[Algemeen] Providers met ADSL2+ 20mbit

Pagina: 1
Acties:

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Topicstarter
Nu Tele2 heeft aangekondigd dat het zijn prijzen gaat verhogen is het weer eens tijd om van provider te wisselen.
Al surfende kom je al snel uit op de breedbandwinkel.nl. Daar heb ik even de aanbiedingen bekeken en tot mijn grote verbazing zijn er nog maar twee providers die een snelheid van 20mbit aanbieden op ADSL.

Sinds wanneer is het dat geen enkele provider op Tele2 en Scarlet na 20mbit bied op ADSL?
Alle providers geven aan bij hun zogenaamde testen dat ik maar maximaal 8-12mbit kan halen, dit is onzin want ADSL2+ kan toch degelijk 24Mbit halen en mijn modem trained op 22Mbits.

Nu vraag ik mij af wat de reden kan zijn, is het omdat de providers VDSL2 wil pushen of andere technieken zoals glasvezel/kabel? De laatste drie worden hier niet aangelegd, ik val net buiten het gebied waar glasvezel komt te liggen.

Verwijderd

Telfort biedt 25 mb/s

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Topicstarter
Dat is waarschijnlijk VDSL, ze geven gewoon aan dat er maar 9mbit op mijn lijn kan worden geleverd als ik een postcode check doe.

Ik zie het inderdaad staan. dit is dus waarschijnlijk een schatting. Voor ik mijn beslissing ga nemen bel ik nog even met telfort om te kijken dat ze mijn niet express gaan afknijpen aan de hand van de geschatte snelheid.

[ Voor 46% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 02-02-2012 17:04 ]

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-01 21:30

WeirdEye

Eindbaas

Wat is je postcode? Kan dan eens op pcdb.bbned.nl.

En begrijp uit je post dat je nu 22Mbit haalt op die locatie? Dan zit je denk ik dicht op de centrale.
Dat kun je als het goed is ook terug vinden in de postcode check.

Technisch gezien moet elke BBNED afnemer je dan die snelheid kunnen leveren....