Voor mijn vader ben ik opzoek naar een simpele desktop ter vervanging van zijn huidige PC. Mijn oog is gevallen op een lekker makkelijke oplossing, de kant-en-klare Compaq CQ1101NL. De office, internet en simpele fotobewerking (Picasa) die mijn vader doet (65+er) moet deze machine volgens mij prima aankunnen en met de 1Tb, de 4G geheugen en W7 die erbij zitten, is de deal van bol.com (349 euro) niet zo slecht. Mijn enige twijfel is de Fusion E450. Is deze CPU geschikt voor deze klus? Iemand ervaring met deze specifieke PC van Compaq?
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie januari 2012
Het algemeen beleid
*LET OP* - Wat moet ik kopen
[BBG] Budget- / Basissysteem maart 2012
[BBG Aanschaf] Budget- / Basissysteem november 2011
Meer dan genoeg leesvoer, lijkt me zo... En je hebt gedeeltelijk gelijk; mogelijk is de E450 niet krachtig genoeg als je meerdere dingen tegelijk gaat doen maar daarentegen is de Windows 7 Licentie wel mooi meegenomen.
Het algemeen beleid
*LET OP* - Wat moet ik kopen
[BBG] Budget- / Basissysteem maart 2012
[BBG Aanschaf] Budget- / Basissysteem november 2011
Meer dan genoeg leesvoer, lijkt me zo... En je hebt gedeeltelijk gelijk; mogelijk is de E450 niet krachtig genoeg als je meerdere dingen tegelijk gaat doen maar daarentegen is de Windows 7 Licentie wel mooi meegenomen.
[ Voor 20% gewijzigd door MAX3400 op 02-02-2012 13:42 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
@MAX3400
Dank voor de links, had ze ook gevonden. Ik vind er alleen geen info/ervaring over dit specifieke prefab desktop systeem. Ook wordt de E-450 niet in deze threads besproken, vandaar dat ik de vraag naar ervaringen stelde.
Dank voor de links, had ze ook gevonden. Ik vind er alleen geen info/ervaring over dit specifieke prefab desktop systeem. Ook wordt de E-450 niet in deze threads besproken, vandaar dat ik de vraag naar ervaringen stelde.
[ Voor 0% gewijzigd door tyson69 op 02-02-2012 13:48 . Reden: typo ]
De CQ1100NL is bij de Staples Office Centre in de aanbieding inclusief 20 inch monitor voor maar 379 euro. Ik heb ook interesse in deze computer maar heb ook geen enkele review kunnen vinden, dus als je hem koopt hoor ik graag wat je ervaringen zijn
@spocky
Die zou ik dan ook gewoon bij Bol kopen, CQ1100 kost daar 299, voor 180 euro heb je echt wel een nette monitor (20" moet je zelfs veel goedkoper kunnen vinden!)
Die zou ik dan ook gewoon bij Bol kopen, CQ1100 kost daar 299, voor 180 euro heb je echt wel een nette monitor (20" moet je zelfs veel goedkoper kunnen vinden!)
Je zou even in het AMD Fusion topic kunnen kijken (volgens mij bestaat dat wel of is het gelinkt aan het HTPC topic omdat de Fusion daar vaak voor gebruikt wordt). Het is volgens mij geen snelheidsmonster, zeker niet als je veel downloadt +par + rar, maar voor dagelijkse taken zal het echt wel werken. Je kunt ook eens kijken naar een zelf samengestelde PC met bijvoorbeeld een intel G620 of A4-3400. Dat is wel wat meer bang for buck, maar ik weet niet hoe duur die uit zal vallen.
Dus jij stelt voor om hem 'gewoon' bij Bol te kopen, want daar is het systeem 100 euro duurder?tyson69 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 14:26:
@spocky
Ik mis de logica daarin een beetje...
johnkeates schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 14:47:
[...]
Dus jij stelt voor om hem 'gewoon' bij Bol te kopen, want daar is het systeem 100 euro duurder?
Ik mis de logica daarin een beetje...

sorry, rekenmodule in m'n hersenen liet het afweten. Is inderdaad maar 80 euro (geen 180) voor een scherm over. Moet ook kunnen maar wordt minder gunstig.
Verwijderd
De Fusion E-450 is prima geschikt voor de door u genoemde toepassingen. Ook het weergeven van HD video is, in combinatie met de Radeon HD6320, geen probleem.Mijn enige twijfel is de Fusion E450. Is deze CPU geschikt voor deze klus? Iemand ervaring met deze specifieke PC van Compaq?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2012 22:54 ]
Voor de aankoop van een nieuw systeem kan je je wenden tot de BBG Aanschaf-topics. Losse topics zijn niet de bedoeling.
Op slot!
Op slot!
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.