Welke Force Feedback Wheel?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nikk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2022
Hoi,

Ik wil graag van de week een stuurtje aanschaffen maar ik weet niet welke. De reviews op het web verschillen nogal. De een prijst de Sidewinder van MS aan terwijl de ander die afkraakt. Het Ferrari-stuurtje van Guillemot ziet er wel grappig uit maar helaas zijn daar niet heel erg veel reviews van.

Dus welk stuurtje is volgens jou het beste en waarom?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Het Ferrari-stuurtje van Guillemot. Die heb ik zelf ook, en ben er egr tevreden mee.

Verwijderd

het stuurtje van act-labs schijnt de beste te zijn, maar is wel erg prijzig

Verwijderd

Probeer de 'search' s zou ik zeggen...dit is al zo vaak langs gekomen...|:(
Maar ff on-topic: de Thrustmaster Ferrari FFB wheel regeert gewoon!! Dat is de beste in de betaalbare groep, daarboven staat Act-Labs , maar die kost iets van 600 piek...
De Thrustmaster heb je al voor ongeveer 300 piek...

• UvaJari
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 22:09

UvaJari

A3 = prettig

Het "oude" type formula force van logitech!
Enige stuur dat met staalkabels werkt ipv tandwielen! (kabaal en veel slijtage)
De force is niet TE hard, zodat je na een spelletje geen spierpijn hebt.
Je moet wel goed zoeken om er nog 1 te vinden denk ik.

The 2nd is the first loser! || "Of those who say nothing, few are silent." - Thomas Neill

• Canon23
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 20:40

Canon23

>>MY<< world

Kijk nu ff in de schappen van de AH of van je plaatselijke kiosk er ligt een boekkie in (dacht de computer totaal) die allemaal stuurtjes reviewed.
Dit wordt er gezegd(verkort en in eigen woorden):
Act Labs Force RS (+ shifter)
Goed en zeer degelijk apparaat en de FF-effecten zijn meer dan goed.

Trustmaster FF Racing Wheel
In vergelijking met bovenstaand stuur zijn de FF-effecten matig, de rest is OK!!

Logitech Wingman Formula Force GP
Ligt lekker in de hand tenzij je grote handen hebt...Zijn pedalen schuiven op een gladde ondergrond en het ding rammelt!!

MS Sidewinder FF Wheel
Pedalen schuiven en de effecten zijn matig, stuur is rammel maar minder dan die van logitech. Prijs te hoog voor matige kwaliteit.

Saitek R4 Force Wheel
HIER MAAK IK GEEN WOORDEN AAN VUIL!!!

Trust Force Feedback Race Master 2
De effecten zijn behoorlijk heftig en realistisch. HIJ RAMMELDE NIET!! Genoeg voetruimte voor het likerbeen. Schuift een klein beetje, maar minder als bij andere pedalen. Geen schakelflapjes maar een stevig pookje.

Conclusie top 3:
1 Act Labs
2 Trust force feedback race master 2
3 Thrustmaster FF racing wheel
Conclusie (I quote):
Act Labs is de heerser over de stuurtjes met FF. Maar dan bent uw wel 427,5 piek kwijt (475 met shifter). Wie dat te goortig is raden we de Trust force feedback race master2 aan van 349 piek

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

Verwijderd

PC-Freak,

weet jij welke Thrustmaster sturen op de console of het stuurwiel ook gas/rem hendels hebben. ??

Niet gewoon knopjes, dit is voor als je pedalen niet kunt of wilt gebruiken..

Ik dacht de twee Modena's beide en de de Ferrari Pro.. :?

k'word niet echt veel wijzer van hun website info.. ze gaan niet echt in op details.

Verwijderd

ik ben toch vreselijk blij met m'n MS ffb stuurtje usb voor 119,- nieuw inclusief verzendkosten!

Verwijderd

koop de mijne maar de logitec force feedback stuurwiel ik gebruik hem toch niet wil een tick hebben echt voor race fanaten maar dat ben ik niet :) btw ik ruilen hem tegen een redelijke switch

Verwijderd

Op vrijdag 23 maart 2001 19:20 schreef Hooi het volgende:
PC-Freak,

weet jij welke Thrustmaster sturen op de console of het stuurwiel ook gas/rem hendels hebben. ??

Niet gewoon knopjes, dit is voor als je pedalen niet kunt of wilt gebruiken..

Ik dacht de twee Modena's beide en de de Ferrari Pro.. :?

k'word niet echt veel wijzer van hun website info.. ze gaan niet echt in op details.
Gas/remhendels????? What the fuck bedoel je nou?? De enige hendels(:?)' die aan dit ding hangen zijn versnellings'hendels'... Bedoel je dat?????

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:35
Absoluut Act-lab, heb hem zelf, en heb ook oude stuurtje van logitech. Van Act-labs heeft beter Force feedback(sterker en gedetailerder). Als je niet zoveel uit wilt geven inderdaad "oude" logitech stuurtje.
Is alleen zo rot dat het niet lukt om 2 FF-stuurtjes op 1 pc werkend te krijgen.

• -MAD-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 07:07
Weet iemand of er ook een shop in NL is die hem verkoopt ??

Zie hem in de pricewatch niet staan...

• AInside
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

AInside

Animal Inside

Gewoon die Ferrari Force Feedback van Thrustmaster/Guillemot, die werkt perfect, heeft gas/rem hendels achter het stuur mocht je de pedalen niet willen/kunnen gebruiken. De krachtigheid is volledig in te stellen en verder is ie gewoon perfect!!! :P

Verwijderd

Dank je A-Inside ;)

Weet je of de simpelere Modena's het ook hebben ?

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

Op vrijdag 23 maart 2001 17:28 schreef UvaJari1 het volgende:
Het "oude" type formula force van logitech!
Enige stuur dat met staalkabels werkt ipv tandwielen! (kabaal en veel slijtage)
De force is niet TE hard, zodat je na een spelletje geen spierpijn hebt.
Je moet wel goed zoeken om er nog 1 te vinden denk ik.
die heb ik ook en daar heb ik nog 380,- voor neergelegd en bijna de gracht mee ingefietst bij mycom haarlem. ik d8 dat die doos niet zo groot was nou dat viel zwaar tegen:(. maar tevreden ben ik er wel mee :9

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• nikk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2022
Dank voor alle hulp (en sorry pc-freak, ik had niet gedacht dat er velen voor mij waren met dezelfde vraag), ik heb besloten om voor een stuurtje van Act Labs te gaan. Ik bedoel 100 piek meer of minder maakt mij ook niet zo veel uit. Ik heb liever een goed stuur dan eentje waaraan je je irriteert. Alleen, waar kan ik in vredesnaam zo'n stuurtje (betrouwbaar) kopen/bestellen?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op vrijdag 23 maart 2001 19:28 schreef Cbd het volgende:
ik ben toch vreselijk blij met m'n MS ffb stuurtje usb voor 119,- nieuw inclusief verzendkosten!
In de pricewatch staan die dingen voor F 259,- te koop, dus het lijkt mij sterk dat dat jouwes is :), eerder de non FFB van 159 piek.
Pagina: 1