Toon posts:

Eyefinity problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi tweakers,

Ik ben bezig met een 3 scherm eyefinity setup maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik had heel leuk 2 x DVI + HDMI aangesloten maar dat werkt dus niet. Slecht geinformeerd door AMD moet ik zeggen. Mn HDMI - DVI verloop kan dus weer terug naar de winkel.

Ik ben er inmiddels over uit dat ik de displayport moet gebruiken. Maar nu zie ik overal weer 2 verschillende verlopen - passief en actief.

Gezien ik niet weer een fout verloopje wil halen en het nou eindelijk goed wil hebben (mn eerste hdmi verloop werkte al niet gezien die tegen de dvi stekker aan kwam... bij nader inzien snap ik nu ook waarom) hierbij mijn vraag; http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1285829498.jpeg is die gewoon voldoende of heb je zo'n USB powered ding (passief? http://www.techpowerup.co...9/dp_to_dvi_cable_box.jpg ) nodig? Dank alvast!

Voor de duidelijkheid, het gaat om een 6850 met DP 1.2

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2012 19:48 ]

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Passief wil voor een vga aansluiting nog wel lukken, volgens mij werkt dit zelfs tot een resolutie van 1920x1200 dit weet ik niet zeker. Bij hogere resoluties heb je de actieve converter nodig, ik zou gewoon voor de actieve converter van sapphire gaan want dan zit je meteen goed.
De actieve is volgens mij ook goed betaalbaar geworden.

• Tjado
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-03-2025

Tjado

Dé man

Kijk hier anders eens:

http://support.amd.com/us...es/eyefinity-dongles.aspx

Volgensmij staan daar ook passieve tussen die zouden moeten werken :)

Die ene, met die snor

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie!

Het vreemde is nu ik wat onderzoek dat ze ze allebei actief noemen.

pricewatch: Sapphire Active DisplayPort naar DVI Adapter

Wat een onduidelijkheid. Is die USB powered converter nou iets uit het verleden of is het compleet wat anders...

Verwijderd

Topicstarter
Zelfs een kabel displayport - dvi ziet hij als dvi... wat een verschrikkelijk slecht systeem is dit zeg.

• nl-chrs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-01 13:19
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 19:44:
Bedankt voor je reactie!

Het vreemde is nu ik wat onderzoek dat ze ze allebei actief noemen.

pricewatch: Sapphire Active DisplayPort naar DVI Adapter

Wat een onduidelijkheid. Is die USB powered converter nou iets uit het verleden of is het compleet wat anders...
Deze is de goede(active singel link) dus niet grotere resolutie dan full hd.

(heb zelf ook de Sapphire en werkt perfect).

WIl je een hogere resolutie dan heb je de actieve dual link nodig.(duurder).

[ Voor 4% gewijzigd door nl-chrs op 03-02-2012 11:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je duidelijkheid. Toch snap ik nog niet wat nu het verschil is tussen en directe kabel DP - DVI en dit verloopje maargoed, deze besteld en die kabel gaat weer terug. :+

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2012 11:07 ]

Pagina: 1