Gezinswinkel.nl weigert retourzending vanwege 'aanbieding'

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Mijn vriendin heeft iets aangeschaft bij een webwinkel. De artikelen bevallen totaal niet en zij wil ze terugsturen.
Wat doe je dan? Je zoekt op de betreffende website hoe je iets retour kunt zenden.

Retourzenden kan onder de volgende voorwaarden
Voor alle internetbestellingen geldt dat u zonder opgaaf van reden binnen zeven werkdagen na levering de bestelling mag retourneren. Alle retourzendingen dienen binnen 3 dagen na levering per mail aangemeld te worden via g*****@*****.com
Euhm... Wettelijk heb je recht op 7 dagen zichttermijn. Echter verlangen ze dat je na 3 dagen dit al meldt. Ik vraag me af of ze dit wel mogen verlangen... Dus als ik de 4de dag aangeef dat ik wil terugsturen mag dat (vermoed ik) volgens hen niet.

Maar dan ook nog het volgende.
Let op: artikelen die meer dan 60% korting hebben, kunnen niet meer retour.
En hier gaat het mij voornamelijk om. Alle artikelen hebben een 'korting' van 60% of meer. Overigens vermeld men niet de oude prijs van de winkel zelf maar staat er bijvoorbeeld "Elders € 50,- bij ons € 16,50"
Je hebt dus geen referentie wat hun oude prijs was/is en men verwijst naar prijzen van anderen.
Deze 'voorwaarde' staat overigens niet in de AV maar op de pagina 'klantenservice' ergens onderaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:37

Robtimus

me Robtimus no like you

Die webwinkel heeft vette pech want de Wet Koop op Afstand zegt anders. Niet alleen gaat de zichttermijn van 7 dagen pas in nadat je het hebt ontvangen (niet nadat het is verzonden), ook geldt de wet op artikelen met korting:
Artikelen in uitverkoop of met korting mogen niet worden uitgesloten van het retourrecht.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-10 20:58
IANAL maar volgens mij is de wetboek vrij duidelijk in de kaders waarin WKoA geldt. Zo geldt de Wet Koop op Afstand voor alle internet aankopen tenzij ze op maat gemaakt worden of hygiënische redenen o.i.d. Dit is hiet niet van toepassing gok ik.
Algemene voorwaarden e.d. mogen dit niet verder inperken (ook al staat er eventueel andere voordelen tegenover). In grote lijnen mogen ze het alleen gunstiger maken voor de klant. M.i. gaan deze voorwaarden dus tegen de wet in en kunnen die clausules (of gedeeltes daarvan) ongeldig worden verklaard door een rechter als je het zover neemt.

Concreter: "Gedurende zeven werkdagen na de ontvangst van de zaak heeft de koper het recht de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden."
De wetboek voorziet niet in de afhandeling van ontbinding, het gaat hier uitsluitend om de actie om de koop te ontbinden. M.i. is het eisen dat het in de eerste drie dagen na ontvangst al wordt gemeld indien je hem wilt terugzenden dus het inperken van een wettelijk gesteld kader.

Over artikelen met meer dan 60% korting: De bewoording is zodanig dat de consument zal verwachten dat het gaat om een korting van 60% op de standaardprijs van het artikel bij de webwinkel waar ze hem bestellen, niet om een korting van 60% ten opzichte van andere winkels (dat hoort besparing te heten).
Daarnaast is dit een inperking van de wettelijke kaders gezien de korting niet iets is waar de verkoper geen invloed op heeft, oftewel hiervan is geen sprake: "van zaken waarvan de prijs gebonden is aan de schommelingen op de financiële markt, waarop de verkoper geen invloed heeft;" gezien de prijs niet gebonden is aan schommelingen op de financiële markt...

@Robtimus: Overheidswebsites e.d. hebben nog wel eens de neiging om dingen verkeerd te uitleggen om het simpel te houden. Soms is het toch handiger om concrete wetsartikelen erbij te houden.

[ Voor 5% gewijzigd door kutagh op 02-02-2012 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online
Kijk 2 snelle reacties. Ik zelf dacht ook al in jullie richting. Na wat gegoogled te hebben en recensies te hebben gelezen over de betreffende toko verwacht ik geen cent terug te zien. Moet je in zo'n geval zelf een zaak starten of kun je dit soort ongein ergens melden?
Inmiddels mijn vriendin euhm geïnstrueerd hoe je veiliger en betrouwbaarder kunt internetshoppen. :p

Zojuist een mailtje gestuurd met het verzoek tot retourzending. Ben benieuwd of we uberhaupt een reactie krijgen en wat die zal zijn.

@kutagh hieronder
Geen keurmerk... Mijn lief daar ook op gewezen. Overigens garandeert dit natuurlijk nooit dat het 100% goed gaat of dat je niet belazerd wordt.

[ Voor 29% gewijzigd door ManiacsHouse op 02-02-2012 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-10 20:58
Als de webwinkel bij een keurmerk is aangemeld, kun je daar een klacht indienen. Verder is het meestal kijken wie de langste adem heeft en wie het verste durft te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online
Google is your friend. :P
Dacht laat ik zelf niet meteen de site gaan noemen. Zo gauw niet kunnen vinden wat de policy daarover is hier en wil eerst hun reactie afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

InFamous

excommunicado

Hierbij even een tip als je het terugstuurd, doe dat dan aangetekend.
De klant is zelf verantwoordelijk voor het retour zenden. Franco retourzendingen of retourzendingen die niet aangemeld zijn worden niet geaccepteerd. Retourzendingen vallen onder de verantwoordelijkheid van de klant, ook het mogelijk kwijtraken van een zending. Onterechte retourzendingen worden weer opnieuw verzonden.
Even in alu hoedjes modus, al zou je je gelijk halen en het terug mogen sturen dan zullen hun misschien zeggen dat ze het nooit ontvangen hebben door dit bovenstaande. Vandaar even de opmerking doe het aangetekend, kost iets meer maar je hebt wel je zekerheid.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:12

Twazerty

AVCHDCoder developer

InFamous schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 22:24:
Hierbij even een tip als je het terugstuurd, doe dat dan aangetekend.

[...]

Even in alu hoedjes modus, al zou je je gelijk halen en het terug mogen sturen dan zullen hun misschien zeggen dat ze het nooit ontvangen hebben door dit bovenstaande. Vandaar even de opmerking doe het aangetekend, kost iets meer maar je hebt wel je zekerheid.
En dan zeggen ze dat je een leeg pakketje hebt opgestuurd. Zo ken ik er nog wel een paar. Enigste wat echt betrouwbaar is is langs komen brengen... helaas...

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

InFamous

excommunicado

Twazerty schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 22:28:
[...]

En dan zeggen ze dat je een leeg pakketje hebt opgestuurd. Zo ken ik er nog wel een paar. Enigste wat echt betrouwbaar is is langs komen brengen... helaas...
Het was alleen een tip. Rustig maar hoor.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In aanvulling tot eerdere posts, sommige winkels stellen ook dat je binnen 7 werkdagen mag retourneren - wat significant anders is dan binnen 7 werkdagen mogen ontbinden. Uiteraard ben je wel gehouden het binnen een redelijke termijn terug te bezorgen, maar het moment van ontvangst bij de winkel is niet van belang voor je recht op ontbinden.

Zoals gewoonlijk deze maar weer even spammen :)
Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online
En zoals verwacht reageert de toko dus niet op verzoeken tot retourneren. Is er eigenlijk een site waar je dit soort dingen kunt melden? Of is het een kwestie van dan maar flink veel slechte recensies schrijven overal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Via Consuwijzer kan je een klacht indienen. Ook kan je via Thuiswinkel.org een klacht indienen, ondanks dat de winkel niet is aangesloten bij het Waarborg.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schrijf geen overdreven negatieve reviews, maar houd het feitelijk.

Verder denk ik niet dat je teveel moeite moet doen voor 16.50. Beschouw het als leergeld en schrijf een paar reviews. Aardige mods kunnen er nog voor zorgen dat bepaalde topics wat hoger in Google terecht komen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-10 18:32
Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2012 @ 16:36:
Schrijf geen overdreven negatieve reviews, maar houd het feitelijk.

Verder denk ik niet dat je teveel moeite moet doen voor 16.50. Beschouw het als leergeld en schrijf een paar reviews. Aardige mods kunnen er nog voor zorgen dat bepaalde topics wat hoger in Google terecht komen O-)
Mocht het inderdaad om 16,50 ex verzendkosten gaan doe dan in dit geval niet teveel moeite. Verzekerd verzenden is vaak +8 euro.

Offtopic hoe wilt een mod een post hoger in google krijgen? Ben ik wel benieuwd naar O-)

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stftweaker schreef op zondag 05 februari 2012 @ 16:39:

Offtopic hoe wilt een mod een post hoger in google krijgen? Ben ik wel benieuwd naar O-)
Webwinkel weigert retourzending vanwege 'aanbieding'
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:09

Wildfire

Joy to the world!

Hoe staat het ervoor, TS? Nog aktie ondernomen richting de webshop?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Kassa hebben ze voor zo'n geval ooit de belbus in geschakeld. Dan geven ze je het geld wel terug >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 22:26:
Bij Kassa hebben ze voor zo'n geval ooit de belbus in geschakeld. Dan geven ze je het geld wel terug >:)
Ook klagen bij de consumentenbond over deze website wil wel eens helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online
Wildfire schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 22:05:
Hoe staat het ervoor, TS? Nog aktie ondernomen richting de webshop?
Mail met verzoek tot retour gestuurd. Geen reactie op gehad. Deze heb ik verzonden naar de 2 op de website vermeldde mailadressen. Nadat ik 2 dagen niets heb vernomen nogmaals een dezelfde mail gestuurd met daarbij uitleg over de wet koop op afstand (inclusief relevante links) en de opmerking dat ik e.e.a. bij geen reactie ga melden bij bepaalde instanties (zoals gesuggereerd door een aantal in dit topic). Ook in nette bewoordingen richting Gezinswinkel.nl aangegeven dat ze een loopje nemen met de wet en dat dit riekt naar de klant bedonderen.
En zowaar... Ineens een reply op de laatste mail met het verzoek om de mailtjes waar de klantenservice niet op zou hebben gereageerd toe te sturen. En ik heb nota bene de niet beantwoord mail er bij ingevoegd... Blijkbaar lezen ze maar half. Meneer wil mijn telefoonnummer en was nogal ontstemd over het feit dat ik hem van oplichting beticht.

Ga nu maar eens een reactie terugschrijven en mijn telefoonnummer krijgt hij (nog) niet.

Verrek... Ik zie een titelfix. Thanks! _/-\o_
Pagina: 1