Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

APC UPS 2 pc laten afsluiten

Pagina: 1
Acties:

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-11 17:33
Ik heb 1 UPS, met met daaraan 2 servers.

ik heb 1 server ingesteld zodat hij uit gaat als de stroom er af gaat en de ups de voeding via de accu verzorgt.
de sevrer krijgt dan een seintje van de usb kabel.

er zit echter ook nog een seriele aansluiting op de ups. kan ik di enu gebruiken om nu die andere server een seintje te geven dat hij iets moet doen als de netspanning is weggevallen ?

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Gewoon proberen lijkt me... Ik denk het niet omdat je ups maar met 1 apparaat kan communiceren volgens mij. Anders kun je misschien in de server die uitschakelt een afsluitscript maken waarin je een shutdown verzend naar de andere server.

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-11 00:41

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Ik zou even de handleiding er op na slaan. Ik heb hier ook een UPS staan (MGE Pulsar Evolution 1500 Tower) en daar staat specifiek in de handleiding dat de poorten 'mutually exclusive' zijn, oftewel je kunt kiezen welke je gebruikt, maar je kunt ze niet beide tegelijk gebruiken.

Een alternatieve oplossing zou zijn om de server die wel aan moet blijven via USB aan te sluiten op de UPS en dan vanaf die server een commando naar de ander sturen dat hij af moet sluiten.

Sowieso zou dat een betere oplossing zijn, want als de server die communiceert met de UPS als eerste afsluit, heb je geen idee meer van de resterende capaciteit. Als de UPS leeg raakt knalt je server er dus gewoon lomp uit, in plaats van netjes af te sluiten.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"