Al lange tijd gebruik ik Mozilla Thunderbird voor mijn emailprogramma. Ik heb meerdere IMAP accounts ingesteld en zo nu en dan wordt er een nieuw account toegevoegd. Zo zijn er twee weken geleden twee nieuwe accounts toegevoegd. Sindsdien doet mijn E-mail doorzoekfunctie gek. Als ik bijvoorbeeld alle emails wil zoeken met een bepaald contactpersoon zijn al deze emails verzonden vanaf of verstuurd aan het laatst toegevoegde account. Dit klopt niet. Dit account is zogezegd pas twee weken geleden toegevoegd en sommige emails die de zoekfunctie vindt dateren uit 2010! Het vreemde is dat als ik een willekeurig resultaat open wel de goede ontvanger en/of verzender staat weergegeven. Deze 'fout' treedt dus alleen op in het resultatenoverzicht. Aangezien ik deze functie vaak gebruik, is dit nogal hinderlijk. Is dit een bug of kan ik dit repareren door een instelling te wijzigen?
Om het verhaal nog wat concreter te maken heb ik hieronder een screenshot weergegeven. Wesley is het account dat onlangs is toegevoegd. Zoals te zien is dit account echter zowel ontvanger als verzender van emails veel langer geleden. Hoe kan dit? Hopelijk kunnen jullie helpen!
Om het verhaal nog wat concreter te maken heb ik hieronder een screenshot weergegeven. Wesley is het account dat onlangs is toegevoegd. Zoals te zien is dit account echter zowel ontvanger als verzender van emails veel langer geleden. Hoe kan dit? Hopelijk kunnen jullie helpen!