Toon posts:

Modem-->Router-->accespoint problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik hoop dat 1 van jullie mij kan helpen met het volgende probleem. Het is ontstaan doordat ik thuis, zoals zoveel, geen volledige dekking had van het draadloos netwerk. Verschillende routers geprobeerd maar geen van allen hielp (van Linksys by Cisco tot Belking en nu een TP-link). Uiteindelijk toch gekozen voor de volgende opstelling:

Modem -(kabel)- router -(kabel)-Accesspoint

Dit werkt goed, zowel via de router als het accesspoint kan er via het draadloos netwerk op internet gesurft worden. Het vervelende is alleen dat zowel de router als het accesspoint een signaal uitzenden en je dus moet kiezen met welke je verbinding wil maken. Het moet alleen ook mogelijk zijn om dit als 1 netwerk te zien en dat het AP als een soort repeater wordt ingesteld. De opstelling moet alleen hetzelfde blijven aangezien ik het AP bekabeld van een signaal wil voorzien en deze dan draadloos wil laten uitzenden. Hoe krijg ik dit voor elkaar??!!!

Ik kan de router op verschillende manieren instellen: Accesspoint, bridge, client etc.. De router is een TP-link 450Mbps Dual-Band Wireless N Gigabit Router (TL-WR2543ND). Het Accesspoint is ook een TP-link, 300Mbps Wireless N Access Point (TL-WA901ND).

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen!

Gr. Remco

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 22:32
Heb je geprobeerd om de router en accesspoint beide dezelfde SSID en wachtwoord te geven? Uiteraard niet hetzelfde kanaal. Je apparatuur zou dan eenvoudig moeten kunnen switchen tussen beide 'zenders'.

Verwijderd

Topicstarter
Nee nog niet geprobeerd.

Maar dan nog moet hij toch als 1 netwerk ingesteld kunnen worden dat hij als soort repeater fungeert alleen zonder het draadloos signaal van de router te gebruiken en opnieuw uit te zenden. Het signaal krijgt hij dan over de kabel. Moet volgens mij heel makkelijk kunnen, maar ben er nog niet uit hoe ik dat voor elkaar moet krijgen.

Vervelende is dat hij dan namelijk niet direct overschakelt, dat moet handmatig gebeuren. Hij moet als 1 netwerk gezien worden zodat het bereik gewoon goed is van 1 netwerk. Met 2 moet hij alsnog overschakelen en dat is juist niet de bedoeling.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2012 20:02 ]

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 19:49:
Maar dan nog moet hij toch als 1 netwerk ingesteld kunnen worden dat hij als soort repeater fungeert alleen zonder het draadloos signaal van de router te gebruiken en opnieuw uit te zenden. Het signaal krijgt hij dan over de kabel. Moet volgens mij heel makkelijk kunnen, maar ben er nog niet uit hoe ik dat voor elkaar moet krijgen.
Dat doet een wireless accesspoint.
Vervelende is dat hij dan namelijk niet direct overschakelt, dat moet handmatig gebeuren. Hij moet als 1 netwerk gezien worden zodat het bereik gewoon goed is van 1 netwerk. Met 2 moet hij alsnog overschakelen en dat is juist niet de bedoeling.
Dat los je op door te doen wat Jimster aangeeft; identieke SSID (wireless naam) en geheel dezelfde beveiliging.
Het (thuis)netwerk wordt geregeld door je router (NAT, DHCP etc...) toegang tot dit netwerk wordt nu niet verleent via een draad maar een wireless verbinding.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:01

lier

MikroTik nerd

Let ook even op dat je de router op een ander kanaal instelt als de accesspoint.

offtopic:
Een repeater is een heel ander verhaal en wil je niet.

Eerst het probleem, dan de oplossing