staan, of daaronder middels "Use another account". Wanneer ik bij de bovenste mijn wachtwoord in tik pakt ie m niet en staat er ineens blabla\username ...Dus zoals ik zei.. volgens mij stuurt ie t domein mee..?

'use another account' gebruiken en daar:

username
\username
\mijnserver\username

..gebruiken werkt dus ook niet.. :(

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Je moet er sowieso geen slash voor zetten als je het domein specificeert;
domein\username

Veelal lukt het ook met je email adres (indien gelijk is aan je Kerberos ID).

Wat zijn de resultaten van AutoDiscover?
Je kunt deze test uitvoeren door CTRL ingedrukt te houden wanneer je op het Outlook icoontje in de Notification Area klikt (naast de tijd) en dan voor Test E-mail AutoConfiguration. De "Log" tab is vaak het interessants.

Zie verder ook; http://www.msoutlook.info/question/481

HowTo-Outlook | MSOutlook.info