Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• _sepulnation_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:50
Op dit moment ben ik gedetacheerd bij een heel leuk consultancy bedrijf. Dit bood mij een jaar geleden een deeltijd baan aan waar het mij tot op dit moment nog super bevalt.
Destijds werd tussen hun en mij de wens uitgesproken om dit over te laten gaan naar voltijd (afronding diploma).
Nu is dit punt aangebroken en willen ze mij ook heel graag hebben voor voltijd.

Echter hebben ze een 2 maanden geleden 100+ mensen moeten ontslaan, (wel in geheel andere richtingen), echter krijgen ze het niet voor elkaar om mij op dit moment een contract aan te bieden. Nu boden zij aan om nog een half jaar gedetacheerd te blijven en in september in dienst te komen. Ik ga van hun goede intentie uit dat dit klopt.

In mijn optiek levert het bedrijf in op een detacheerder want zij moeten natuurlijk ook winst maken. Nu kwam ik op het idee om mijzelf als ZZP'er in te laten huren met een zelfde periode contract (zekerheid) waardoor (theoretisch) meer geld bij hun en bij mij terecht kan komen. Ik weet nog niet hoe zij op dit voorstel reageren. Risico's als ziekte liggen dan wel natuurlijk bij mij.

Zijn er echter haken en ogen aan deze constructie of zeggen jullie laat dit contract via de detacheerder lopen?

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:35

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Ik denk dat jouw detacheerder daar niet akkoord mee gaat en contractueel heeft uitgesloten dat jij zomaar voor de opdrachtgever kan gaan werken. Ze kunnen het jou niet verbieden te proberen, maar de opdrachtgever wel, daar zullen boetes op staan.

Laat dit contract gewoon via de detacheerder lopen.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als je een concurentie-beding hebt, kan je niet in de zelfde tak van de werkgever gaan zitten. Heb je een relatie-beding, kan je niet eens de opdrachtgevers van de oude werkgever benaderen.

Heb je die dingen niet in je contract staan, dan zou je kunnen gaan ZZP'en bij dat bedrijf.

Niet geheel ontopic, maar wel iets waar je rekening mee moet houden.

Ey!! Macarena \o/

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 12:53
Er zijn vele haken en ogen.

1. relatiebeding in je arbeidsovereenkomst met de detacheerder?
2. afspraken tussen detacheerder en klant (consultancybedrijf)?
3. VAR risico: 1 klant, omzet >50% uit detechering?
4. de gebruikelijke issues van het ZZP-en

• _sepulnation_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:50
Mijn contract met de detacheerder loopt af volgende maand. Hierna ben ik vrij om te doen en laten wat ik wil en mag ik ook voor dit bedrijf gaan werken. De detacheerder vindt dit niet erg en moedigde mij aan om dit te doen.

Met het consultancy bedrijf heb ik verder geen contract lopen of iets anders ondertekend dat inspraak maakt op dergelijke regelingen.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-11 13:40

André

Analytics dude

_sepulnation_ schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 14:48:
Nu boden zij aan om nog een half jaar gedetacheerd te blijven en in september in dienst te komen. Ik ga van hun goede intentie uit dat dit klopt.
Even geheel terzijde: maar dit zijn zakelijke beslissingen, goede intenties tellen niet. Te vaak mis zien gaan. Het staat zwart op wit of het bestaat zo goed als niet.

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11 22:20
RaZ schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 14:51:
Als je een concurentie-beding hebt, kan je niet in de zelfde tak van de werkgever gaan zitten. Heb je een relatie-beding, kan je niet eens de opdrachtgevers van de oude werkgever benaderen.

Heb je die dingen niet in je contract staan, dan zou je kunnen gaan ZZP'en bij dat bedrijf.

Niet geheel ontopic, maar wel iets waar je rekening mee moet houden.
Concurrentie beding is niet zo sterk (hoe zou je anders je geld moeten verdienen). Relatie beding houdt wel stand voor een rechter.

Concurrentie beding houdt alleen stand voor de rechter als jij specifieke (geheime) kennis zou hebben over een bepaald product waar je nieuwe werkgever belang bij zou hebben.

Verwijderd

_sepulnation_ schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 14:48:
Op dit moment ben ik gedetacheerd bij een heel leuk consultancy bedrijf. Dit bood mij een jaar geleden een deeltijd baan aan waar het mij tot op dit moment nog super bevalt.
Destijds werd tussen hun en mij de wens uitgesproken om dit over te laten gaan naar voltijd (afronding diploma).
Nu is dit punt aangebroken en willen ze mij ook heel graag hebben voor voltijd.

Echter hebben ze een 2 maanden geleden 100+ mensen moeten ontslaan, (wel in geheel andere richtingen), echter krijgen ze het niet voor elkaar om mij op dit moment een contract aan te bieden. Nu boden zij aan om nog een half jaar gedetacheerd te blijven en in september in dienst te komen. Ik ga van hun goede intentie uit dat dit klopt.

In mijn optiek levert het bedrijf in op een detacheerder want zij moeten natuurlijk ook winst maken. Nu kwam ik op het idee om mijzelf als ZZP'er in te laten huren met een zelfde periode contract (zekerheid) waardoor (theoretisch) meer geld bij hun en bij mij terecht kan komen. Ik weet nog niet hoe zij op dit voorstel reageren. Risico's als ziekte liggen dan wel natuurlijk bij mij.

Zijn er echter haken en ogen aan deze constructie of zeggen jullie laat dit contract via de detacheerder lopen?
Heb dit in 2005 ook gedaan, heb zo mijn eerste opdracht als zelfstandige voor mijn eigen bedrijf geregeld en ben nog steeds zelfstandig sindsdien.

Mijn detacheerder wist dat ik ambities had om voor mezelf te beginnen. Na een maand of 9 bij een grote telecom provider voor hun te hebben gezeten, ben ik naar mijn manager bij de provider toegegaan, aangegeven dat als hij me direct inhuurt hier geld mee kon besparen en dat ik het zelf zou regelen met mijn detacherd. Manager akkoord, ik naar m'n detacheerder, uitgelegd dat ik al drie maanden langer bij de klant zit dan dat de bedoeling was en dat ze dus extra geld hebben verdiend aan mij. Aangegeven dat ik direct wilde gaan factureren en dat ik dan €7.5 per uur aan hun (de detacheerder) zou betalen.

Dus voorheen rekende de detacheerder iets van €100 en betaalde mij €70. Mijn eigen uurtarief heb ik opgeschroefd naar €82.50, €90 factureren aan eindklant (wat hun dus €10 scheelde) en €7,50 aan het detacheringsbureau.

Dus los van concurrentie en relatiebedingen, geef je detacheerder ook wat. De kans is dan vele malen groter dat ze zonder morren akkoord gaan.

Succes.
Pagina: 1