Toon posts:

Windows 7 werkt niet soepel.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu al een tijdje geleden mijn nieuwe systeem gebouwd en heb daar onlangs een Crucial M4 SSD aan toegevoegd. Nu heb ik het idee dat mijn Windows 7 soms niet helemaal lekker soepel werkt.

Als ik bijvoorbeeld een venster binnen Windows 7 verplaats over het scherm, lijkt dit een beetje te "laggen".
Dit heb ik ook als ik aan het scrollen ben op sommige webpagina's. Het hapert dan, waardoor het niet echt soepel werkt. Ik dacht zelf eerst dat het misschien aan de ACHI-driver of Chipset-driver lag.

Mijn systeemconfiguratie is als volgt:

Mobo: M3N78D (Nvidia Nforce 720D)
CPU: AMD Phenom ii x4 965
GPU: ATI Radeon HD 5570
SSD: Crucial M4 64GB
RAM: Kingston 4GB DDR3-1333 Mhz (Dual Channel)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2012 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 17:08:
Ik dacht zelf eerst dat het misschien aan de ACHI-driver of Chipset-driver lag.
En heb je vervolgens ook iets gedaan met die gedachte? :p

Er is natuurlijk val alles wat mee kan spelen. Heb je zelf al dingen uit kunnen sluiten? Zijn er processen die veel resources vreten? Heb je op zo'n moment veel programma's draaien op de achtergrond? Heb je een zware virusscan draaien? Heb je 32 of 64 bit Windows?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 08:18

Strikie

Athletics

Nieuwste Radeon drivers al geprobeerd?

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieterll
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-09 11:46

Pieterll

Pataar op Discord

Dat klinkt inderdaad een probleem met de videokaart drivers. Het is ook slim om niet de drivers van windows update te gebruiken, maar juist de ati catalyst drivers te downloaden en te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties! Misschien dat ik inderdaad beter wat meer informatie erbij kon geven. Mijn OS is Windows 7 Home Premium 64 bits. Ik heb als virusscanner Avira 2012, wat niet echt een heel zwaar programma is. Verder heb ik mijn processen in de gaten gehouden en Idle zijn de waardes rond de 0 - 5% en zijn de activiteiten per core erg laag. Ook als ik de "haper" problemen krijg. Ik heb de laatste Ati Catalyst drivers handmatig geïnstalleerd van de AMD website, dit is dus verder helemaal up to date.

Verder heb ik wel een Nvidia Nforce chipset met een Ati Radeon kaart. Zou het eventueel daar niet aan kunnen liggen? Dat de chipset drivers van Nvidia niet goed kunnen samen werken met Catalyst?

Ik heb verder nog gekeken naar de classificatie van het systeem, waarbij mijn primaire HDD (De SSD dus) een 7,8 als score krijgt. Dit lijken mij ook goede waardes. Ook zijn alle zaken als Trim, AHCI etc geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:13

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 18:58:
Bedankt voor de reacties! Misschien dat ik inderdaad beter wat meer informatie erbij kon geven. Mijn OS is Windows 7 Home Premium 64 bits. Ik heb als virusscanner Avira 2012, wat niet echt een heel zwaar programma is. Verder heb ik mijn processen in de gaten gehouden en Idle zijn de waardes rond de 0 - 5% en zijn de activiteiten per core erg laag. Ook als ik de "haper" problemen krijg. Ik heb de laatste Ati Catalyst drivers handmatig geïnstalleerd van de AMD website, dit is dus verder helemaal up to date.

Verder heb ik wel een Nvidia Nforce chipset met een Ati Radeon kaart. Zou het eventueel daar niet aan kunnen liggen? Dat de chipset drivers van Nvidia niet goed kunnen samen werken met Catalyst?

Ik heb verder nog gekeken naar de classificatie van het systeem, waarbij mijn primaire HDD (De SSD dus) een 7,8 als score krijgt. Dit lijken mij ook goede waardes. Ook zijn alle zaken als Trim, AHCI etc geactiveerd.
Wat ik eigenljk mis in je verhaal is of je Windows ook opnieuw hebt geinstalleerd na het plaatsen van die SSD? Je geeft aan dat die SSD je primaire disk is, dus ik mag aannemen dat Windows daar ook op geinstalleerd staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TheVMaster schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 22:00:
[...]

Wat ik eigenljk mis in je verhaal is of je Windows ook opnieuw hebt geinstalleerd na het plaatsen van die SSD? Je geeft aan dat die SSD je primaire disk is, dus ik mag aannemen dat Windows daar ook op geinstalleerd staat?
Klopt, dat ben ik inderdaad vergeten te melden. Ik heb Windows 7 opnieuw geïnstalleerd en heb vooraf de Sata modus op ACHI gezet.
Pagina: 1