Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dienst om posts weg te filteren uit RSS Feeds

Pagina: 1
Acties:

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Topicstarter
Ik gebruik Google Reader om RSS Feeds te lezen en ben daar grotendeels tevreden over. O.a. vanwege de koppeling met andere Google-diensten die ik gebruik wil ik niet overstappen naar een andere feedreader. Ik mis echter een feature om op basis van trefwoorden e.d. posts weg te filteren uit mijn feeds, zodat onderwerpen die me niet interesseren ook niet verschijnen in mijn reader. Bij Google vond ik al diverse feature requests hiervoor van de afgelopen jaren, dus voorlopig zal het wel niet ingebouwd worden.

Nu had ik al ontdekt dat het mogelijk is om feeds via een externe dienst te sturen die het filterwerk doet. Dat zou een mooie oplossing zijn: ik blijf Google Reader gebruiken, maar abonneer me niet rechtstreeks op bijv. de t.net-feed, maar op een 'geredirecte' feed die bij de dienst geparkeerd staat, waaruit bijv. alle Linux-posts weggefilterd zijn.

De enige twee diensten die ik vind waarover goed geoordeeld wordt, zijn Yahoo Pipes en Feedrinse. Yahoo Pipes loopt bij mij al in een vroeg stadium spaak en nu heb ik zitten rommelen met Feedrinse, maar dat lijkt zover ik zie helemaal niets te doen: het stuurt gewoon de volledige feed door, ongeacht de filters die ik instel. Niet bepaald nuttig dus.

Gebruiken jullie dergelijke externe diensten om je feeds te filteren zodat alleen de relevante content overblijft? Zo ja, welke zijn dat, zijn ze betaald/gratis en welke voor- en nadelen kom je tegen?