2.0 set voor PC

Pagina: 1
Acties:

• acst
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-05-2025
Ik ben op zoek naar een goed 2.0 setje speakers voor op m'n pc.
Ik heb zelf al een en ander uitgezocht en de keuzes waar ik nu tussen zit zijn:

Teufel Concept B200
Teufel Concept B20
Creative Gigaworks T40-2 series

Vraag die ik nu eigenlijk heb is of er echt een duidelijke meerwaarde zit aan de Teufel B200 t.o.v. de andere twee aangezien het prijsverschil toch ruim €250,- is.

Ook sta ik open voor andere suggesties, budget is max. €250,- en ik wil geen bookshelves maar gewoon boxen van een redelijk formaat. Ook geef ik niet zoveel om een harde bass zolang het geluid maar kraakhelder is.
Hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen

• Littleburst
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-01 17:20
Bij de links van de Teufel speakers staan volop reviews, als je even verder googled vind je bakken meer.
Groot verschil tussen de 2 Teufel speakers is dat de ene een aparte versterker + geluidskaart heeft waar dit bij de ander ontbreekt. Door de geluidskaart via USB in de versterker kan je dit heel mooi aansluiten op een laptop of PC zonder fatsoenlijke geluidskaart. Heb je wel een goede geluidskaart, dan wordt deze niet benut door een USB aansluiting. Via USB kun je kwalitatief beter geluid naar je speakers versturen dan via mini-jack. Nadeel is weer dat je USB speakers niet even mee neemt om ze op een MP3 of telefoon aan te sluiten.

Na wat reviews door te lezen heb ik het idee dat de B200 ook een betere bass creëren dan de B20. Ik zou zeggen lees reviews door en als je de mogelijkheid hebt, ga ze ergens beluisteren. Daar gaat het uiteindelijk toch om.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:20

DjVe

Hatsaflats!

AudioEngine A2 moet je zeker meenemen in je vergelijking!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 23:03
Jordy van e schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 20:40:
Of A5 mocht je het geld hebben. GE-WEL-DIGe speakers :).

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

De gigaworks t20 zijn ook niet verkeerd hoor.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:20

DjVe

Hatsaflats!

Sponz schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 21:00:
De gigaworks t20 zijn ook niet verkeerd hoor.
Het wist mij absoluut niet te boeien. Hoog klonk prima, maar midden en laag is erg rommelig :-(

• acst
Littleburst schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 20:37:
Bij de links van de Teufel speakers staan volop reviews, als je even verder googled vind je bakken meer.
Groot verschil tussen de 2 Teufel speakers is dat de ene een aparte versterker + geluidskaart heeft waar dit bij de ander ontbreekt. Door de geluidskaart via USB in de versterker kan je dit heel mooi aansluiten op een laptop of PC zonder fatsoenlijke geluidskaart. Heb je wel een goede geluidskaart, dan wordt deze niet benut door een USB aansluiting. Via USB kun je kwalitatief beter geluid naar je speakers versturen dan via mini-jack. Nadeel is weer dat je USB speakers niet even mee neemt om ze op een MP3 of telefoon aan te sluiten.

Na wat reviews door te lezen heb ik het idee dat de B200 ook een betere bass creëren dan de B20. Ik zou zeggen lees reviews door en als je de mogelijkheid hebt, ga ze ergens beluisteren. Daar gaat het uiteindelijk toch om.
Teufel kan je niet beluisteren. (geen fysieke verkooppunten)
Het merendeel van de reviews komt trouwens van computerhardwaresites zoals hardware.info die over het algemeen de ballen verstand van audio hebben, dus ik vraag me daarom ook af wat de betrouwbaarheid van de reviews is. en 'blogs' waarvan ik vrij zeker ben dat ze betaald worden door teufel voor het plaatsten van persberichten/reviews
Maar mijn vraag blijft en wat ook niet beantwoord is in de reviews die ik uiteraard heb doorgelezen is of er een daadwerkelijke meerwaarde is bij de B200 die de veel hogere aanschafprijs verantwoord.
Jordy van e schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 20:40:
Audioengine A2 valt bij mij af vanwege de plaatsing van de volumeknop en het gebrek van een treble/bass knop. De a5 vind ik uberhaupt te groot voor bij m'n pc.

[ Voor 3% gewijzigd door acst op 02-02-2012 21:37 ]

• bierkwadraat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-01 22:42
Die Creatives vind ik persoonlijk maar niks, en ben het dan ook wel eens met de poster hierboven (Jordy)

Verwijderd

acst schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 21:36:
[...]

Teufel kan je niet beluisteren. (geen fysieke verkooppunten)
Het merendeel van de reviews komt trouwens van computerhardwaresites zoals hardware.info die over het algemeen de ballen verstand van audio hebben, dus ik vraag me daarom ook af wat de betrouwbaarheid van de reviews is. en 'blogs' waarvan ik vrij zeker ben dat ze betaald worden door teufel voor het plaatsten van persberichten/reviews
Maar mijn vraag blijft en wat ook niet beantwoord is in de reviews die ik uiteraard heb doorgelezen is of er een daadwerkelijke meerwaarde is bij de B200 die de veel hogere aanschafprijs verantwoord.
.
Ik heb eerder reviews gelezen over deze twee waarbij de conclusie was dat de meerprijs van de B200 niet gerechtvaardigd was en feitelijk de B20 zelfs een beter geluid had. (als ik het goed herinner was dat een review op hardware.info)

• acst
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 21:43:
[...]

Ik heb eerder reviews gelezen over deze twee waarbij de conclusie was dat de meerprijs van de B200 niet gerechtvaardigd was en feitelijk de B20 zelfs een beter geluid had. (als ik het goed herinner was dat een review op hardware.info)
Nee, dat ging over de vergelijking van de B20 met de Bose Companion 2
http://nl.hardware.info/r...eufel-concept-b-20-review

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Bass en trebble kan je ook prima met de pc afstellen. Ik heb de audioengine A5 en heb de volume knop helemaal niet nodig. Ik kan van zeer zacht tot keihard met de volume regeling van windows..

• alex3305
brilsmurfffje schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 21:52:
Bass en trebble kan je ook prima met de pc afstellen. Ik heb de audioengine A5 en heb de volume knop helemaal niet nodig. Ik kan van zeer zacht tot keihard met de volume regeling van windows..
Dit, en waarom zou je een speakerset kopen van bijv. 250 euro of meer en dan een simpele 7.1 hebben 8)7. Alhoewel het er mensen niet mee eens zijn, vind ik dat ook geen goede combinatie...

Neem bijvoorbeeld een Creative Titanium of Asus Xonar kaart en koppel daar een degelijk 2.0 set aan zoals de AudioEngine. Dan heb je een hele mooie combinatie.

• cjk89
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-01 15:53
Ik kan nu, na een aantal maanden te hebben geëxperimenteerd met allerlei 2.0 sets, zeggen dat ik de beste tot nu toe hebt gevonden. In de eerste instantie vond ik ze spuuglelijk, maar toen ik ze aansloot en mijn muziek aanzetten kon ik wel juichen! Kwa prijs/prestatie verhouding vind ik het een top set en op internet word er ook veel goeds over gezegd. Het is een 2.0 speaker set van Altec Lansing genaamd FX3022. Kosten 80 euro en klinken geweldig, niet iedereen zal ze mooi vinden maar het geluid zal je verbazen.

In tegenstelling tot die gekke dingen van Bose, kosten je 100 euro en zodra je ze aanzet kan je wel huilen xD

• acst
cjk89 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 22:49:
Ik kan nu, na een aantal maanden te hebben geëxperimenteerd met allerlei 2.0 sets, zeggen dat ik de beste tot nu toe hebt gevonden. In de eerste instantie vond ik ze spuuglelijk, maar toen ik ze aansloot en mijn muziek aanzetten kon ik wel juichen! Kwa prijs/prestatie verhouding vind ik het een top set en op internet word er ook veel goeds over gezegd. Het is een 2.0 speaker set van Altec Lansing genaamd FX3022. Kosten 80 euro en klinken geweldig, niet iedereen zal ze mooi vinden maar het geluid zal je verbazen.

In tegenstelling tot die gekke dingen van Bose, kosten je 100 euro en zodra je ze aanzet kan je wel huilen xD
Met alle respect, maar dat is echt geen topset. geen aparte tweeter, lichtgewicht, 1 klankuitgang voor 2 woofers. Dan kan ik net zo goed m'n oude z-4 houden.
brilsmurfffje schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 21:52:
Kan inderdaad maar vind ikzelf teveel moeite voornamelijk met de volumeknop die ik zeer veel gebruik en graag ook traploos wil kunnen regelen. Zonder teveel moeite.

[ Voor 21% gewijzigd door acst op 02-02-2012 23:26 ]

• cjk89
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-01 15:53
@ACST

Ja oké, daar heb je gelijk in. Maar bijvoorbeeld de Z-10 is niet meer verkrijgbaar en ik heb de ruimte niet voor een 2.1 set of 5.1 set. Dus moest ik een goede set vinden met maar 2 speakers EN onder de 100 euro, en ondanks het feit dat de FX3022 geen aparte tweeter heeft vind ik dit toch wel een betere set in vergelijking met bijvoorbeeld de T20 van Creative.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

acst schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 23:24:
[...]

Met alle respect, maar dat is echt geen topset. geen aparte tweeter, lichtgewicht, 1 klankuitgang voor 2 woofers. Dan kan ik net zo goed m'n oude z-4 houden.
Als je hier zo naar de constructie kijkt, dan snap ik niet waarom je de AudioEngine A2 al zo snel laat afvallen, deze is namelijk van het superieure materiaal hout gemaakt, heeft kevlar woofers en silk dome tweeters.
Kan inderdaad maar vind ikzelf teveel moeite voornamelijk met de volumeknop die ik zeer veel gebruik en graag ook traploos wil kunnen regelen. Zonder teveel moeite.
Als je perse een volume knop wilt hebben dan kan je op dealextreme ook zoeken naar een losse externe volume knop. Ik heb er eentje op mijn Logitech G110 zitten, deze kan ik gewoon omhoog draaien en dan gaat de muziek langzaam harder of zachter. Alleen als je de muziek echt heel heel hard wil zetten moet ik een heel klein beetje aan de volume knop van de Audioengine draaien. Hier hebben we het dan over echt hard, wat maar voor 10 minuten leuk is

• alex3305
brilsmurfffje schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 12:53:
[...]

Als je hier zo naar de constructie kijkt, dan snap ik niet waarom je de AudioEngine A2 al zo snel laat afvallen, deze is namelijk van het superieure materiaal hout gemaakt, heeft kevlar woofers en silk dome tweeters.

[...]
Helemaal mee eens, daarnaast is zo'n Logitech setje leuk, maar totaal niet te vergelijken met een AudioEngine set. Daar heb je IMHO ook niet echt een treble/bass regeling voor nodig, want die zijn gewoon al goed. Iets wat je bij Logitech niet hebt.

• acst
alex3305 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 14:05:
[...]

Helemaal mee eens, daarnaast is zo'n Logitech setje leuk, maar totaal niet te vergelijken met een AudioEngine set. Daar heb je IMHO ook niet echt een treble/bass regeling voor nodig, want die zijn gewoon al goed. Iets wat je bij Logitech niet hebt.
Wat ik voornamelijk hoor over A2's is datze een nogal beperkte 'sweet spot' hebben en dat de placement zeer belangrijk is. Het probleem dat ik daarmee heb is dat alles bij mij nogal vaak verschuift en ik geen zin heb om elke keer m'n boxen te moeten uitlijnen.

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-01 18:49
Je wilt niet een super harde bass en een kraakhelder geluid? Dat schreeuwt om een goede set studiomonitoren!
Kijk naar de M-Audio BX5 D2, of Alesis 520. Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar de BX5 D2: http://www.bax-shop.nl/dj-studio-monitor/m-audio-bx5-d2-dj/studio-monitor-set/product-details.html#

Kabeltje erbij en klaar!
http://www.bax-shop.nl/xlr-jack/procab-ref712-jack-3.5-mm-male-stereo-2x-xlr-male-3.00-meter/product-details.html

• Tom Yam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-01 08:47

Tom Yam

(>'.')>

Ik heb die teufel b20's staan en ben er zeer, zeer content mee. Mooi geluid, en (oog wil ook wat) mooie afwerking. Je kan de speakers idd niet in de winkel beluisteren, maar volgens mij heeft Teufel goede voorwaarden m.b.t. evt. retourneren etc...

oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:03

Quad

Doof

[Teufel Actie] Gezocht: testers voor nieuwe speakers
Kijk eens bij de Concept B20, heb daar goede ervaringen mee gehad, maar weer weggedaan omdat ik er geen ruimte voor heb.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• acst
Bas. schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 16:58:
Je wilt niet een super harde bass en een kraakhelder geluid? Dat schreeuwt om een goede set studiomonitoren!
Kijk naar de M-Audio BX5 D2, of Alesis 520. Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar de BX5 D2: http://www.bax-shop.nl/dj-studio-monitor/m-audio-bx5-d2-dj/studio-monitor-set/product-details.html#

Kabeltje erbij en klaar!
http://www.bax-shop.nl/xlr-jack/procab-ref712-jack-3.5-mm-male-stereo-2x-xlr-male-3.00-meter/product-details.html
Heb geen plaats voor bookshelves/studiomonitoren zoals ik al in de openingspost zeg.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:14

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Jij hebt het over een redelijk formaat. Niet over geen plaats hebben.
Speakers hebben nu eenmaal redelijk volume nodig voor een mooie weergave. Tegenwoordige zijn er wel een paar uitzonderingen, maar daar betaal je dan ook wel voor. Een studiomonitor hoeft niet perse veel ruimte in te nemen. Ze zijn ervoor bedoeld om zeer dichtbij je te staan.

Life is not about specs, it is about joy!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-01 18:49
Klopt wat je zegt bartvl. Wil je een lekker geluidje hebben, dan heeft een speaker gewoon ruimte nodig. De beste optie is dan een setje 5 inch studio-monitoren. Kwa formaat valt dat echt wel mee! Wil je superkleine speakertjes, dan kom je aan een 2.1 set, zodat je de subwoofer ergens uit het zicht kan zetten.

• acst
Bas. schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 17:43:
Klopt wat je zegt bartvl. Wil je een lekker geluidje hebben, dan heeft een speaker gewoon ruimte nodig. De beste optie is dan een setje 5 inch studio-monitoren. Kwa formaat valt dat echt wel mee! Wil je superkleine speakertjes, dan kom je aan een 2.1 set, zodat je de subwoofer ergens uit het zicht kan zetten.
bartvl schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 17:34:
Jij hebt het over een redelijk formaat. Niet over geen plaats hebben.
Speakers hebben nu eenmaal redelijk volume nodig voor een mooie weergave. Tegenwoordige zijn er wel een paar uitzonderingen, maar daar betaal je dan ook wel voor. Een studiomonitor hoeft niet perse veel ruimte in te nemen. Ze zijn ervoor bedoeld om zeer dichtbij je te staan.
Nee klopt staat idd anders. Probleem is dat ik vrij weinig ruimte heb naast m'n monitor en echt geen studiomonitors kan neerzetten ernaast. Daarnaast vind ik het nog maar de vraag wat het verschil in kwaliteit is tussen relatief goedkope studiomonitoren en relatief dure computerboxen zoals de B200 en de A2.

Ik zat overigens wel te denken aan mss de A2 i.c.m. een goedkope DAC met een volumecontrole weet alleen niet in hoeverre er uberhaupt DAC's zijn voor onder de zeg €100,-

[ Voor 6% gewijzigd door acst op 03-02-2012 18:29 ]

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Een Behringer UCA202 kost €24. Er zit een onhandige volumeknop op, maar het volume kan je ook regelen op de pc. Review

Meer geld zou ik niet aan een geluidskaart / DAC besteden, de speakers hebben een veel grotere invloed op het geluid.

[ Voor 110% gewijzigd door TBTL op 03-02-2012 19:20 ]

• acst
TBTL schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 19:16:
Een Behringer UCA202 kost €24. Er zit een onhandige volumeknop op, maar het volume kan je ook regelen op de pc. Review

Meer geld zou ik niet aan een geluidskaart / DAC besteden, de speakers hebben een veel grotere invloed op het geluid.
Niet geheel waar, tuurlijk hebben speakers de grootste invloed op het geluid, Maar een DAC zorgt zeker wel voor een beter/slechter geluid. Dus ik wil ook weer niet te cheap.
Vraag is dan ook of een DAC van €100,- eigenlijk wel zin heeft en niet een bottleneck wordt voor de speakers.

• acst
Ik heb imiddels wel een aantal dacs gevonden voor ong. €50,- met goede testresultaten.

De vraag die bij mij blijft is of de Audioengine A2 beter is dan de Teufel Concept B200?
Hoop dat iemand hier een antwoord op heeft :D

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Zeker weten, Audioengine heeft een heel andere doelgroep en er zitten geen nutteloze dingen zoals een hele losse dac met USB hubs en knopjes..

• Oban606
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-01 10:30
@acst, er is genoeg leesvoer te vinden omtrent de vraag welke speakers en/of welke dac.
Zelf denk ik dat je het wat moet afwegen tegen elkaar. Een speakerset van 100e tegen een Dac van 5000E en visaversa zou niet slim zijn nee. Kijk anders eens naar de ZeroDac of de beresford en zoek daar een mooi speakersetje bij of beter nog ga ze beluisteren, wellicht iets boven je budget....
Ik zag trouwens een mooi draadje pc/geluid voorbijkomen net hier onder audio en hifi.

• bouwe272
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-01 19:30
Weet iemand hoe de Logitech Z10 (die heb ik nu) is in vergelijking met de teufel Concept B 20 ???

Alvast bedankt voor de reacties!

Mvg Bouwe

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02-2025
Heeft iemand toevallig nog meer ervaring met zowel de Teufel B200 als de Audioengine A2? Ik twijfel tussen deze sets. Volgens mij moeten ze allebei waanzinnig klinken en is er niet echt een duidelijke winnaar. Althans, als ik de reviews moet lezen. Ze hebben beiden net een andere sound, maar zijn allebei heel helder en mooi.

Toch zoek je altijd naar de bevestiging van welke de beste is op het moment dat je tussen twee systemen twijfelt :)

Iemand?

• -NRG-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-12-2025
Mijn ervaring met de Creative T40 series II is dat de geluidskaart al snel de bottleneck is van de speakers. Ik heb vervolgens de X-FI HD gekocht en de speakers kwamen enorm tot leven (alle effecten en equalizing uitgeschakeld). Ondanks dat ik redelijke zuiltjes heb staan (Jamo S608 + Denon AVR-2113) vind ik de creative's nog steeds prettig om naar te luisteren. Laag is het zwakst, maar midden en hoog is prima. Ik heb ook nog M-Audio BX-5 D2 geprobeerd voor 3 weken en ondanks dat deze veel harder gingen zonder te vervormen en nog wat zuiverder waren, waren de T40's beter in balans. Ik miste veel laag bij de BX-5's. Ik ben zelf ook wel erg benieuwd geworden naar de Teufel, heb deze ook nog niet gehoord. Ik betwijfel of ze echt beter zijn dan mijn Creative's sinds ik de review van Hardware.info heb gelezen. Aangezien ze de Teufels maar iets beter vonden dan de bose companion. Terwijl ik de Bose heb vergeleken met de Creative's en ik de Bose waardeloos vond.

Ben overigens wel benieuwd naar de mensen die de Creative's niets vinden, met welke bron ze geluisterd hebben (zowel geluidskaart als kwaliteit van de muziek) .

[ Voor 3% gewijzigd door -NRG- op 05-01-2013 20:20 ]

• PatrickG
Ik denk dat ik de audioengine's haal. Zoveel goede recensies... Het kan bijna niet fout gaan :)

• -NRG-
Ben erg benieuwd naar je ervaringen, laat nog wat weten als je ze hebt 8)

[ Voor 168% gewijzigd door -NRG- op 08-01-2013 00:27 ]

• PatrickG
Ik blijf het moeilijk vinden, het is natuurlijk een afweging tussen prijs/kwaliteit en je moet een lijn trekken bij wat je überhaupt wilt uitgeven. Ga ik binnen het budget voor een DAC/AMP + passieve speakers die wat veelzijdiger zijn. Je kunt die natuurlijk altijd weer eens aan een receiver hangen bij de tv. Of ga ik voor een compleet "PC-setje" met goede actieve speakers. Tot slot is ruimte ook nog een belangrijk punt. De Audioengine A5 gaan niet echt op m'n bureau passen.

Opties:
  • Teufel B20 € 100,- (goed voor de prijs, maar ik ben op zoek naar iets meer)
  • Creative Gigaworks (€ 50 tweedehands) + AMP/DAC (€80, - tweedehands) = 130,-
  • M-audio AV40 (€ 70,- tweedehands) + AMP/DAC (€ 100,-) = € 170,-
  • Audioengine A2 € 189,-
  • Teufel B200 € 220,- (korting voucher)
  • Audioengine P4 € 250 met DAC/AMP € 80 = € 330,-
  • Audioengine A5+ € 350,-
  • Of doe ik gek en hang ik ergens een tweedehands B&W Zeppelin op.
Ik denk dat ik heel gelukkig zou zijn met de Audioengine P4 en een losse DAC/AMP. Met zo'n € 330,- is mijn budget dan wel heel erg opgerekt, hoe vet en mooi de speakers ook zijn. Over de A2 lees ik ook heel veel goede dingen, ze zullen alleen niet mijn woonkamer heel erg kunnen vullen. De Teufel B200 kan dat wel, want die heeft heel veel power. Al is de Teufel B200 weer niet zo mooi te noemen en nogal fors van formaat.

Keuzes :)

[ Voor 3% gewijzigd door PatrickG op 08-01-2013 11:03 ]

• -NRG-
Volgens tomshardware is de AV40 beter dan de Creative T40 series II.(http://www.tomshardware.c...eaker-gigaworks,2836.html). Ik denk persoonlijk dat je het beste kan kiezen tussen de M-Audio AV40 en de Audioengine A2. De P4 is passief en ik denk dat dat niet erg praktisch is. Aangezien de Teufel B200 niet veel beter zou zijn dan de B20 volgens een aantal reviews, vermoed ik dat die minder zal presteren dan die van M-Audio en Audioengine.

Ga je voor volume: Teufel B200
Ga je voor geluidskwaliteit: AV40 of A2.

Ik denk overigens dat de A40 en A2 al voldoende geluid zullen produceren.

[ Voor 6% gewijzigd door -NRG- op 08-01-2013 13:53 ]

• assasinbats
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:08
A5's zijn qua ruimteinname flink, dat klopt. Dat heb ik opgelost door ze op planken te zetten die aan de muur hangen, de bureauruimte blijft hetzelfde. A2's zijn gevoelig voor plaatsing, het geluid komt merkbaar anders over als de speakers verder uit elkaar staan.

Over wat voor bureau/ruimte praten we?

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-01 14:15
Ik heb pas de A2's gekocht. Ze zijn (naar mijn mening) niet genoeg om een kamer te vullen, maar dat vind ik van geen enkele kleine speaker. Voor op je bureau klinken deze fantastisch! Ben er super blij mee :)
De A5 had ik ook overwogen, maar was me te duur en achteraf gezien neemt dat ook gewoon veel plaats in op je bureau.

• PatrickG
Mijn bureau is 180 cm breed en slechts 60 cm diep. Er staat een 24 inch scherm voor de pc op en een MacBook 13 inch als tweede pc. Dus grote kunnen er niet op eigenlijk. En als ik voor groot ga, kan ik misschien beter investeren in m'n home cinema systeem.

Welke review heb je gelezen dat de B200 niet veel beter is dan de B20? :)

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-01 09:04
De AV40's zijn zeker qua prijs / kwaliteit enorm goed. Recentelijk kocht je die nog overal voor 89,- al lijkt de prijs opeens wel wat omhoog geschoten. Misschien nog even goed zoeken. De A2's en A5's zijn naar wat ik hoor en lees absoluut goed, maar ik krijg het idee dat ze een beetje teveel gehyped worden. Wat je terugziet in de prijs. Creative heb is destijds nog beluisterd: m.i. een heel andere orde, zou ik niet aan beginnen.

Nb de m-audio av40 is aktief.heeft dus geen losse amp nodig.

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

• PatrickG
Ja, ik heb enerzijds ook het gevoel dat de Audioengine A2's overhyped zijn, maar aan de andere kant komen de positieve geluiden wel vanuit heel veel hoeken. Over de B200 hoor ik ook nooit slechte berichten en de reviews hier op tweakers.net zijn enorm positief.

Eigenlijk zijn de A2 en de B200 allebei heel goed, beiden hebben hun eigen sound. De Teufel kan heel hard, de A2 wat minder. Je hoort wel over een modderige bass bij de A2, of dat ze kuren kunnen vertonen als je er iets te ruw mee omgaat.

Je komt ook vrijwel geen tweedehands audioengine producten tegen, evenals Teufel. Dat laatste is alleen wat logischer omdat Teufel 8 weken probeertijd geeft.

Dus een makkelijke keuze is het niet omdat ze beiden goed zijn. Prijs/kwaliteit van de AV40 is inderdaad heel goed, zeker tweedehands. Doe er nog een DAC tussen en je bent spekkoper :)

• -NRG-
cornelisprul schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 15:14:
De AV40's zijn zeker qua prijs / kwaliteit enorm goed. Recentelijk kocht je die nog overal voor 89,- al lijkt de prijs opeens wel wat omhoog geschoten. Misschien nog even goed zoeken. De A2's en A5's zijn naar wat ik hoor en lees absoluut goed, maar ik krijg het idee dat ze een beetje teveel gehyped worden. Wat je terugziet in de prijs. Creative heb is destijds nog beluisterd: m.i. een heel andere orde, zou ik niet aan beginnen.

Nb de m-audio av40 is aktief.heeft dus geen losse amp nodig.
Met welke setup heb jij de Creative's getest? Welke muziek en kwaliteit?

Ik denk dat ik binnenkort de AV40's zelf is ga bestellen :9

• PatrickG
Overigens wel mooi dat er meerdere mensen met dezelfde wensen/vragen zitten. Dan komt er wat leuke informatie los :)

Ik heb overigens wel (misschien iets overhaast), de Audioengine DS1 stands gekocht die op marktplaats stonden. Voor het geval dat, scheelde weer iets met nieuwprijs. Misschien passen de AV40's er ook wel op ;-)

@ Cornelis, mij viel inderdaad ook op dat de AV40 behoorlijk zijn gestegen, ik wilde ze eerste nieuw bestellen, maar van 89,- naar 129,- vond ik wel een erg rigoureuze en spontane stijging.

Edit:

Ik ben wel bang dat de AV40 iets teveel studio monitoren zijn en daardoor kil klinken. Ben benieuwd of dat zo is, je leest het wel eens in reviews... Het zijn ook close (nogwat) speakers, dus geen wijde soundstage, maar heel gericht waardoor er een kleine sweetspot is en je ze ook echt naar je toe moet richten. Althans, dat is wat ik heb gelezen.
Op head-fi zeggen ze veelal dat je i.p.v. de AV40 gewoon door moet sparen voor de Audioengine A5+...

@NRG
Over het wel of niet praktisch zijn van passieve speakers zoals de Audioengine P4.. Een DAC/AMP is niet zo groot en je hebt gelijk een volumeregelaar op je bureaublad. De P4 zijn ook niet zo groot als de A5+, dus ik denk dat het wel meevalt. Het is net iets goedkoper tesamen als een A5+ ook. Maar wel 330 euro ongeveer en dat is best een bedrag. Wel is het de optie waar ik het minst onzeker over zou zijn, ik wil alleen m'n budget niet zo groot maken. (misschien gaat dit uiteindelijk nog wel gebeuren als ik erg enthousiast word)

[ Voor 52% gewijzigd door PatrickG op 08-01-2013 15:59 ]

• cornelisprul
-NRG- schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 15:35:
[...]

Met welke setup heb jij de Creative's getest? Welke muziek en kwaliteit?

Ik denk dat ik binnenkort de AV40's zelf is ga bestellen :9
Als het met goed herinner heb ik mijn iPhone ooit in de Mediamarkt gekoppeld (niet echt een ideale omgeving en muziekkwaliteit). Klonken vooral erg 'klein'. Miste een bepaalde volheid in het geluid wat de AV40's wel bieden (op dezelfde iPhone). Muziek zal wel iets met veel gitaar zijn geweest (varierend van blues tot Metallica).

Sweetspot van de av40's is inderdaad relatief klein, maar studiomonitoren zou ik ze echt niet durven noemen. Vind ze zelf ook buiten de sweetspot nog prima klinken, maar je hoort wel verschil.

Dat advies om door te sparen is volgens mij gebasseerd om de us adviesprijzen (uit mijn hoofd 229 vs 299). Als je in Nederland kijkt dan is het verschil bijna een factor 3. Het is maar de vraag of je dat het verschil waard vind.

[ Voor 14% gewijzigd door cornelisprul op 08-01-2013 17:41 ]

• PatrickG
Ja klopt, de adviesprijzen van de AV40's liggen in USA heel hoog. Dat moet je inderdaad meenemen in het oordeel.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Audioengine A5 heeft genoeg power om een flinke kamer te vullen met geluid, tevens is de bas zeer zeer strak en zit er ook zeker wat impact in de bas.

• -NRG-
cornelisprul schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 16:58:
[...]

Als het met goed herinner heb ik mijn iPhone ooit in de Mediamarkt gekoppeld (niet echt een ideale omgeving en muziekkwaliteit). Klonken vooral erg 'klein'. Miste een bepaalde volheid in het geluid wat de AV40's wel bieden (op dezelfde iPhone). Muziek zal wel iets met veel gitaar zijn geweest (varierend van blues tot Metallica).
Dan verbaast me je conclusie niet :+ Hoewel ik ze zo in eerste instantie ook geselecteerd heb met een iPhone 4s toen der tijd. Qua volume krijg je er dan bijna niets uit en klinken ze zachter en warmer dan de meeste andere sets die er stonden. Ik heb ze toen ook min of meer op gevoel gekocht en ik wilde geen 2.1 set met bonkerige bas. Ik denk dat je dan maar een kwart heb gehoord van hun kunnen en vermoed ook dat de meeste mensen ze daarom afschrijven. Matige kwaliteit nummers en bron leggen ze enorm bloot. Met mijn MacBook kreeg ik er nog best redelijke resultaten uit, maar met de X-Fi HD kwamen ze compleet tot leven. Ik vermoed omdat deze meer vermogen kan leveren en een zeer neutrale (of koelere) output geeft. Waar de MacBook een wat warmer geluid lijkt te produceren en ze al snel te warm gaan klinken en er meer ruis is. Live rock/metal klinkt soms wat troebel in het midden op deze speakers en voor dubstep gaan ze niet laag genoeg. Dat is ook wat ik het meest mis, meer diepgang in het laag en iets beter midden en hoog. Voor de rest (dance, trance, jazz, klassiek enz.) klinken de T40's erg goed in balans met de X-Fi HD.

Na deze review (http://nl.hardware.info/r...ed-geluid-bij-de-computer) op Hardware.info gelezen te hebben.Kan me vinden in hun conclusie over de BX5 D2. Hoewel ze een zeer zuiver geluid produceerde en zeer veel vermogen hadden en totaal niet vervormde. Was het laag afwezig en misten ze de dynamiek en het laag die de T40's wel hadden met de X-Fi HD. Hoewel ik niet weet hoe goed Hardware.info is in het beoordelen van geluidskwaliteit kunnen ze wel degelijk een vergelijking maken tussen de sets die ze in handen hebben.

My search continues... ben ook aan t kijken naar de Teufel Concept D 500 en andere 2.1 sets en studio speakers... Ik zou graag meer laag willen, maar het mag niet ten koste gaan van het hoog, miden of dynamiek...

@PatrickG
Ik kan de review niet terug vinden waarin gezegd werd dat de B20 en de B200 op het laag na niet veel verschilden. Ik heb zoveel reviews en speakers gezocht de afgelopen dagen...

Wat ik wel terug kan vinden op Hardware.info:
http://nl.hardware.info/r...20-speaker-sets-conclusie
De Concept B 200 USB is dan weer een hele stap omhoog, zowel qua prijs als kwaliteit. Het valt niet te ontkennen dat Teufel een uitstekende geluidskwaliteit biedt, het is een van de beste 2.0 sets die we in ons testlab beluisterd hebben. De prijs is echter niet mis, en een set als de Logitech Z-2300 is voor aanzienlijk minder geld te koop, terwijl het verschil in geluidskwaliteit niet enorm is. Blijft over de in de Concept B 200 geïntegreerde geluidskaart, een idee waar wij niet van weg zijn – wie kiest voor kwaliteitsluidsprekers, neemt ook een bijbehorende goede geluidskaart, en het exemplaar dat in deze set is verwerkt, is niet veel beter dan een standaard onboard exemplaar.

[ Voor 27% gewijzigd door -NRG- op 09-01-2013 11:51 ]

• PatrickG
Geen probleem, ik kan ook niet al mijn gelezen reviews terugvinden :)
Ik kan er alleen bijna niet bij dat de B20 weinig verschilt met de B200 gezien de laatste echte luidspreker kanalen zou hebben en de B20 vanwege het korte formaat niet. Ook heeft de B200 de versterker in het losse kastje en niet in de speakers zelf waardoor er - los van de al langere kast - meer ruimte voor klank is. Maar ja, niet elke review is even goed als de andere en ook bij de reviewers speelt emotie mee natuurlijk.

Voordat ze de Audioengine a2's reviewden, stelde Hardware.info in 2010 dat de B200 de beste 2.0 set was die ze tot dan aan toe hadden gehoord. In 2012 kregen ze de Audioengine a2's ter review en toen zeiden ze weer dat, dat de beste 2.0 speakers onder de 200 euro waren die ze tot dan toe hadden gehoord.
Niet dat hardware.info een echte audiofiele site is en ik weet eigenlijk ook niet wat ik ermee wil zeggen. Zie het maar als aanvullende informatie ten behoeve van dit topic. :)

Als je toch meer bas wilt, is de Audioengine A5 dan niets voor je? De Teufel D500 heeft natuurlijk kleine speakers, maar wel weer zo'n woofer op de vloer. Heb ik persoonlijk een hekel aan, kan bij jou natuurlijk geen punt zijn.

Is de Swam M10 niets voor jou? http://www.omera.nl/shop/speakers/speakers-actief/swans-m10
Krijgt erg goede reviews en valt bij mij dus af omdat ik 2.0 wil.

O ja, dit schijnt ultiem te zijn, maar is wel een beetje duur :P
http://news.cnet.com/8301...-better-than-a-sound-bar/

[ Voor 5% gewijzigd door PatrickG op 09-01-2013 11:59 ]

• cornelisprul
Ik zou in dit kader toch niet al te veel waarde hechten aan een hardware site. Neem liever een test door een 'echte' audio site / blad. Liefst dan ook nog een die ook aspecten als frequentieresponsie e.d. meenemen.

• PatrickG

• PatrickG
Inmiddels heb ik de Audioengine A2's hier staan en de Teufel B200 alweer verkocht. Vond ze zelf heel helder en daardoor heel aangenaam, maar de bas is slecht en het geluid is overall niet in balans. Ik had meer plezier met de B20 die wel in balans zijn voor mijn gevoel.

De Audioengine A2's zijn verre van perfect, althans, naar mijn mening. Maar ik heb het gevoel dat ik hiermee nog even vooruit kan door een DAC erop aan te sluiten. Het schijnt dat de input heel goed moet zijn van de A2's om het mooie eruit te krijgen. Nu is de bas nog veel te overdreven waardoor muziek muddy wordt, troebel en details vallen daardoor weg. Details die de B200 van Teufel wel goed weergaaf, maar die was wel erg klinisch. En de Teufel B200 had dan ook nog eens een DAC... Daar viel weinig meer aan te tunen voor mijn gevoel.

Ook heb ik nog steeds de M-audio AV40 of zijn grotere broer, de BX5, in gedachten. Dat is voor als de Audioengine's niet open gaan na het aansluiten van een DAC.

Op dit moment mis ik gewoon heel veel details, met name gitaar muziek en de drama in akoestische opnames. Daarnaast is het ook een optie om passieve speakers te nemen die op een DAC en een AMP zijn aangesloten. Ik ben benieuwd, een DAC zal wel binnen afzienbare tijd komen :)

Anderen als iets nieuws geprobeerd?

• -NRG-
Ik heb nog niets nieuws geprobeerd en ben eigenlijk ook best heel tevreden met mijn creative's. Ben alleen nu aan het kijken om misschien er een subwoofer aan toe te voegen. Als je de B200 te klinisch vond, dan kan ik de BX5 echt afraden! Ze hebben een geweldig midden en hoog, maar het laag is ver te zoeken en minder dan mijn Creative T40 die zelfs met de bas volledig terug gedraaid nog meer bas had.

Ik weet dat logitech binnenkort met opvolgers komt van hun z623 en z906 en ik ben benieuwd of die echt nog iets gaan verbeteren aangezien ze tegenwoordig wat actiever bezig zijn met hun UE merk. Al ben ik bang dat het tegen zal gaan vallen.

[ Voor 23% gewijzigd door -NRG- op 21-01-2013 12:41 ]

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:52

Nibbz

Postmaster General

Ik heb zelf 2x de M-Audio DX2 B5

Afbeeldingslocatie: http://www.m-audio.com/images/global/product_pics/big/bx5d2_product_main.jpg

Allebei hun eigen versterker (in tegenstelling tot de meeste setjes van deze prijs).

Klinken echt geweldig. Laag = goed, midden en hoog = meer dan goed.

Deze vind je al voor +/- 180 Euro (setje)

13:37

Verwijderd

Focal XS Book Compact maar klinkt voor nearfield echt goed:) Ben er van onder de indruk.

https://www.google.nl/sea...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

• -NRG-
Nibbz schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:46:

Allebei hun eigen versterker (in tegenstelling tot de meeste setjes van deze prijs).

Waarop heb jij ze aangesloten? Ik heb ze zowel op de X-Fi HD geluidskaart als mijn mixer en draaitafels gehad, ik kon er bijna geen laag uit halen?

• Nibbz

Nibbz

Postmaster General

-NRG- schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:49:
[...]

Waarop heb jij ze aangesloten? Ik heb ze zowel op de X-Fi HD geluidskaart als mijn mixer en draaitafels gehad, ik kon er bijna geen laag uit halen?
Ik heb hem aangesloten op een Mackie Onyx Satellite

Afbeeldingslocatie: http://podcastacademy.com/images/macsat2.gif

Balanced kabel gebruikt, en ging in 1x goed (XLR)

Edit:

Maar voor de TS, dit is niet noodzakelijk. Je kan hem ook via jack -> tulp -> tulp naar dikke jack (weet de naam hier ff niet van) aansluiten.

[ Voor 14% gewijzigd door Nibbz op 21-01-2013 12:53 ]

• PatrickG
De TS heeft al enige tijd niet gereageerd, we hebben slechts z'n topic gehijacked :P

@Woutoro32, welke versterker heb je gebruikt voor de Focals? Ze zijn natuurlijk sowieso al prijzig, dan moet je er minimaal een Topping TP22 of TP20 op aansluiten en komt er dus weer 100 euro bij. Dan zit je alweer op de 400 euro, iets teveel voor mij persoonlijk.

Sowieso denk ik dat we wel een DAC moeten hebben voor de speaker categorieën waar we over praten. Sommige speakers hebben dat dan wel weer meer nodig dan anderen.

Een goedkope en goede schijnt de Behringer UCA 202 te zijn, die is 29 euro.

Verwijderd

PatrickG schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:07:
De TS heeft al enige tijd niet gereageerd, we hebben slechts z'n topic gehijacked :P

@Woutoro32, welke versterker heb je gebruikt voor de Focals? Ze zijn natuurlijk sowieso al prijzig, dan moet je er minimaal een Topping TP22 of TP20 op aansluiten en komt er dus weer 100 euro bij. Dan zit je alweer op de 400 euro, iets teveel voor mij persoonlijk.

Sowieso denk ik dat we wel een DAC moeten hebben voor de speaker categorieën waar we over praten. Sommige speakers hebben dat dan wel weer meer nodig dan anderen.

Een goedkope en goede schijnt de Behringer UCA 202 te zijn, die is 29 euro.
Geen versterker nodig. Zijn actieve luidsprekers. Je kan er een analoge bron op aan sluiten! Echte een luistertest waard!

• -NRG-
Nibbz schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:51:
[...]
Ik heb hem aangesloten op een Mackie Onyx Satellite

Balanced kabel gebruikt, en ging in 1x goed (XLR)

Edit:

Maar voor de TS, dit is niet noodzakelijk. Je kan hem ook via jack -> tulp -> tulp naar dikke jack (weet de naam hier ff niet van) aansluiten.
Ik heb inderdaad toen ook van Tulp > Jack gebruikt, ongebalanceerd dus. Echter zou dat alleen ruis moeten tegengaan... Typisch dat er zulke verschillen zijn in ervaringen.

@PatrickG

Waarom zou je een versterker nodig hebben? De focals zijn al actief...

• Nibbz

Nibbz

Postmaster General

-NRG- schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:20:
[...]

Ik heb inderdaad toen ook van Tulp > Jack gebruikt, ongebalanceerd dus. Echter zou dat alleen ruis moeten tegengaan... Typisch dat er zulke verschillen zijn in ervaringen.

@PatrickG

Waarom zou je een versterker nodig hebben? De focals zijn al actief...
Die M-Audio's klinken echt ruk als ik ze direct aan me onboard geluidskaart hang (ok.. onboard geluid is uberhaubt al horrible). Via de Mackie is het top. Soms is het niet gek om d'r alsnog een versterker tussen te hangen.

[ Voor 4% gewijzigd door Nibbz op 21-01-2013 14:05 ]

• PatrickG
Ik dacht dus dat die Focals passief waren omdat het meer een home cinema merk is in mijn beleving. Net als Wharfedale, had geen actieve speakers van ze verwacht :)

• PatrickG
Nibbz schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:46:

[afbeelding]

Vind je ze ook muzikaal? Te klinisch is ook niet wat ik zoek, zoals ik bij de Teufel had.
Ben stiekem erg benieuwd naar ze.

• Nibbz

Nibbz

Postmaster General

PatrickG schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:06:
[...]

Vind je ze ook muzikaal? Te klinisch is ook niet wat ik zoek, zoals ik bij de Teufel had.
Ben stiekem erg benieuwd naar ze.
Ik heb zelf nogal een brede muziek smaak, die gaat van electro tot metal. Best verschillende soorten muziek en het klinkt allemaal heerlijk. Maar bijvoorbeeld, the maid with the flexen hair (klassiek audio stuk wat standaard bij Windows7 zit ;)) klinkt ook echt heel goed.

Als ik ze vergelijk met mn vorige speakers (Tannoy Reveal 80watt) klinken ze heel wat directer en duidelijker.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:05

FeaR

In GoT we trust

PatrickG schreef op maandag 21 januari 2013 @ 17:02:
Ik dacht dus dat die Focals passief waren omdat het meer een home cinema merk is in mijn beleving. Net als Wharfedale, had geen actieve speakers van ze verwacht :)
De techniek van Focal HiFi (met alleen "home cinema" doe je zo'n merk echt te kort) komt ook terug in "Focal Professional". Gebruik van dezelfde woofers en tweeters. Zo is de Focal CMS-40 gebasseerd op de Focal Chorus 700V-reeks en de Focal SM9 zelfs op de Focal Chorus 8xxW en Electra reeks met de W-woofers en Berylium tweeter. Maar goed, dan zit je ook al weer wat series hoger.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• PatrickG
Nibbz schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 23:34:
[...]

Ik heb zelf nogal een brede muziek smaak, die gaat van electro tot metal. Best verschillende soorten muziek en het klinkt allemaal heerlijk. Maar bijvoorbeeld, the maid with the flexen hair (klassiek audio stuk wat standaard bij Windows7 zit ;)) klinkt ook echt heel goed.

Als ik ze vergelijk met mn vorige speakers (Tannoy Reveal 80watt) klinken ze heel wat directer en duidelijker.
Bedankt :)
Zodra een DAC mijn Audioengine's niet helpen, ga ik wel wat andere speakers uitproberen. Wellicht deze..
FeaR schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 00:11:
[...]

De techniek van Focal HiFi (met alleen "home cinema" doe je zo'n merk echt te kort) komt ook terug in "Focal Professional". Gebruik van dezelfde woofers en tweeters. Zo is de Focal CMS-40 gebasseerd op de Focal Chorus 700V-reeks en de Focal SM9 zelfs op de Focal Chorus 8xxW en Electra reeks met de W-woofers en Berylium tweeter. Maar goed, dan zit je ook al weer wat series hoger.
Ja, home cinema was niet wat ik bedoelde. Ik had alleen geen actieve speakers verwacht, meer grote zuilen. Heeft meer te maken met mijn persoonlijke kennis van het merk :)

Verwijderd

Ik zit te kijken naar de Teufel B200 - de mogelijkheid om extra apparaten aan te sluiten lijkt mij erg handig - en de kwaliteit is ongetwijfeld veel beter dan wat ik nu heb staan. Maar zou ik mijn 24" monitor op het versterktje kunnen zetten? Of kan dat niet ivm de temperatuur of bouwkwaliteit van het kastje?

• PatrickG
Jawel, dat kan. Kastje is stevig. Temperatuur lijkt me geen issue.
Hou er rekening mee dat de b20 ook erg goed is. Fijner om naar te luisteren vind ik zelf.

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Ik heb mijn Dell U2412M bovenop de versterker van de Teufel B200 staan, dit past precies en is verder geen probleem qua warmteontwikkeling.

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
PatrickG schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 13:04:
Hou er rekening mee dat de b20 ook erg goed is. Fijner om naar te luisteren vind ik zelf.
De versterker ruist zachtjes, De kastjes zijn van plastic. Klank is wel goed maar de behuizing is niet dood genoeg.

Verwijderd

robpol schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 14:27:
Ik heb mijn Dell U2412M bovenop de versterker van de Teufel B200 staan, dit past precies en is verder geen probleem qua warmteontwikkeling.
Nou, dat gaat dan met mijn U2412M ook vast goed! Ik heb de B200 zojuist besteld - ben benieuwd! Dank voor de info.

• PatrickG
bouwfraude schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 15:25:
[...]

De versterker ruist zachtjes, De kastjes zijn van plastic. Klank is wel goed maar de behuizing is niet dood genoeg.
Kan wel, voor de prijs is het een super set. :)

• PatrickG
De set up zoals het er nu bij staat:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8102/8470860386_f719741dab_b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8247/8469767941_18eabc6f4f_b.jpg

De audioengine's klinken veel beter met tussenkomst van de DAC. Nog steeds een overpowerde bas, al klinken sommige instrumentale nummers of instrumentale gedeeltes van bepaalde nummers erg gaaf. Soms heel vol en karakteristiek. Toch hadden ze nog wel wat gedetailleerder mogen zijn.

Het ergste is dat ik het uiterlijk zo cool vind dat ik ze eigenlijk niet weg wil doen. Vooralsnog blijf ik bij mijn standpunt dat de Teufel B20 speakers fenomenaal klinken voor de prijs, ook al hebben ze niet een 'dode behuizing' en een ruisje.

We luisteren lekker verder, heel blij met de DAC in ieder geval :)
Het is een Maverick Audio Tubemagic D1 met aangepaste tube en nog twee componenten. Ook lekker om de volume knop nu aan de voorkant te hebben en ik kan zowel de PC als de Macbook erop aansluiten, ik hoef alleen maar te selecteren welke source ik wil weergeven op de DAC. Het is tevens en eigenlijk voornamelijk een koptelefoon versterker.

Ik blijf overigens als tips van anderen krijgen dat ik met de equaliser zou moeten stoeien om de bas wat naar beneden te zetten, maar eigenlijk vind ik dat principieel onaanvaardbaar. Op de Macbook - waar ik het meeste mee werk/speel - is dat sowieso niet heel makkelijk te doen. Maar speakers moeten gewoon out of the box goed zijn afgesteld en zeker als er nog eens een kwalitatieve DAC tussen zit. Misschien ben ik eigenwijs, maar het is mijn mening :)
Toch zal ik heus wel eens met de equaliser gaan spelen, maar ik blijf het vervelend vinden.

• PatrickG
Ik heb gister voor een prikkie een setje Creative T20 II speakers gekocht voor op kantoor. Nog niet uitgebreid kunnen testen, maar ze doen het niet verkeerd. Soms een beetje klinisch, maar wel gedetailleerd. Ze worden toch gebruikt voor laag volume en meer als achtergrondmuziek.

Thuis had ik ze aangesloten op mijn DAC, maar bij luider volume vielen ze uit. Misschien had het te maken met een te krachtige DAC met pre-amp, de Audioengines hebben hier echter geen moeite mee. Of omdat ze thuis via een tulpstekker met een crappy tulp-to-jack adapter moesten worden aangesloten en hier op kantoor gewoon via de originele jack kabel.

De Teufel B20 zijn veel beter, dat sowieso. Maar ik ben niet ontevreden met de Creative's.

En wel een beetje raar dat de bas-poorten bovenop zitten, je kijkt zo op het printplaatje neer. Iemand hoeft maar één keer water te morsen. Goed, dat zal hier niet snel gebeuren.

• Ralf Bimbo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-07-2025
Ik beschik zelf over de Creative T40 II. Heb ze rechtstreeks aan m'n XPS 15 (2e serie) hangen.. ze zorgen zeker voor voldoende output en het geluid is zeker niet verkeerd (zelfs goed te noemen!). Ik gebruik ze alleen maar om muziek te luisteren.

Het enige minpunt wat ik zelf ervaar is dat sommige lage tonen nogal dreunen, ze lijken dan ineens ook veel harder te klinken dan de overige lagere tonen en het 'strakke' is er dan van af.. Bij een nummer als 'Radiohead - Lotus Flower' merk je dat goed.
Nu weet ik niet of dit aan mijn opstelling ligt of aan de boxen zelf.. Misschien hier mensen die dit kunnen bevestigen / ontkrachten?
Ik heb overigens m'n bass-regelaar wat lager staan en de treble wat hoger.

Rookworst zonder 'r' is ookworst

• PatrickG
Gister hadden de T20's bij luid volume weer dat de 1 seconde uitvielen, beetje apart. Ze zullen wel defect zijn, wel jammer dat ik geen bon heb, hopelijk zijn ze een beetje coulant bij Creative...

Het dreunen heeft misschien wel een maken wel een wat slappe behuizing ten opzichte van betere/duurdere speakers. Ik had het ook een paar keer.

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07-2025
Ik ben aan het kijken naar een eventuele aanschaf van de Audioengine A2 of zelfs A5. Kom binnenkort wel weer een keer bij een winkel waar ze beiden te beluisteren zijn.

Nu zit er natuurlijk een aardig prijsverschil tussen beide Speakers en is de vraag of ik de A5's nu echt zo veel beter vind dan de A2's om dit prijsverschil te overbruggen. Het lijkt me in dit geval een optie om een DAC tussen de PC en de speakers te zetten omdat het anders sowieso jammer is omdat je er niet het uiterste uithaalt.

Ik heb nu het volgende moederbord: pricewatch: Gigabyte GA-P55A-UD5
Deze was destijds aardig prijzig dus ik ga er vanuit dat er een redelijke onboard geluidskaart in zit. Zal ik erg veel verschil merken tussen dit en een DAC?

Dan is nog de vraag welke DAC je nodig hebt. Ik zie erg veel uitlopende prijzen van 80 euro tot dik in de 200, waar moet je op letten bij deze apparaatjes?

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Geluidschip is een Realtek ALC889 codec

Deze heb ik ook op mn moederbord zitten en ik vind deze een prima geluid geven, in iedergeval beter dan de chip die in mn notebook zit. ik zou zeggen probeer het eerst zo, je kan altijd nog de dac van audioengine zelf kopen (schijnt een kwalitatief zeer hoogwaardige te zijn)

Ik heb trouwens de A5, Ik vind deze echt ideaal, een mooi maatje voorop het bureau en een zeer mooi geluid met mooi strakke diepe bassen

• Tc-Chub
brilsmurfffje schreef op maandag 11 maart 2013 @ 23:16:
Geluidschip is een Realtek ALC889 codec

Deze heb ik ook op mn moederbord zitten en ik vind deze een prima geluid geven, in iedergeval beter dan de chip die in mn notebook zit. ik zou zeggen probeer het eerst zo, je kan altijd nog de dac van audioengine zelf kopen (schijnt een kwalitatief zeer hoogwaardige te zijn)

Ik heb trouwens de A5, Ik vind deze echt ideaal, een mooi maatje voorop het bureau en een zeer mooi geluid met mooi strakke diepe bassen
Heb jij nooit overwogen om een DAC te kopen. Met andere woorden, haal je zo alles uit de Audio engine A5?

Verwijderd

To put it simple, neem een kijkje bij KEF.
De X300A heeft hele puike recensies,maar kost wel plus minus 800 euro.
Werkt via usb, dus elke pc met usb,kan ,m aansturen.
Ik werk zelf met een mengpaneel en hoofdtelefoon set up ( Behringer NOX 202 ( veeeeeeel beter dan de prijs doet vermoeden) en Sennheiser HD 380 Pro ) via usb omdat ik de buren niet wil fucken,maar kan je zeggen dat geen enkele speaker set up daar aan kan tippen. Een test gedaan, en zelfs 5 Hz wat theoretisch dan niet mogelijk is voor het menselijk oor qua plaatsing, kan ik met deze set up nog waarnemen. Als je wilt genieten van ruisvrij geluid en met een volume waar je ballen van gaan groeien beveel ik mijn set up aan.pm me maar en ik kan dan ook wel instellingen geven voor de NOX 202, want dat moet je maar net weten.Als het meeste offtopic was, mijn excuses, wou gewoon ff delen.

• Tc-Chub
Ooh dat is helemaal prima hoor, 800 euro is mij als student alleen iets te veel geld. Ik ben zelf wel van het principe: beter iets goed kopen voor meer geld dan iets goedkoops wat je eigenlijk niets vind, maar zoveel geld heb ik nou ook weer niet liggen. Wel super vet natuurlijk zo'n setup, reken maar dat het klinkt!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-01 11:12

Mikayu

.srt

5hz kan je makkelijk plaatsen, want je drivers staan dan letterlijk te wapperen en dat maakt meer geluid dan 5hz

Verwijderd

@Mikayu

Ik wou daarmee aangeven, dat mijn set-up, met de 380 Pro, 5 Hz nog weergeeft.
Probeer dat maar met eens speaker. 99% kan dat niet eens.
En is het niet de norm dat een Goede ! subwoofer bv die tot 20 Hz (+ db) kan weergeven, in een huiskamer al vanaf 100 Hz niet te plaatsen is? Je hoort ,m dus wel,maar waar hij precies staat.....tja.....
Overigens, juist omdat ik usb gebruik icm met m,n 202 , klinkt het zo strak en ruisvrij op giga volumes.
Daar kan geen geluidskaart van welk merk dan ook tegen op, zo is mijn ervaring.
Maar ieders oor is natuurlijk anders.
Pagina: 1