Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Versturen van grote bestanden veilig en met AD integratie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een omgeving waarmee in grote bestanden van A naar B over internet kan sturen.

Er zijn tal van FTP servers welke veilig en middels AD integratie bestanden kunnen versturen en ook online is er van alles en nog wat.
Ik zoek iets wat in eigen beheer draait , veilig in te richten is , AD integratie is een eis, Outlook integratie is een wens.

Het word bedrijfsmatig ingezet in een omgeving van 500 AD users en moet iets zijn om grote bestanden van A naar B te kunnen verzenden over internet, FTP is dan ook niet de enige manier.
Bij de meeste FTP servers moet ik voor de interne en externe gebruiker een account aanmaken of meerdere mensen werken met hetzelfde account en ook dat wil ik niet. Het moet een soort leverancier/klant omgeving zijn gekoppeld aan de AD zodat ik voor interne users al geen account aan hoef te maken.
Het liefst open source maar is geen eis.
Online diensten liever niet omdat er dikwijls nadelen aan kleven in de vorm van beperkingen of bij intensief gebruik de kosten de pan uit rijzen.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:15

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 20:22:
Ik zoek iets wat in eigen beheer draait , veilig in te richten is , AD integratie is een eis, Outlook integratie is een wens.
Wat bedoel je met Outlook integratie?

Voor de rest is voldoet volgens mij gewoon een standaard Windows FTP server wel...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:16

skoozie

SCSI

Hier heb je een lijst met FTP servers. hierin staat ook welke protocollen en integraties ze hebben.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Verwijderd

Topicstarter
Question Mark schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 08:52:
[...]
Wat bedoel je met Outlook integratie?

Voor de rest is voldoet volgens mij gewoon een standaard Windows FTP server wel...
Je hebt sommige diensten zoals bv Cryptshare daar kan je een outlook plugin krijgen. Cryptshare kan je schijnbaar ook intern installeren maar ook online als dienst afnemen.
Outlook integratie is natuurlijk wel makkelijk als je grotere bestanden wil versturen via outlook.

• Venomize
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-04 07:29
Ik heb persoonlijk een PHP script gemaakt dat integreert met AD. De gebruikers kunnen daar op inloggen en bestanden uploaden. Er wordt dan een mail gegenereerd met een geencrypteerde URL en een paswoord welke ze kunnen doorsturen naar de klanten/leveranciers die deze zo kunnen downloaden. Er is nooit direct toegang tot de files, je dient dus de speciale URL en het passwoord te hebben. Uiteraard over HTTPS.

[ Voor 21% gewijzigd door Venomize op 03-02-2012 11:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Venomize schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:33:
Ik heb persoonlijk een PHP script gemaakt dat integreert met AD. De gebruikers kunnen daar op inloggen en bestanden uploaden. Er wordt dan een mail gegenereerd met een geencrypteerde URL en een paswoord welke ze kunnen doorsturen naar de klanten/leveranciers die deze zo kunnen downloaden. Er is nooit direct toegang tot de files, je dient dus de speciale URL en het passwoord te hebben. Uiteraard over HTTPS.
Maar waar word e.e.a onder water afgetikt ?
Maak je in de AD dan een klantuser aan of wie doet de authenticatie ?

• Venomize
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-04 07:29
Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 11:56:
[...]

Maar waar word e.e.a onder water afgetikt ?
Maak je in de AD dan een klantuser aan of wie doet de authenticatie ?
Voor het ophalen van het bestand krijgt de klant een unieke URL en een uniek paswoord om deze te downloaden. Deze moet dus niet inloggen.
Pagina: 1