5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017
Hopeloos die inktjet printers. Dat is de reden waarom ik overgestapt ben op een betaalbare kleurenlaser printer. Doet het altijd, zonder schoonmaken.
Maar misschien dat je hem via een tijdschakelaar elke dag een kwartier of half uur aan kan laten gaan?
Maar misschien dat je hem via een tijdschakelaar elke dag een kwartier of half uur aan kan laten gaan?
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
tja, inktjetprinters: mijn vrouw had een a3 printer - kleur nodig. en die waren flink prijzig als laserprinter.
5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017
1x per week / 2 weken (alle kleuren, printkop check pagina printen, staat meestal bij onderhoud) printen en verder uit laten, moet toch goed gaan?
Heb ik jaren (5 jaar ofzo) met een canon ip4000 gedaan en nooit een verstopte printkop gehad.
Heb ik jaren (5 jaar ofzo) met een canon ip4000 gedaan en nooit een verstopte printkop gehad.
[ Voor 14% gewijzigd door mountainbiker op 06-02-2012 10:24 ]
mountainbiker
Ik weet niet of 1 keer per week een pagina printen minder milieubelasting met zich meebrengt dan je printer stand-by laten staan...mountainbiker schreef op maandag 06 februari 2012 @ 10:22:
1x per week / 2 weken (alle kleuren, printkop check pagina printen, staat meestal bij onderhoud) printen en verder uit laten, moet toch goed gaan?
Permanent wintericon!
Je print toch meestal iets nuttigs?
Alleen in geval dat je niets hoeft te printen, print je de printkop onderhoudspagina.
Een nieuwe printer en/of printkop kopen is ook milieubelastend, en erg slecht voor je portemonnee.
Sluipverbruik tikt toch aardig aan meestal.
Alleen in geval dat je niets hoeft te printen, print je de printkop onderhoudspagina.
Een nieuwe printer en/of printkop kopen is ook milieubelastend, en erg slecht voor je portemonnee.
mountainbiker
Dat is dan ook weer waar.mountainbiker schreef op maandag 06 februari 2012 @ 10:43:
Je print toch meestal iets nuttigs?
Permanent wintericon!
Je wilt niet weten hoeveel inkt er verspild wordt bij een onderhoudsspoeling. Ik heb dat ooit bij een canon printer gezien, printer stond in storing en moest volgens de handleiding opgestuurd worden naar Canon voor reparatie (twv meer dan de waarde van een nieuwe printer). Hele printer opengemaakt, op de bodem een verzadigde spons gevonden. Schoongespoeld, gedroogd en teruggeplaatst, vervolgens in installatiemenu de teller gereset en er kon weer geprint worden. Wat er uit die spons kwam kan je zo 3 inktpatronen mee bijvullen.Wokkels schreef op maandag 06 februari 2012 @ 10:36:
[...]
Ik weet niet of 1 keer per week een pagina printen minder milieubelasting met zich meebrengt dan je printer stand-by laten staan...
Je moet ook geen printkop cleaning procedure doorlopen, alleen printen.
Dat cleanen moet je zoveel mogelijk vermijden, want dat kost inderdaad veel inkt.
Dat cleanen moet je zoveel mogelijk vermijden, want dat kost inderdaad veel inkt.
mountainbiker
Wat denk je dat zo'n printer in standbystand doet om de printkoppen schoon te spoelen? Vooral brother staat erom bekend om veel inkt te verspillen aan het periodiek doorspoelen van printkoppen.
Dat is tegenwoordig vaak geheel onmogelijk. Heb een Canon inkjet en wát je ook doet, van het stroom halen, standby laten staan, af en toe printen of whatever, hij moét en zal (mijns inziens way te vaak) af en toe alles eens lekker reinigen. Waar je dus minuten en minuten en minuten op moet wachten en de inkt verdwijnt als sneeuw voor de zon. Dus wat je ook doet, aan die cleaning cycle is gewoon niet te ontkomen. Waardeloos.mountainbiker schreef op maandag 06 februari 2012 @ 13:31:
Je moet ook geen printkop cleaning procedure doorlopen, alleen printen.
Nickname does not reflect reality
Conclusie: laserprinter kopen.
I've done it, I'm happy with it, geen verstoppingen meer!
I've done it, I'm happy with it, geen verstoppingen meer!
Canon IP3000 hier, print misschien gemiddeld twee blaadjes per maand. Staat soms drie maanden volledig stil. Hij zit op een 'harde' schakelaar (uiteraard, nul Watt sluipverbruik hier) en we hebben nog nooit problemen gehad. YMMV
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet
Pagina: 1